Sv: Vinter 9-10, del 3!
*knapplån*
får väl lämna en liten rapport antar jag.. 2 dagar kvar till BF och inget på gång alls
som vanligt så känner jag mig knappt gravid, har en mage som är i vägen men mer är det inte.. i onsdags var jag hos barnmorskan, allt var bra.. stressade som attan dit, en av hästarna hoppade såklart över staketet vid utsläpp (skönt att veta att en häst e Balou du Rouet-Contender kan hoppa
), fick ta ner tråden och locka på henne för gå ut i den meter djupa snön var inte att tänka på.. släpade ut höpåsar då jag ej kunde köra med åkgräsklipparen + kärran då det var för mkt snö, ta en snabbdusch och sen var det såklart halvkaos inne i stan så jag fick parkera en bra bit bort, fick ta en rask promenad till barnmorskan och ändå så hade jag helt ok blodtryck?! det visar att jag kan i stort sett göra vad jag vill
graviditeten påverkar mig knappt.. hade inte ont någonstans dagen efter trots mitt stressande och promenaden!
får hoppas att förlossningen går lika smidigt som förra gången för då är jag nog igång med ridningen snart igen!
hoppas att bebisen tittar ut snart, skulle vilja vara med på talangjakten för lovande unghästar som Hopphästklubben anordnar, hålls på fyra olika platser i år och en är i närheten. Dock startar det den 9/3... har ju en 2-åring och en 3-åring som hade platsat där..
nåja, ligger snön kvar så är jag ändå inte så sugen på att åka iväg med hästarna!
nu är det dags för stallsysslor och sen funderar jag på att åka upp till Göteborg i em och gå på Eurohorse mässan
sambon får hänga med och även BB-väskan