Sv: Vinter 09-10 mammor
om du ligger lite högt i vanliga fall, tror jag att du kan slappna av och ta det lugnt.
men sen säger ja som min BM brukar säga till mig, "minsta lilla osäkerhet, kom hit, så kollar vi blodtrycket och proteinen, vi finns här för dig och det är bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite!!!"
att du nojjar och kanske stressar upp dig, är nog mer farligt för dig, än att gå dit en extra gång och kolla att allt är ok.
hur har det gått med stickningarna förresten, avtar dom?
drömde att jag åkte till förlossningen inatt.
jag & min syster & en gemesam vän till oss satt och drack kaffe, när bäbba börja kicka i magen och man kunde verkligen se hur foten tryckte ut! det var väldigt tydligt, för istället för tår satt det 5 pyttesmå huvuden, med tillhörande munnar, näsor, öron och ögon. alla konturer var supertydliga och vi såg hur de små munnarna gapade och ögonen blinkade.
jag blev lite bekymmrad och ringde genast till förlossningen och dom ville ha dit mig på stört.
väl där tog dom tempen, låg på 37,9, vilket tydligen var allt dom behövde veta, för sen förlamade dom min kropp, hängde upp mig på en galge och körde iväg mig till en byggnad på andra sidan vägen. sambo stannade kvar på förlossningen och stöttade en annan tjej som skulle föda. hon hette Bonnie och var supertrevlig.
jag tog mig inte bort från den där galgen och kände ganska mycket svartsjuka för att han var hon henne och inte hos mig, men samtidigt förstod jag att hans insats var ovärderlig för henne och jag hade inte hjärta att ta den hjälpen från henne, hon var ju själv och jag klarade mig ju egentligen ganska bra på min galge.
efter ett tag vaknade iallafall min kropp till liv och jag kunde ta mig tillbaka till förlossningen, där även jag kunde hjälpa Bonnie. fortfarande svartsjuk, men höll god min, det var ju för en bra saks skull & jag visste ju att jag själv skulle blir överlycklig om någon annans pojkvän ville stötta mig om jag skulle behöva föda själv!!!
Wierd........
ska fota kaggen sen åxå å lägga upp i magtråden!