Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Jag vet inte om jag får skriva . Men blev så sugen att berätta.

Jag är mormor . En tjej som fyllde 3 år den 18 /9 09. Så fick dom en kille 14/909.
Så skall jag bli farmor 13 okt ca, Så 7 mars skall det komma en liten till. Massa smått
lycka till alla

Åh vilket gulligt ekipage :love: Rasmus brukar rida på en shettis i stallet, kanske ska låna henne någon dag ibland så man får komma dit och mocka och borsta lite och leda honom en sväng ;)

Det blev en Emmaljunga Twin Nitro, en beige. Dom andra färgerna kändes så himla grabbiga. De hade även Twin City Cross men den vägra maken köra runt på för den kändes verkligen gigantisk. Provlastade och den fick plats. De roliga att den här stora syskonvagnen tar lika stor plats i bmwn som min brio happy till Rasmus gjorde i våran förra bil!

Nej sammandragningar är jag sjukskriven för.

Just det, det har jag missat att kommentera... Skönt för dig i alla fall att du blev sjukskriven :). Du verkade ju ha det tufft och stressigt på jobbet. Men det lät lite otäkt när du fick åka in till sjukhuset redan...

Idag råkade :angel: jag beställa en ny vagn ;)

Åhh, vad kul! Jag spanar efter en nygammal (=bättre begagnad), men när man vet exakt vilken vagn man vill ha och ungefär vilka färger man kan tänka sig är det ju inte säkert att just den hinner dyka upp i närområdet... Men men, jag får behålla den gamla sålänge ifall bebis skulle komma innan jag hittar en. Min man tycker förresten jag är knasig som inte vill ha kvar den gamla vagnen (som känns som den är 100 år gammal). Han tycker att det ändå inte är någon som ser oss här på vischan. Karlar fattar ju ingenting ;) :angel:!

Både tungt, tufft och stressigt när man ska hålla koll på allt material och råvaror till SAS. Dessutom ligger ju ansvaret på oss att packarna gör rätt! Både när de gör maten och packar boxar/brickor.
Ska ringa chefen på måndag och höra om de fått in sjukintyget. Sen om han vet om jag får fast eller inte. För då lär jag söka tjänstledigt.

Jag sa redan när jag vänta Rasmus att jag skulle köpa begagnat, men de har inte blivit så. Bara våran resevagn är köpt begagnad för de inte skulle göra nått om den gick sönder eller försvann. Men jag vill gärna ha nytt, visst finns de begagnade men nää...De är ju inte riktigt samma sak ;)

Tvåårstrots? Den kom som en överraskning för oss, men var riktigt körig den med. Sen sägs det att nästa period är vid 2,5 och vid 3 är de däremot ofta ganska harmoniska, till skillnad från vad man tror.

Det var mitt andra UL som jag var på. Jag gjorde ett UL när vi gjorde KUB testet. Mini mådde bra där inne. H*n var vild och ville inte ligga så man kunde få en fin bild. Barnmorskan försöke putta lite på magen för att få en bra bild men Mini var bestämd att h*n inte skulle ligga fin:)
Min moderkaka satt dock lite långt ner men det skulle inte vara någon fara.

Åh finns det något sånt? Fast jag tycker de senaste månaderna har varit trotsiga, ni skulle läsa min blogg :crazy:

Men nu är det mer som att han gör saker för att jag säger nej, innan har det mer varit att testa gränser.

Värst är det för stackars hunden, hon är ju inte mer än två skitar hög och ibland får han tag i hennes svans eller ben och drar som en tok. Jag tycker det är jättesvårt att skälla också, hur länge ska man vara arg? Fast det känns som om det kan bli en annan tråd av det...

KL

Jag får skitont i magen när jag går, till höger lite nedanför naveln. Det känns nästan som håll, får gå jättesakta och typ hålla handen under och hålla upp magen.. Nån som har/haft likadant? Var ju in på förlossningen förra lördagen pga småblödningar, men då såg allt bra ut. Har haft såhär sen i torsdags tror jag.

jag får samma!!! inte så ofta, men nog ofta för att ja ska ha tänkt på det.... en lokal mini-sammandragning? :confused:
jag tror inte att det är nått fraligt iallafall, säkert bara nått ligamnet som krampar eller en nerv som kommer i kläm eller nått i den stilen....

Jag far det efter ca 10 minuters promenad sa for mig tar det lite langre tid. Det som ar lite skumt for mig ar att jag inte har atit innan jag far det (far det bara pa morgonen nar jag gar till jobbet) och i vanliga fall nar jag far hall sa ar det for att jag har atit precis innan. Dessutom sa far jag det bara om jag gar fort, tar jag det lugnt sa slipper jag det. Lite markligt ar det dock.

Jag får ont om jag går i normal gångfart, så jag får gå i snigelfart.. Får oxå ont även fast jag inte ätit, därför jag undrar om det verkligen är håll? Skumt, men eftersom vi är fler som har ont så borde det ju inte vara farligt..

Nån som har/haft likadant?

Japp och det är jag sjukskriven för. Det är vila som gäller och inte utsättas för stress.
Först trodde läkaren det var blindtarmen som dessutom gjorde mig så otroligt öm (går inte ens att känna på magen där) men så hittade de ju myomen där.

Min livmoder sätter dessutom igång och jobbar så hårt att den får träningsvärk. *ajajaj*

Fast jag är inte öm utanpå, bara inuti. Gör dessutom ont när jag rider upptäckte jag förut, fick hålla upp magen med händerna.. Tur att hästen är snäll och vet vart han ska gå. :)

Öm utanpå är jag ju bara där jag har myomen, annars är det bara innuti det känns. När jag red kändes de som man käkat världens brakmål och sen ut och rida = världens håll.
Jag skulle definitivt ta det lugnare om jag var du och kanske ringa förlossningen så de kollar livmodertappen om de inte redan gjort det.

De verkar otroligt olika från län till län hur de gör. Här får man komma in för koll för minsta lilla medans andra verkar säga "ta en alvedon och bada"

Jag var in till förlossningen för en vecka sen, pga av små blödningar, molvärk och sammandragningar. Allt såg bra ut, livmodertappen var opåverkad och jag var inget öppen. Moderkakan såg bra ut även den.
Får försöka ta det lite lugnt några dagar och ringa in igen om det inte ger sig..

*kl*

Jag har aldrig varit sjukskriven förut (om jag nu blir det på tis) och tycker det verkar så konstigt ju det här att blir jag nu sjukskriven och går hem så får jag ändå inte veta fören efter 3-4 veckor om jag får sjukpenning... å då har ju chansen försvunnit att ex välja ta semester eller föräldrapenning om man visste att man inte skulle få pengar från FK.

Hur har det gått för dig PMM har du hunnit få svar på din sjukskrivning från försäkringskassan?

Jag glömde posta sjukintyget innan vi åkte så de landar hos FK imorgon så får jag se vad de säger. Som tur är tjänar min make så pass bra att vi klarar oss om jag blir utan ersättning, men då blir det riktigt riktigt snålt och vända på varje öre och det är ju inte speciellt kul.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka