Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Håller med. Får jag sova tre timmar i sträck så är jag jätteglad! Dessutom har Herman sovit i sin egen säng mellan 22-04 inatt (mat vid 01). Jag har nog inte sovit så gott på jag vet inte hur länge! Han har inte velat somna i sin egen säng, så jag lät honom somna in ordentligt i vår säng först innan jag la över honom i spjälsängen. Och det funkade! Peppar peppar att han vill sova där inatt oxå, iaf halva natten. Jag sover verkligen skitkasst med honom i samma säng.

Bonusbild på sötaste

image-upload-134-713105.jpg

Så söt!

Jag sover också sämre med Viktor i sängen fast jag hade bestämt mig innan för att han skulle sova hos oss i våran säng. Men jag saknade att gosa in mig intill min man så kolossalt så han fick sova i sin egen säng vår lille kille och det fungerar ju.

Inatt har han stånkat o stönat igen. Massa gaser som inte vill ut. Men i morse när jag gjorde kolikmassagen så fick jag honom att prutta ut massor av luft=sketaglad unge. Men då var det tyvärr dags att gå upp. Behöver jag säga att jag sovit asadåligt inatt med...:cool: Viktor sover ju gott på dagen han. Jag är avundssjuk på honom i det fallet. Ska försöka sova på dagen idag. Åker ut till mamma och så får hon ta en promenad med honom och vagnen. Då passar jag på att däcka lite.

Natten till måndag var Tilde vaken typ hela natten. Stånkade, hostade, snorade och var jätte ledsen :( Som tur var Rasmus hos dagmamma 9-14 så jag fick vila, hon somnade i bilstolen och sov där så jag slappa och baka bröd och åt. Sen vaknade hon igen och var ledsen och otroligt gosig. Ville som under natten bara ligga nära nära. Tror faktiskt hon hade ont i halsen. Åt och kissade. Ville inte bajsa men pruttade massor som vanligt.

Spydde upp värsta äckliga slajmspyan jag fick typ dra ut den ur hennes mun :crazy: Sen blev hon glad :)

Kaskadkräktes igen på kvällen, låg naken och prata med pappa och sen ledsna hon, fick på sig blöja, satt sig för att mysa hos pappa och passade på att bajsa = resulterade i en glad unge.

På med pyamas, åt kvällsmat och sov sen jättegott hela natten. Har hostat och knorrat så jag har kastat mig upp men hon har somnat om. Känns som jag sovit 1 helt dygn eller nått för jag sovit 5 timmar i sträck (- dom minuterna som jag vaknat för att kolla henne)
Och inga kräkningar under hela natten och morgonen :bump:

OJ, jag har haft en lyxnatt jämfört med er! Klockan åtta däckade Isaac på min arm framför datorn. Kvart över åtta serverade min sambo ett glas vin och choklad... Halv nio hade sambon däckat tillsammans med Sam. Halv tio åt Isaac och sen la jag över honom i vagnen utan att han vaknade för en gångs skull. Sen fick jag städat kontoret och sorterat lite saker som ska med till Sverige. Halv elva gick jag och Isaac och la oss i gästrummet och där har vi sovit gott med ett par matuppvak till klockan sju i morse!

/bortskämd för tillfället!

Å va gott det lät med ett glas vin och choklad! :D

Här händer det grejor må jag säga, gissa om jag är i chock? Elise sov från 21.30 till 05.30 själv i liggdelen till vagnen utan att äta!! Jag har varit så chockad att jag kollat till henne typ en miljard gånger för att se att hon lever! Mina tuttar var sååååååååååå hårda imorse då hon skulle käka, läskigt! :p

Hur som helst är jag så lycklig och hoppas att det här håller i sig nu!!!:love:

*kl*

Vi har oxå fått ordning någorlunda på nätterna iaf :banana:

När Eddie äter sitt sista mål vid kanske 20-21 tiden så somnar han i amningskudden och jag i soffan (oftast) :angel: Så när sambon ska lägga sig så tar han Eddie o lägger han i sin egen säng och vi går o lägger oss.
Från ca 23 till ca 03.30 (+- 1 tim) så sover Eddie i sin egen säng.
Sen får han komma till vår säng och käka lite o vi somnar om (orkar inte lägga tillbaka honom i sin säng) till någon gång mellan 06.30-09.00.

Nu sover dock sambon på soffan för tillfället för att komma tillbaka i sin dygnsrytm efter 3 mån arbetslöshet. Sen har vi bara en 140 cm säng så det blir trång som f*n när Eddie ska ligga där oxå. Vi ska dock antagligen köpa en 180 säng nu i veckan.. :banana:

Jag har hört många som köper till en 90 säng och ställer bredvid! Vi delade en 140 säng när Sam var lite, det slutade med att min sambo sov i gästrummet :D Inte så jätteskoj men vi hade inget val då vi bodde i ett mobile home. Nu har vi två 140 sängar bredvid varann plus ett gästrum som vi turas om att sova i när vi känner att vi behöver det.

Isaac 10 veckor

Utsikten från mitt ridfält och Ginnys "små" öron, idag är det underbart vårväder!

Jo, det hade varit jätte bra o jag funderade i dm banorna. Problemet är bara att det får knappt plats, blir trångt o sambon kommer inte få upp sin garderob :mad:
Perfekt hade varit 2 m, så vi sa att vi kan juh altid vända på sängarna, så de blir 2 m brett o 180 cm långt eftersom vi inte är så långa så :idea::rofl:

*KL*

Var hos kirurgen idag med Isaac och han kommer att bli opererad om ca 12 månader. Kirurgen sa att eftersom det var så lindrigt så kommer han inte behöva gips (skönt! Tänk er en 14 månaders som måste vara stilla wink.gif ) utan det kommer räcka med bandage. Vi frågade om kateter och det kommer förmodligen bara behövas en 3-4 dagar. Oavsett så vet ju jag hur man tömmer kateter då jag jobbat inom äldreomsorgen rolleyes.gif

Det var nästan väntat att operation skulle behövas, kirurgen sa att vi fick bestämma, då han antagligen skulle klara sig bra i livet ändå - utan operation - men att det är mycket estetiskt. Att se ut som alla andra killar och inte vara udda. Vill ju att min lillkille ska vara nöjd med sig själv och ser därför ingen anledning till att inte operera.

Nu är jag snurrig men vad ska han operera, höfterna?

Har en kompis vars dotter hade problem med dem, hon var gipsad typ hela sitt första år och sen skena jätte länge. Men hon kom ikapp super snabbt med att krypa och gå sen :bump:

Hon är förresten Rasmus första ragg ;)
23461316.jpg

26120024.jpg

Förresten, är Rasmus och Tilde lika?
phpeqcwca.jpg

30492492.jpg

Påminn mig igen vad det var för åkomma han hade! Skönt att det räcker med bandage i alla fall, det låter ju rätt så smidigt jämfört med gips.

Jag tycker de är lika på ett sätt, och på ett annat inte alls! Precis som mina gosungar. Man ser att de är syskon men de är inte lika som tvillingar.

Han har hypospadi, så det är snoppen som ska opereras.

Urinrörsmynningen ska flyttas upp och förhuden ska fixas ihop :)

Ja verkligen, sen vägde ju Rasmus typ 2-3 kg mer än Tilde gör vid den här tiden. Syns på helkroppsbilderna på honom. Han var ju en jättebebis jämfört med Tilde!!

Ferrari Googlade nyss på det. Visste ingenting om det och så står det att de drabbar 1/300 pojkar. De är ganska många i mina ögon. Förstår att ni väljer operation.

Här är en lite fixad bild på hur illa det är för Isaac, hans urinrör slutar på undersidan, där den röda pricken är. Och där är också förhuden kluven. Hans urinstråle går 45 grader neråt.

Det är alltså inte samma bebis på de två nedersta bilderna? Jo, de är lika.

Kul för Rasmus att redan ha fått ragg. Viktor har inte börjat med det än. Han roar sig mest med att kräkas på mamma och gärna skita på henne. Jag fick duscha nu på morgonen. Mysigt med bebisskit över hela magen som rann ner på benen.:D

Rasmus överst å Tilde underst på bilderna. Ingen tvekan om att de är släkt!!

Mysigt med bajs, en sån laddning borde Tilde trycka ur sig! Hon har förresten sovit som en gris i natt :bump:

Det syns verkligen att de är syskon! :)

Slänger in bilder på mina när de är i ung samma ålder, lika? :)

phpjyqpug.jpg

n534603610_1409692_6520.jpg

27206_318368273610_534603610_3508463_3959791_n.jpg

Jag ser inte bilden :cry:

KL

Igår lade jag båda barnen själv för första gången. Gick bra utan att jag fick spel. E har ganska lugna kvällar för tillfället, och stora sonen är väldigt lättlagd numera. Däremot tog det tid innan E somnade, men jag är mest stolt över att jag höll mig lugn.

Idag är stora sonen hemma, förkyld, så det är bara en tidsfråga innan E får det. Maken har varit hemma och hjälpt mig med dem på fm, känner mig inte helt lugn med att vara ensam en hel dag med en sjuk och en bebis. Har haft lite svårt att landa i detta att ha två att ta hand om, blir väldigt stressad av att de hojtar båda två. Har fått tillbaka magkatarren för det :crazy:

Anledningen till att man inte ser bilden är för att den strider mot photobuckets regler och har raderats :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 578
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar