Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Här är vi superförkylda, eller Rasmus och Tilde, jag är bara astrött eftersom jag int får sova ordentligt.
Var på 2 mån kontroll igår, 55 cm lång och 4,7 kg. Följer sin kurva exemplariskt men vi ska till barnläkaren för att kolla upp magen.
De tycker det är konstigt att hon går upp så mkt fast hon kaskadkräks och att hon är nöjd å glad.
Sen att hon inte har ont i magen fast hon är så gasig!

Bra att ni blir kollade!!?

KL

Ikväll är det äntligen premiär för Greys Anatomy!

*knapplån*

herregud vad man glömmer fort alltså.. dottern blir ju 4 år i augusti och jag hade helt glömt bort hur mysigt det är med en liten bebis :love: sonen är hur mysig som helst att gosa med, jag och sambon slåss om honom närapå på kvällarna.. båda två vill ha honom i famnen och mysa i soffan! :love:

än så länge *ta i trä* så verkar sonen vara ett A-barn som dottern, men jag kommer säkert att få äta upp de orden :angel: :rofl: han har iaf börjat på exakt samma sätt som hon gjorde; äter och sover... som läget är nu så är det inga problem för mig att fixa i stallet etc för han sover ett par timmar åt gången! :) får se om det ändrar sig längre fram eller om det fortsätter!

idag var vi inne på BB och tog PKU-testet etc.. han blev även vägd, vägde 3120 gr så han har gått ner 80 gr sen i söndags.. helt ok tyckte doktorn och han hade inte något att anmärka på.. ett kanonfint exemplar sa han :laugh:

annars så har vi inte gjort mkt idag, tog en liten promenad i det vackra vädret, fixat lite i stallet och tagit in hästarna, nu sover dottern och lillplutten med.. kl 21 ska jag sätta mig framför tv:n och kika på Fuskbyggarna. I morgon ska jag se om vi kan åka iväg och shoppa lite kläder! har ju inga pojkkläder alls så jag måste ju införskaffa det! :D Dottern ska till dagis så jag tänkte passa på då, skönt att bara åka iväg med lillplutten eller så får han ev vara hemma med sambon. Kunde oxå vara skönt att åka iväg helt själv!

KL

Fick tid till ortopeden för Isaacs höft, 12 mars klockan 9. Så bvc, kirurg och ortoped nästa vecka med Isaac. Massa grejer.

Hej och grattis till alla nya bebisar!!!

Jag är himla dålig på att själv skriva i forumet men jag läser ofta med Lily i knät. Lily blir nu tre månader på lördag, tiden bara rusar iväg. Hon är en liten flicka med mycket humör och hur gosig som helst, eller som många i omgivningen säger: helt perfekt! Hon är den enda bebisen i släkten och bekantskapskretsen då vi är de enda som börjar om med smått så hon är så omhuldad så...

Här har vi det så bra att hon sover hela nätterna, igår tex somnade hon kl. 21 och sov till kl. 7 imorse, inte ens nappen behövde stoppas in någon gång. Eftersom hon hoppat över nattmålen sedan länge äter hon ofta på dagarna, ibland två gånger i timmen.... Igår ville hon äta på bussen på väg hem från stan så det var bara att packa upp henne ur vagnen och öppna upp jacka och kofta och hala fram en tutte, för som sagt så har hon humör och blir ordentligt arg om hon inte får tutte på en gång när hon vill ha...

Jag provar att lägga upp lite bilder på ljuvliga Lily:

photo.php

Knappt ett dygn gammal hemma i soffan, jag är lite trött men så lycklig!

photo.php

Lilla storasyster vill prova bärsjalen, Lily tycks uppskatta detta!

photo.php

2 1/2 månad gammal.

Nähä, det blev inga bilder...... Vad gör jag för fel? Jag kopierar länken till bilderna på min Facebook.

Du kan ite kopiera länken till själva facebook. Utan om du går på bilden som ligger på facebook, höger klickar och sedan egenskaper. Då står det Adress/URL och det är den du skall kopiera in i fältet efter att du tryckt på "infoga bild"

kl

Hinner heller aldrig med att skriva nåt nu för tiden, fullt upp med bebis och 2 vilda storebröder.. Grattis till alla vinterbebisar, har missat en del såg jag!

Isabell är glad för det mesta, särskilt när storebror busar:
26269_338518588610_534603610_3571427_7696173_n.jpg

26269_338531258610_534603610_3571449_5807383_n.jpg

Storebrorsorna, Alexander 4½ och Hampus 1½.
27206_318375458610_534603610_3508492_283762_n.jpg

26269_338518648610_534603610_3571429_4466655_n.jpg

Hon blir 2 månader om 4 dagar, tiden bara rusar iväg! Vägde 4115 i tisdags, så växer gör hon. Nätterna funkar bra, hon somnar runt 22 och sover i sin säng fram till 4-5. Då vill hon äta sen får hon sova i min säng eftersom jag brukar somna när hon äter.. :)

kl

Passar på att skriva medan Herman sover. Stackarn stångas med magknip efter att han käkat, så jag tycker lite synd om honom... Annars är han mycket mera vaken på dagarna än för en vecka sen. Nu vill han vara med och titta när han väl är vaken.

Här testar vi babysittern. Den kommer nog att komma till användning när han är stor nog för den!
13292_1341301805581_1022275615_1024781_5754536_n.jpg

Pappa och son tar en tupplur i soffan!
13292_1341301845582_1022275615_1024782_4722782_n.jpg

Jag tror att mastitis är bröstböld för att vara exakt, man kan säga mastit på svenska också. Mjölkstockning är inte lika illa och det heter blocked ducts på engelska har jag för mig. Btw kommer min bästa väninna här från Schweiz, från Zug!

Aha, så ligger det kanske till!

Där ser man, jag bor ca 6 mil nordväst om Zug i närheten av en annan sjö (Halwilersee). Har inte varit speciellt ofta i Zug, dock...

Söta bebisar! Här är en till (tycker jag iaf ;) ):

30546698.jpg

Han ligger lite i lä viktmässigt, väger nu 2800g. Men kolla in lårmusklerna (?), de är nya!

Ser inte bilden:(

Och jag är ledsen över att jag inte kan lugna mitt barn, särskilt inte på kvällen. Sen tar maken honom och pang så sover han (barnet, inte maken). Och nästa vecka är jag själv två kvällar, jag är redan orolig.:cry:Skit.

*kl

Ni vet bc-korsningen? Som jag ville lämna tillbaka pga hennes rädsla. Hon kostade 2000 kronor och jag tänkte inte behålla henne. Efter en massa tjafs och sånt så sa de nu; nu har vi skrivit över henne på er, behåll henne eller avliva henne - erat val.

Vad trött jag blir :(

Men shit vad tradigt... de vill verkligen inte ha tillbaka henne? Men funkar det inte hemma hos er så funkar det inte. Du får överväga om det kan funka någon annan stans eller om det är bättre att avliva. En död hund lider inte, tufft men så är det. Hoppas ni kommer fram till ett beslut som känns bra.

Trist att vi fick det tuffa beslutet. Men nu kan jag lägga de pengarna jag skulle betalt henne för på kurs och sånt - så man kan försöka få bort problemen. Hon är ju snäll & go iallafall, och helt underbar med barn. Det är hennes skällande mot människor som är jobbigt. Zelda funkar urbra hos oss, bara jag som ville lämna tillbaka henne då hon är osäker med män. Har som sagt haft min dos av människorädda hundar. Hoppas mest på att det är pga flytten som hon blivit osäker. Då lär de ju försvinna tids nog.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 575
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar