Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

I fredags såg jag förresten bebisen trycka så det syntes på utsidan av magen när jag låg i sängen!!! Kul, nu börjar snart alien-nöjet igen (att ligga och kolla på magen som rör på sig och får konstiga former). Jag var då i vecka 20+4. Ni andra kanske har sett det tidigare, men en annan är ju vadderad och det döljer ju lite synliga sparkar...

Dessutom gick jag väl för mycket igår för jag blev öm mellan benen. Speciellt när jag skulle ta en snäv sväng i min lilla tvättstuga så värkte det till så hiskeligt! När jag skulle in där igen och ta den där svängen gick jag med ministeg och då gick det bra. Jag antar att det är det som är foglossningar... Sist slapp jag ju det!!! Fast blir det inte värre än såhär går det väl an.

Hihi det är så härligt med ailiens!

Jag halkade till idag på en sten precis i en vändning och det kändes som om mitt blygdben skulle gå av...

Skit i Anna Anka, här har vi Kajsa Anka som vaggar fram de närmsta månaderna....

Blygben som går av lät ju inte skönt.:eek:

Jag har varit hos bm idag, det gick bra. Vi gick genom min förra förlossning och jag har fått läkartid för undersökning. Visste ni att man kan få åderbrock i underlivet? Hoppas inte det är det jag har, det lät ju sådär.....

Hjärtslag 150, sfmått 23 (slutet av v 23) och gränslågt järn. Blodtryck 110/70.

Visste ni att man kan få åderbrock i underlivet?

även kallad hemorojd.... :mad: (stavning?)
men det brukar väl sätta sig i rumpan och inte i underlivet?
hoppas iallafall att det är nått annat och att det går at göra nått åt det, det måste vara hemskt obehagligt!!!!
usch, stackare...

mätte omkrets på magen för några dagar sen. 1 meter 22 cm. :grin: MYCKET mage att tycka om det!!!
min syster var 1,14 strax innan förlossning, ja tyckte att hon var enorm då!

jaja....
snart är det över å då lär ja väl sakna den stora magen och det finns ju inget ja kan göra åt saken nu ändå, så det är bara att gilla läget och se glad ut! :D

fick precis ett SMS av en kompis!
"Ingen kvinna kommer någonsin att bli 100% tillfredsställd....
Varför?
Det finns ingen man som har en penis av choklad som sprutar pengar..."
:o:p

Bra story! :D

Nja, det var inte hemorojder hon menade. De blir ju mer som knutor om jag fattat det rätt, detta är mer hela kärl som sväller på längden. Ungefär som de kan göra på benen. Pesonligen tror jag inte att det är det.

Du har väl inte så himla långt kvar eller? Jag kan inte hålla koll på när de olika bfena är. Trösta dig med att jag aldrig saknade min gravidmage - kommer nog inte att sakna den här heller. Vara gravid är inte "my cup of tea":p

. Trösta dig med att jag aldrig saknade min gravidmage - kommer nog inte att sakna den här heller. Vara gravid är inte "my cup of tea":p

Inte jag heller, inte en enda sekund! Möjligtvis sparkarna ibland men aldrig så jag längtade tillbaka till att ha en mage! Däremot skulle jag göra det igen tusen gånger bara för att få en härlig unge! Men nä, de drygaste 40 veckorna i ens liv, lätt!

å en rolig sak åxå. :D
har varit på marknad, eller mârten som vi säger i värmland, och knallat runt i ca 4 timmar. när jag kom hem åt jag lite kålsoppa :d och la mig på soffan och vilade. käre sambo kom och saffe sig bredvid och efter nån minut började han på å sniffa i luften å undra "va i helvete är det som luktar? det luktar som en död mus, har katterna släpat in nått å lagt under soffan?"
ja tyckte att han kunde lukta på mina fötter å så var det mysteriet löst. :o:D:crazy:
"jag är gravid" va allt ja sa.
han förstod detta.

men nu är jag trött som busen, ska krascha sängen nu å gräva ner mig i män som hatar kvinnor å hoppas att ja hinner somna innan snôrfulle sambon kommer hem å lägger sig bredvid och brer ut sig över hela sin sida + 3/4 av min sida och om ni försökt flytta 80 kilo dökött nångång vet hur omöjligt det är!
men nu är det snart alkoholförbud för den lille mannen! :devil:

:rofl:

Jag tänkte på annan mus jag. Det blev lite dumt.

Och snörfulla sämre hälfter, tja, väger de närmare 100 kg och man delar en 120-säng så är det inte så roligt. Ibland har de den goda smaken att däcka någon annanstans i lägenheten. Man kan t ex dänga upp sovrumsdörren i huvet på en däckad man om spytt i sina skor och inte kommit längre utan bara dratt ikull och tagit en ryggsäck som kudde och somnat på plats.

Nu har vi äntligen skaffat dubbelsäng. Jag insåg att vi nog inte fick plats båda i en 120-säng.

Och så till dagens I-landsproblem. Jag är pissfittesur för att mina sköna, (o dyra), Gabor-skor är så jäkla jobbiga att få på sig. Har börjat använda skohorn. Att stå i vinkelvolten är ingen barnlek när man är gravid har jag upptäckt.
Jag får göra som Pippi, sova med skorna på!:p

Jag har hört att man kan få åderbrock i underlivet, det verkar inte vara så kul. Jag hade en period när jag var rätt svullen pga tyngden från magen, och då oroade jag mig lite för att jag skulle få åderbrock, men jag slapp tack och lov. Hoppas att du också slipper!

//Julia

Åderbrock i underlivet kan man ha ja. Det har jag, inte helt engenämt, men jag tröstar mig med att de till skillnad från de som kan komma på benen, så går de i underlivet bort iaf efter förlossningen, åt minstinonde för de flesta- jag tänker tillhöra de flesta :cool:.

jag har *hmmm, räknaräkna* 58 dagar kvar till fullgången tid!!! :banana:

8520_160408714765_666029765_3504344_5186367_n.jpg

skohornet har sedan några veckor blivit min bästa vän och de senast två dagarna har jag upptäckt att jag faktiska kan skjuva runt på bäbisen i magen och få den att byta sida. funkar inte alltid, men många gånger så flyttar den sig snällt! det kommer inte finnas nått som kan väcka den stackarn när h*n kommer ut, så buttad på som den har blivit under 7 månader!

gjorde det STORA misstaget att lägga mig i framstupa sideläge (tack hanna för idén!! ;) ) igår och det gör jag nog inte om på ett bra tag. att ligga så var inga problem, men när jag la mig på sidan igen och allt skulle tillbaka till ursprungsläge var det allt annat än behagligt!
så jag får återgå till höger sida - rygg - vänster sida.

...och jag hoppas att jag kommer kunna sova på mage (med benet uppdraget) så länge som möjligt denna graviditeten också, för på rygg snarkar jag så väldigt säger maken :D

Nä det låter verkligen inte skönt!

Jag var på spinning igår, det funkar väldigt bra (föutom att jag får ännu mer babianröv:crazy:, men det får jag väl leva med :grin:). Så himla skönt ta i och svettas lite, utan att magen skumpar runt eller liknande.

Min son är väldigt pappig och verkligen pappas barn. Så länge maken är i närheten så finns inte jag. I måndags så kom jag hem senare än dem, öppnar dörren och hojtar Heej. Hej säger maken. Neej inte mamma säger sonen....:cool:

KL

Jahapp, då syns sparkarna utanpå då. Var fullt fräs igår med mig, mamma och syster som åskådare.

Haha jag snarkar som en tok jag oxå. Helt galet! Som tur är så sover min man som en stock så bara han hinner somna får jag dra hur tunga timmerstockar som helst men han väcker mig i princip varje kväll för att jag snarkar, -du måste andas med munnen säger han! haha lätt att bestämma sig för det. Jag börjar i princip snarka innan jag somnat och sen kan jag ligga och lyssna på mig själv och undra vad det är som låter :rofl:

ah, du har åxå en mamma & syster som är helt med? :D

min syster hade moderkaka i framvägg och mamma var ju gravid senast för 27 år sen, så ingen av dom har direkt något bra minne av hur det känns när det rör sig. mamma blir :love: och syster blir :love: när de känner hur foten kanar förbi under handen.

de har fått butta lite på den åxå, någon som visat sig vara ganska skrämmande och de har berättat att varken den ena eller den andra knappt vågade ta i sina magar, ännu mindre butta runt på det som finns därinne, medans jag buttar och knuffar och trycker allt jag kan! ibland undra jag om det verkligen är min familj eller om dom hitta mig i ett dike när jag var liten... :grin:

29450906.jpg

MisseMan är mycket glad över den nya fina sängen som hans mor och far har köpt till honom. :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka