Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Jag har funderat lite på det här med amningen, på kvällarna är det tufft, då Isaac helst äter en gång i timman under den perioden. Jag har ju 70b, så jag har inga stora byst, och när han äter så ofta känns det som om jag inte har någon mat kvar. Kan det vara därför som han fortsätter äta ofta under kvällen? Att jag inte har så mycket mjölk och därmed måste han äta oftare för att få i sig rätt mängd? Han växer helt efter kurvan så är inte orolig för det, men min rygg dör av att amma en gång i timman under en 6-8 timmars period på kvällen.

Funderade lite igår på det här med att vara vuxen, jag känner mig inte vuxen i den bemärkelsen. När jag såg min moster & hennes man med deras 4 månaders så kände jag mig så liten på något sätt. För dom är vuxna, och om dom har barn nu så är det ju för tidigt för mig. Eller något. Jag älskar att vara mamma och klarar mammarollen galant, men det känns så konstigt när dubbelt så gamla personer får barn nu.

Hoppas fortfarande på lägenheten som vi vill ha, speciellt nu när våran vattenpump gick sönder och vi hade dåligt/inget vatten hela helgen. Lite tungt. Vill komma iordning och få trygghet i tillvaron.

Alicia äter också hela kvällarna! Så hon får ont i magen och skriker... och då duger bara bröstet igen... Tills hon slocknar framåt 20-21 någon gång. Min BVC-tant, som jag alltid frågar om allt (ja, förutom er då :laugh:) sa att mjölken är tunnare på kvällen och att det är därför som de äter oftare då. Sitter du illa förresten vid amningen om du får ont i ryggen?

Angående att känna sig vuxen så får du se det som att det är din moster och hennes man som är gamla ;)

Jag får väl skylla mig själv ang ryggen egentligen ;) Varierar mellan soffan, sängen, köksstolen, datastolen och gåendes när jag ammar :D

Jag tror de flesta äter många gånger på kvällarna och tror inte du behöver oroa dig över att det beror på ätt du har för lite mjölk. Mjölk har man ju även om man inte har stora eller spända bröst. Kan du de facto se att han får fram mjölk?

Hua, det är ju fruktansvärt obekvämt att sitta på en vanlig stol och amma... Här sitts det alltid i soffan och jag bullar upp med vanliga kuddar eller amningskudde. :laugh:

Jag har 75 b och 75 c i mina amningsbhar, jag ammar + pumpar å kan lätt få ut +150ml. Så visst kan de finnas mjölk i små tuttar. Och jag ammar nog 1 ggr i timmen typ förutom på natten ;)

Känns som hela bröstet sugs in i tratten ;)
Ska höra vad jag kan göra, jag donerar ju mjölken jag pumpar så jag ska höra vad dom säger i mjölkköket.
Min handpump är mindre och på tratten sitter en mjuk grej. Den är skön å pumpa med.

Hihi, jo så är det för mig med, iaf på 'lillbröstet'. Men för mig kommer trattkanten på ett bättre ställe då. Men att fråga i mjölkköket är säkert bra!

Jag kör också med amningskudde, tycker det är jätteskönt! Nyss orkade jag inte hämta den och då sitter jag mkt sämre => känner redan lite i nacke o rygg.

Någon sa 'för bebisen till bröstet, inte bröstet till bebisen'. Att tänka så tycker jag också hjälper mot att böja ryggen konstigt...

Jag tycker att du ska liggamma om du får ont i ryggen. Det gör jag och så kan de ju somna i sängen som de ligger utan att man behöver lägga ner dem någonstans. Och så är det ju så mysigt.

Idag ska jag jobba. Viktor ska få följa med. Mina mamma också. Hon ska vara lite barnvakt ifall han är gnällig. Visst kan jag hålla honom i famnen när jag modellar men det kan nog vara lite störande för eleverna. Det är en gymnasieestetklass och de är inte så erfarna på modellteckning än.

Och jag måste säga att jag beundrar min epilator som fixade att hyvla av benen trots att den inte fått jobba på över två månader.:D Men nu är jag snygg!

Tjohej på er.

Och jag måste säga att jag beundrar min epilator som fixade att hyvla av benen trots att den inte fått jobba på över två månader.:D Men nu är jag snygg!

Äsch inte gör lite hår nått när du ska jobba :angel:

ak_79157949.jpg

Fast dom kanske inte ritar i paint ;)

Någon sa 'för bebisen till bröstet, inte bröstet till bebisen'. Att tänka så tycker jag också hjälper mot att böja ryggen konstigt...

Jag har oxå lätt för att va bekväm å flytta på mig istället för Tilde. Speciellt när jag ligger och ammar, så då ligger jag och vrider ryggen och svankar och då gör det riktigt ont.

Jag brukar halvligga i soffan med böjda ben som blir som ett ryggstöd och så sitter Tilde där och ammar. Perfekt hon som kräks så lätt! Sen när hon somnar lägger jag mig på rygg och tippar ner henne så hon sover på mina lår. :D

En fråga till proffsen, eller de mer uppdaterade. Skulle köpa hem amningskupor och funderade på vilka som var bra. Kommer ihåg att jag hatade de som hade färdigstansade bröstvårtor som syntes hur bra som helst genom tröjan... Kan det ha varit Liberos? Och tjocka var de oxå. Men det är ju 10 år sedan och det måste finnas mer och bättre nu? Vilka rekomenderar ni?

Jag har bara testat Liberos och Natusans. Båda fyller sin funktion men liberos känns lite knöligare. Natusans luddar lite men det är inte så farligt enligt mig. De har förresten "utstansat" för bröstvårtan på insidan men det tycker inte jag syns på utsidan. Däremot syns ju alla (lyser igenom) om man har en tunn vit tröja och det är ju inte särskilt snyggt. Kanske är för att jag använder de vita...

Nu plockade jag fram en från libero och man kan faktiskt ana lite "stansning" på dem också fast det inte syns lika tydligt (nu pratar jag om den sidan man sätter mot brösten). De man fått som prover tex i bb-påsen har jag inte gillat. Det är ju en fördel också om de är lättillgängliga och kan köpas i din vanliga affär. Min ica-butik har bara natusans och liberos som ni kanske förstår.

Du får köpa hem och testa. De går ju åt som smör så gillar du dem inte får du väl testa andra nästa gång. :laugh:

Jag körde bara med Coops egna. Fungerade kanon. Nu har vi ju bojkottat skitaffären och gått över till Ica så denna gång får jag pröva något nytt...

Har bara använt Natusans, de enda som finns här hemma. Sen använde jag tvättbara. Nu behöver jag inga, och kan tom sova med tuttarna lösa :bump:

Jag kör med tvättbara ullilägg. Värmer dessutom gott på vintern. Ull gör att det inte luktar så mycket av vare sig svett eller mjölk.

Huuu.

Nu har Viktor kört sovmaraton i natt. Från halv tio till drygt fyra på morgonen=stora tuttar. Det ena bröstet snuttade han ju ur då. Snart dags för en ny snutt, är rejält ammningsnödig i det högra.
Visst har det varit skönt att sova längre än normalt i sträck men i gengäld så tyckte Viktor att det var onödigt att somna om efter femsnutten.:cool: Sitter här med en skitglad unge som bara jollrar o leker.

Förresten. Var på återträff med föräldragruppen igår. Gissa vem som hade störst bebis...
Slängde upp Viktor på vågen bara för att kolla. Med kläder o nyammad 7940g. Och 63-64 cm.:o Hjälp. Tur att man vet att de inte fortsätter att öka så i vikt hela livet. Då hade man fått bredda dörrarna här kan jag säga.:D

Förresten, bjuder här på lite film. Norpisen har snuttat klart och ligger bara och leker. Notera rovdjursbeteendet, rena huggormen:
http://s76.photobucket.com/albums/j11/A-KEng/Norpan/?action=view&current=PICT0450.flv

Senast ändrad:

:rofl: Sådär ligger Tilde oxå och de kittlas ju så j*vligt när hon slickar på bröstvårtan!
Jepp jag ritade den snabbt i paint och jag amma samtidigt ;)

Stora killen, vi ska till bvc kl 10 och se vad Tilde väger :) Hon sover oxå länge nu, jag var astrött igårkväll för jag amma hela tiden. Klagade när maken kom hem från träningen men han sa bara "Men så bra, då sover hon gott i natt" och då kändes de lite bättre. Och så rätt han hade, hon somna vid 21 och sov till 4-5 nån gång! Vaknade inte ens när Rasmus drömde mardröm och fick komma in till oss vid 2.

Hon har äntligen börjat uppskatta att gymma, är superkoncentrerad och slår och försöker ta tag i sakerna. Fötterna har hon oxå upptäckt å tycker är jätte konstiga. Och igår så låg hon och pratade med sin hand :love:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 584
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar