Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

KL
Var hos barnmorskan idag. Allt var ok. På tisdag ska jag på UL är lite nervös, men hoppas att allt är bra.

Är det ditt första ul? Lycka till iaf.

Min bebis försöker ta sig ut, till höger om naveln :eek: Den tar spjärn och trycker för kung och fosterland så det gör skitont där han har hälen/knät/vad det nu är. Han höll på så jättelänge idag och magen liksom bara stod på ett håll! Hoppas detta betyder att han tänker komma innan jul :bump:

Annars mår jag bra men magen är sååå ivägen! Ska till min doktor nästa vecka om jag kommer ihåg att ringa honom, sen ul den 12e okt igen.

Jag håller tummen för att din bebis hittat rätt utgång tills det verkligen är dags.:D

I tisdags var jag hos BM för andra gången. Fick höra lite hjärtljud. 145 slag/minut var det. Högst normalt.

Jag har gått upp en del i vikt.:p Vägde ju 58 vid tillverkandet och väger nu 69 hos BM. (I morse vägde jag 67).

Magen var nog 23 cm lång tror jag. Rätt stor sa BM. Jag ligger i den övre kurvan. Sen är jag rätt kort från revbenen ner till blygdbenet vilket gör att magen putar ut mer, finns mindre plats i den regionen.

Kotten börjar bli större, det märks på sparkarna.

Haha ja och helst på sin födelsedag :D

Skönt att allt såg bra ut hos BM, det är så skönt att vara normal!

Vilken vecka är du i? Jag ska också på mitt andra besök på måndag, är i slutet av v 23 då. Kommenterade hon din viktuppgång? Jag har nämligen känslan av att jag tycker att de "jagar" en rätt hårt vad gäller vikt och motion/träning. I alla böcker står det si och så osv.

Skönt att allt var bra iallafall:)

om du ligger lite högt i vanliga fall, tror jag att du kan slappna av och ta det lugnt.

men sen säger ja som min BM brukar säga till mig, "minsta lilla osäkerhet, kom hit, så kollar vi blodtrycket och proteinen, vi finns här för dig och det är bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite!!!"

att du nojjar och kanske stressar upp dig, är nog mer farligt för dig, än att gå dit en extra gång och kolla att allt är ok.

hur har det gått med stickningarna förresten, avtar dom?

drömde att jag åkte till förlossningen inatt.
jag & min syster & en gemesam vän till oss satt och drack kaffe, när bäbba börja kicka i magen och man kunde verkligen se hur foten tryckte ut! det var väldigt tydligt, för istället för tår satt det 5 pyttesmå huvuden, med tillhörande munnar, näsor, öron och ögon. alla konturer var supertydliga och vi såg hur de små munnarna gapade och ögonen blinkade.
jag blev lite bekymmrad och ringde genast till förlossningen och dom ville ha dit mig på stört.
väl där tog dom tempen, låg på 37,9, vilket tydligen var allt dom behövde veta, för sen förlamade dom min kropp, hängde upp mig på en galge och körde iväg mig till en byggnad på andra sidan vägen. sambo stannade kvar på förlossningen och stöttade en annan tjej som skulle föda. hon hette Bonnie och var supertrevlig. :D
jag tog mig inte bort från den där galgen och kände ganska mycket svartsjuka för att han var hon henne och inte hos mig, men samtidigt förstod jag att hans insats var ovärderlig för henne och jag hade inte hjärta att ta den hjälpen från henne, hon var ju själv och jag klarade mig ju egentligen ganska bra på min galge.
efter ett tag vaknade iallafall min kropp till liv och jag kunde ta mig tillbaka till förlossningen, där även jag kunde hjälpa Bonnie. fortfarande svartsjuk, men höll god min, det var ju för en bra saks skull & jag visste ju att jag själv skulle blir överlycklig om någon annans pojkvän ville stötta mig om jag skulle behöva föda själv!!!

Wierd........ :crazy:

ska fota kaggen sen åxå å lägga upp i magtråden! :banana:

jag behöver inte ens väga mig när jag är hos BM & hon har aldrig ena nämnt min vikt på nått som helst sätt.
vägde trots allt 94 på inskrivningen och har ökat till 108, ganska tung med andra ord, men alla 4 BM jag träffat har varit tyst om vikten och min kropp, vilket jag är extremt tacksam för! :bow:

väger mig alltid på vågen hemma, eftersom det är den vikten som står på journalen, och väger mig alltid på morgonen innan jag ska dit, då är jämförelsevikten mer rättvisande.

en gång i tiden vägde jag 116 kilo, har 8 kilo kvar till det och 62 dagar till 40 fulla veckor. hoppas jag klara mig under de 116 kilona tills när kotten kommer ut....
för att komma dit måste jag öka ca 1 kilo i veckan, vilket låter väldigt mycket tycker ja?

å på nått sätt har det blivit väldigt dåligt med plats mellan bröstkorg och bäcken och sambo har fått agera strumppåsättare (nått måste han ju få sätta på, stackarn! :rofl: ) ett par gånger...

...å på nått sätt har det blivit väldigt dåligt med plats mellan bröstkorg och bäcken och sambo har fått agera strumppåsättare (nått måste han ju få sätta på, stackarn! :rofl: ) ett par gånger...

Hahaha du är så rolig!!:rofl:

Och drömmen din lät ju som en hel komedi det oxå :D

Jo jag ska väl ta och slappna av, men ibland är det svårt att låta bli :angel:

Mina stickningar i ansiktet har försvunnit iaf! hade de från lördag natt till i onsdags men nu är det borta så det är ju skönt iaf!

Vilken vecka är du i? Jag ska också på mitt andra besök på måndag, är i slutet av v 23 då. Kommenterade hon din viktuppgång? Jag har nämligen känslan av att jag tycker att de "jagar" en rätt hårt vad gäller vikt och motion/träning. I alla böcker står det si och så osv.

Skönt att allt var bra iallafall:)

Jag är i vecka 23.

BM sa bara "Oj, du har gått upp, var har det satt sig?".

Förklaringen är att jag vägde så lite innan pga magproblem. Hade jag vägt som jag gjort de senaste 15 åren så har jag bara gått upp tre fyra kg.

Jag äter vad jag vill men försöker begränsa intaget av kakor o annat snusk pga min mage men med min karaktär så blir det som det blir.:p Sitter här med halsbränna pga att jag tryckt i mig för mycket bröd idag. Är huvet dumt får kroppen lida.

vilken sjuk dröm!!!:rofl:

När jag födde sonen så somnade/tuppade jag av (vet inte vilket) när jag hade lustgasen. Då drömde jag att det här med smärtsamma förlossningar är bara fejk och bluff. När jag vaknade skulle sonen vara född, och så var det för alla - man föder när man sover helt utan smärta . Så jag drömde att jag vaknade och sonen var född, samtidigt som jag vaknade på riktigt och skrek "Vilken bluff". Tänk om de varit så väl :p

Låter som bm har en sund inställning. Jag tror inte heller du ökar 1 kg i veckan, om du inte sätter väldigt mycket vatten och det kan man ju inte rå på.

Min bm den här gången var väldigt på mig om träning på inskrivningen. Jag är ju lite viktmaniker så jag väger mig varje dag och vet precis vad jag vägde den jag jag var där, vilket jag skrev i mina inskrivningspapper. Väl där vägde jag 1 kg mer (efter lunch och med kläder - konstigt?) och hon trodde inte riktigt på den vikt jag angivit.

På måndag ska jag ha med mig mina papper från förra förlossningen - få e om hon tror på dem :devil:

Jag förstår! Kämpigt med kämpig mage :(

Jag har en del problem just nu med att jag svullnad så kopiöst i underlivet. Blygläpparna (stavning?) är helt uppsvällda och det drar och spänner där jag syddes förra förlossningen. En av anledningarna till att jag sprack mycket var just att jag var väldigt svullen, och blev värre under udraget kryststadie. Jag börjar undra om det överhuvudetaget går att få ut en bebis normal väg. Hoppas innerligt att bm tar mig på allvar på måndag, jag vill ha en undersökning!

Haha vilken muppig dröm, hoppas det inte går till så när det väl är dags! :D

Snovind det låter inte alls skönt med svullet underliv, roligare saker kan man ju ha för sig! Hoppas du får hjälp!

:rofl::rofl::rofl:

Förlåt mig, men det lät så roligt. Kan förstå att det känns allt annat än kul.

Själv har jag en jäkla massa flytningar. Fifan vad äcklig man känner sig. Och halsbränna.

Kräktes på jobbet i förrgår. Fick slänga ut min vårdtagare från toan och ulka lite för att jag hällt i mig vatten för fort med mineralpulver i och det går INTE när magen är i sånt olag. Annars så är det inga problem att trycka ner vad som helst i min magge. Plus att när jag stod där o ulkade så tryckte det rejält på kisseblåsan och jag fick byta trosor.:o Graviditetens baksida.:p

*kl*

läste nyss att i min vecka, vecka 32, sover bebisen 90-95% av tiden. vilket skämt!
har dom skrivit fel?
för det borde stå att den är vaken 90-95% av tiden!

aldrig att ja kommer gå 61 dagar till innan det ploppar och det som kommer ut är ingen liten sak!!!!

å en rolig sak åxå. :D
har varit på marknad, eller mârten som vi säger i värmland, och knallat runt i ca 4 timmar. när jag kom hem åt jag lite kålsoppa :d och la mig på soffan och vilade. käre sambo kom och saffe sig bredvid och efter nån minut började han på å sniffa i luften å undra "va i helvete är det som luktar? det luktar som en död mus, har katterna släpat in nått å lagt under soffan?"
ja tyckte att han kunde lukta på mina fötter å så var det mysteriet löst. :o:D:crazy:
"jag är gravid" va allt ja sa.
han förstod detta.

men nu är jag trött som busen, ska krascha sängen nu å gräva ner mig i män som hatar kvinnor å hoppas att ja hinner somna innan snôrfulle sambon kommer hem å lägger sig bredvid och brer ut sig över hela sin sida + 3/4 av min sida och om ni försökt flytta 80 kilo dökött nångång vet hur omöjligt det är!
men nu är det snart alkoholförbud för den lille mannen! :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka