Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Vill ni se min briljanta unge? :D

http://www.youtube.com/watch?v=GQ6IlTqlTnw

Ignorera de opedagogiska uppfostringsmetoderna, jag mutar honom med Isaacs kolikdroppar. :D

Jag är helt handfallen, båda barnen sover! Och imorrn ska jag ut på långritt, hur skönt ska inte det bli då? Och jag ska hoppa lite terränghinder, hästen är totalt oerfaren men jag ska hoppa efter min kompis och hennes häst. Ska bli sååå skoj! :bump:

Hur kommer det sig att man längtar efter att genomga en förlossning igen när man läser förlossningsberättelser? Borde ju bli avskräckt av att läsa om saker som gör ont. Hjärnan är konstig.

Avskräckt?

Nänä, jag blir bara avundssjuk. Bara tanken på min egen gör att jag ständigt längtar tillbaka till den. Inte ens de värsta skräckhistorier biter på mig. Det har det aldrig gjort.

Att föda barn är ju det underbaraste man kan göra. Iallafall om man tycker som jag.;)

Din hjärna är normal!

grattis myfairlady91 :bump::bump:

Nu har jag för första gången varit hemifrån utan Vilja i 36h. Var tvungen att skriva en tenta, o då jag pluggar på distans har jag 60 mil enkel väg till skolan. Så Vilja var hemma med sin pappa. Det gick superbra men jisses vad jag saknade dem båda två. Jag pratde lite med Vilja på telefon när jag var borta (eller snarare höll min sambo telefonen vid hennes öra o jag pratade) och båda gångerna vi gjorde det så log hon när hon hörde min röst :love:

Tänkte fråga er hur länge/ofta har ni era små liggandes på filt eller i babygym el liknande på dagen? Växlar ni mellan rygg o mage? Funderar nämligen på hur de tränar sig på att bli stadiga i nacken o sen såsmåningom vända sig....

//Zats

Tänkte fråga er hur länge/ofta har ni era små liggandes på filt eller i babygym el liknande på dagen? Växlar ni mellan rygg o mage? Funderar nämligen på hur de tränar sig på att bli stadiga i nacken o sen såsmåningom vända sig....

Inte alls, hon hatar det om man inte lägger ner henne när hon sover ;) Rasmus var likadan.

jag längtar inte efter en ny förlossning, men så önskar jag inte ens min värsta fiende en sån jobbig som jag hade:crazy:

men att få barn igen, det vill jag!

'''''''''''''''''

Grattis myfairlady!!!!!:banana::banana::banana:

//Zats

Vi brukar göra det massor. Mellan varje sömnperiod och ätande så är vi antingen i babysittern, babygymmet eller i selen, beroende på vad jag gör och vad Isaac vill. På mage klarar han inte så länge än, men han gillar det så vi övar lite var dag. Annars kan man ju öva nacken även om man bär dem, t ex supermanpositionen. Och även om du bär barnet upprätt så stärker det nacken. Stressa inte, det kommer. Många barn avskyr att ligga på mage. Vända sig gör de när de är redo.

Glömde säga, typ 2-10 minuter på var station brukar fungera, har inte så tålmodiga barn! Fast om jag hänger tvätt kan han ligga på skötbädden en bra stund.

*knapplån*

ser att Cyllene redan har svallrat :D japp, det blev en pojke som hade lite bråttom.. sen har han en konstig mamma oxå som har alldeles för hög smärtgräns och som inte insåg att det var rejäla värkar :angel:

14.00 var vi inne på förlossningen och 14.07 är han född :)

är redan hemma, fullständig rapport kommer i morgon!

Jag har också varit barnledig idag :bump: på en tvåtimmars ridtur! Jag trodde det skulle vara lugnt och sansat eftersom det var en charity ride och barn och allt med. De delade upp oss i en "framåt" grupp och en "lugnare" grupp. Jag tog såklart den senare eftersom vi bara ridit i tre veckor. Haha, direkt satte vi av i trav/galopp i nån kilometer innan vi svängde in på en mjuk grässtig i skogen med 7 granar tvärsöver som hinder. Ms Ginny långöra har inte hoppat speciellt mycket innan... Men av dragkraften från hästen framför flög vi verkligen över! Sen följde två såna stigar till och sen fortsatte vi in i skogen, över massor av hinder, genom bäckar och upp och ner genom diken. Efter en dryg timme i sånt här tempo frågade vi om det snart var färdigt eller så, de flesta hade rätt otränade hästar. "Ja, typ 7 hinder till sen är vi framme på fältet, där är fälttävlanshindrena!" Haha som tur var kunde man undvika dem. Min häst var helt genomsvettig men åh så duktig hon var! Verkligen kanon! Jag känner redan hur insidan av låren håller på att bryta ihop och mina biceps har bara skrattat åt mig var gång jag försökt använda dem :D

A-K jag tog en bild på ditt slott, hoppas det gick bra :D

Jag älskar båthuset, har du byggt det själv? :D

Sjukt häftigt ställe, och man är välkommen dit för privat ridning/träning också.

Och det hade gått jättebra här hemma, Isaac hade ätit bröstmjölk ur flaska och sovit i tre timmar av sex!

jag längtar inte efter en ny förlossning, men så önskar jag inte ens min värsta fiende en sån jobbig som jag hade:crazy:

men att få barn igen, det vill jag!

'''''''''''''''''

Grattis myfairlady!!!!!:banana::banana::banana:

Ja grattis myfairlady :laugh:

Och nä, jag vill inte heller ha någon ny förlossning. Eller någon ny graviditet. Men en till liten kan jag ta :love:

En snabb vinterbäbis till! Många grattis till pojken!!!

Vindvissla:
Det lät verkligen jättehärligt med ridturen!!! Fast jag undrar hur det var att rida i "framåt-gruppen". Den måste ha varit för elitfälttävlanshästar (och ryttare)...

Här knallar det på som vanligt. Alicia sover som en stock om nätterna. Jag ammar normalt sett när vi går och lägger oss, någon gång på natten och sen även någon gång på morgonen. Igår hade jag ont i magen så då sov vi dessutom mellan halv elva och halv tre på dagen också... Men då hade hon varit ganska mycket vaken dagen innan.

Här har det varit plusgrader hela helgen så snön har gått ihop jättemycket! Den har så gott som försvunnit från vägarna men där det inte varit skottat lär det väl ta en evighet för den att försvinna. Åååh vad jag längtar efter våren!!!!

Nu är det blöjbytedags...

*knapplån*

ser att Cyllene redan har svallrat :D japp, det blev en pojke som hade lite bråttom.. sen har han en konstig mamma oxå som har alldeles för hög smärtgräns och som inte insåg att det var rejäla värkar :angel:

14.00 var vi inne på förlossningen och 14.07 är han född :)

är redan hemma, fullständig rapport kommer i morgon!

Grattis igen och häftigt att det gick så fort! Kan man få beställa en sån förlossning? ;) :D

ja det är underbart!!! fast de där 20 cm snön som skulle kommit inatt får gärna fortsätta hålla sig borta:D

Åh fy, skulle det ha snöat inatt?! Nej den vill vi inte ha! Nu har man ju fått lite försmak på våren!! Då ska jag "damma av" pållen och masa mig ut på lite rundor tänkte jag (har han stått så länge kan han stå tills snön är borta). Och ännu mer sugen på att rida blev man när man läste om Vindvisslas ridtur.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
5 555
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 326
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar