Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

precis hans tanke åxå.

behöver jag säga att vi har myggnät över spjälsängen? :o

är dessutom lite rädd att älskade MisseMan kommer att tacka ödmjukast för den fina, levande värmekudden i passande storlek, som levereras om ca 2 månader. :crazy:

Haha ja det kommer han sakert att gora! Jag horde att man kan lagga aluminiumfolie i vaggan (innan bebisen ar fodd ;)) sa blir katten skraj nar den hoppar upp.

Min katt ar sa otroligt puckad, han har aldrig brytt sig om Sam, inte ens nu nar han blir halvt torterad. Han har inte ens vett att bita ungen i handen (vilket han garna gor med mig) utan bara jamar lite lamt nar Sam har fatt for sig att hans svans ska ut pa promenad... Na, tacka vet jag hundar.

ah, du har åxå en mamma & syster som är helt med? :D

min syster hade moderkaka i framvägg och mamma var ju gravid senast för 27 år sen, så ingen av dom har direkt något bra minne av hur det känns när det rör sig. mamma blir :love: och syster blir :love: när de känner hur foten kanar förbi under handen.

de har fått butta lite på den åxå, någon som visat sig vara ganska skrämmande och de har berättat att varken den ena eller den andra knappt vågade ta i sina magar, ännu mindre butta runt på det som finns därinne, medans jag buttar och knuffar och trycker allt jag kan! ibland undra jag om det verkligen är min familj eller om dom hitta mig i ett dike när jag var liten... :grin:

29450906.jpg

MisseMan är mycket glad över den nya fina sängen som hans mor och far har köpt till honom. :crazy:

tja han ser ju ut att njuta iaf :D

Här har den ena katten hittat guds gåva till katten med.. den kallas spjälsäng!
Fast jag fattar inte hur hon lyckas.. hon får upp benen över spjälskyddet så tassarna sticker ut, sen när man kommer in i rummet vaknar hon ju och vet att hon inte får ligga där och får panik för hon inte kommer loss!
Kissen är en mångtalang :grin:

*kl*

Jahapp... sjukskriven till på tisdag å då har jag fått läkarbesök. Var och kollade blodtrycket igen idag å jag svänger MYCKET. Verkar ligga högt så fort jag gör minsta lilla oxå lugnar det sig när jag vilar. Så högt blodtryck i samband med att jag hade gått upp en hel del som troligtvis är vatten för att jag svullnar så mycket gjorde att en läkare sa till min BM att jag skulle sjukskriva mig själv till på tis och då ska han/hon bedöma om jag kan gå tillbaka och jobba.

Känns jättekonstigt.... har aldrig varit sjukskriven tidigare. Svårt att veta vad "ta det lugnt" innebär.

oj då.... :crazy:

bara att bita ihop å försöka att inte röra dig för mycket det. vi har mindre än 2 månader kvar nu, du har 54 dar och jag har 56 och det ska väl funka att hålla sig still på, eller hur?

Jo precis... bara å bita ihop. Men jag säger då det, HUR kan det vara så att när man har mycket att göra då vill man bara slappa och när man inte får göra något annat än slappa ja då vill man ju självklart göra både det ena och det andra!

Men vi får väl se vad läkaren säger på tis, tänker inte ta ut något i förskott så att säga.

Är oxå sjukskriven, de sista 4 månaderna!! Vila och inte utsätta mig för stress, jag började min sjukskrivning med en vecka på kreta ;)

Jag har ju lånat ut hästen på foder så där försvinner mkt som är mindre bra för min gravidiet. Men har ju en vild 2 åring att springa efter hela dagarna men det är ju inte stressigt.

Det måste jag ha missat! På grund av myomet i magen eller vad det hette förstår jag?

Ja jag har ju hästarna hemma men de får lov att fortsätta vila och det tror jag inte de dör av resten är ju inte så ansträngande.

å ja har bara 3 dagar kvar att jobba och vill inget hellre än att sluta jobba NU, så jag bara kan ta det lugnt fram till förlossningen..... :D

Jag skulle gärna vara hemma om det var under vanliga omständigheter men jag har så svårt att veta vad jag får och inte får göra nu. Vore ju superskönt om man inte behövde oroa sig för blodtrycket och kunna pyssla på lite hemma.

Vad härligt att du bara har tre dagar kvar att jobba! Förra grav var jag ledig från v 5, hade inget jobb och vi tyckte det var lika bra att jag stannade hemma. Men fy fan vad tråkigt jag hade det! Så denna gången har jag garderat mig, jag ska jobba tills jag inte når tangentbordet mer :D Å andra sidan har jag ett rätt så lätt jobb och jobbar bara 18 timmar i veckan, så det ska nog gå bra ett tag till.

88 dagar kvar idag :bump:

lätt hänt, lätt hänt.
vad råkade det bli?
vi hämtar våran till veckan. :love:

jag har varit på hopptävling med våran klubb idag, måste visa er en bild.

låt mig presentera Astrid och Pinus!
Astrid är 5 år och Pinus är hela 28 år.
Och dom är precis lika söta som dom är små!!!!! :love:
8520_163131639765_666029765_3529534_7640087_n.jpg

ja vill ha både ungen å ponnyn. :D

å för att sätta lite perspektiv på hur liten Pinus är, visar ja en bild på alla 3 juniorer. Pinus står längst bort.
8520_163131624765_666029765_3529532_4574774_n.jpg

Ja e helt impad.
Fattar inte att de vågar!!!
Killen som står närmast hoppade en runda på 60 cm och det med bravur!

å ja har fått en medryttarhäst!!!!!
när jag känner mig redo att börja rida igen, ska ja börja rida en nordsvensk/halvblodskorsning, som jag gått och kikat längtande på i över ett år och idag frågade ägaren om jag ville börja hjälpa henne! å ja blev så glad. :love:

Hihi vilken underbar liten söting! Hoppade de också 60 cm? :eek:

Vad roligt att du hittat medryttarhäst, det är superskönt att komma iväg sen när du pluppat bebis. Allra bäst är om man inte har 7 dagar i veckan utan bara så mycket som man har tid med!

Jag har varit och klappat på min pålla idag, hon är tjockare än vad jag är!!! Och Sam fick sitta på henne en liten stund, avis blev jag :D

pmm vad bidde det för vagn?

Kul med medryttarhäst. Jag har inte ridit sen min häst togs bort för snart 3 år sen och har inte saknat det alls förrän nu. Nu ska min kompis kanske köpa ny häst (om den går genom besiktningen, det känns ibland lika chansartat som lotto) och när bebisen kommit ska jag börja rida den.

Mina två senaste veckor har igår och idag tagit ut sin rätt. Trött i kroppen och ganska ont lite överallt. Eftersom maken varit bortrest har jag inte haft en lugn stund, och med krävande heltidsjobb och 2,5trotsig son så är det lätt kärigt ibland. Dessutom har magen vuxit på sig en del sista veckan. Hoppas hinna pausa lite ibland de närmaste veckorna. Eller ja, jag jobbar ju en vecka till sen är det semester:bump:

:rofl::rofl:
för guds skull, nej! ponnyn är väl knappt 60 cm själv!!!!
dom var med i klassen "lägre än 40 cm". :D
ungefär såhär höga hinder hoppar man då.

tycker det är svårt att lyssna på kroppen ja..
känner ju att jag blir trött och sliten, men ignorerad det och kör bara på. har dock märkt att det straffar sig och det är inte helt ovanligt att jag kan få upp till 5-6 sammandragningar på en timma när jag lägger mig i soffan och vilar! försöker dock att tänka mig för, men det är svårt! tror jag gäspa ungefär 1.000.000 gånger när ja låg i soffan förut.... :grin:

sitter med handen på magen nu och känner ett rytmiskt ryckande.
bäbisen hickar. :love:

Mina två senaste veckor har igår och idag tagit ut sin rätt. Trött i kroppen och ganska ont lite överallt. Eftersom maken varit bortrest har jag inte haft en lugn stund, och med krävande heltidsjobb och 2,5trotsig son så är det lätt kärigt ibland. Dessutom har magen vuxit på sig en del sista veckan. Hoppas hinna pausa lite ibland de närmaste veckorna. Eller ja, jag jobbar ju en vecka till sen är det semester:bump:

Håller med om krävande barn. Jag stupar i säng med Sam var kväll och raglar upp mitt i natten för att släcka ljusen och släppa ut hundarna. Han är så jäkla trotsig nu dessutom och det lär väl inte bli bättre. Han är ju inte ens 2 än :crazy:

Det blir svårare och svårare att smyga sig ur sängen också haha.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix
  • DIY hästvård

Omröstningar

Tillbaka