Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Den blev nog störd i middagsömnen, tog nästan en timme att kolla allt som skulle kollas för den vägrade lägga sig som bm ville. :D

Eller sa petar den nasan :D

kan inte komma med nagon kvalificerad gissning men det kan sakert pmm, var egen lilla detektiv!

Eller sa petar den nasan :D

kan inte komma med nagon kvalificerad gissning men det kan sakert pmm, var egen lilla detektiv!

Haha, aa det kanske är det den gör! Fast det låter inte lika gulligt.. :D
Jag fattar inte hur man ska kunna se något på en sån bild, men nån kanske kan! :)

Na det ar jattesvart. Om jag kommer ihag det ska jag lagga upp mina "very obvious" bilder pa bebben i magen nar jag kommer hem, dar ar det liksom ingen tvekan. Till och med ett pucko som jag kunde se att det var ett par kulor som svavade runt dar inne :D

Det ar ju enklare om de tar fran en annan vinkel, antingen underifran eller ovanifran eller om h*n stracker ut benet.

Du har tva pojkar sen innan val?

Lite tråkigt att de inte kolla kön här, de vägrar att ens visa de delarna.. Japp, vi har 2 killar! Kunde vara kul att bryta av med en tjej, men det spelar ju absolut ingen roll vad det blir. Svärmor är dock säker på att det är en tjej! :D

Senast ändrad:

Kan inte heller se. Jag hade inte en chans att se på vårt ul, däremot var det ingen tvekan för bm.

Samma med sonen, jag såg inte ens på 3D:o. De fick också visa.

Ang födelsedagar så har vi lite mer spritt hittills, men den nya bebisen sabbar lite :) Jag fyller imorgon, maken 29 jan, sonen 21 april och nya bebisen bf 19/1. Tror den kommer slutet av jan, sonen var 12 dagar sen.

Jag är 35 imorgon då, maken med 35 och sonen 2,5 i oktober.

Mötte idag en dagis-mamma. Våra söner är inskolade samtidigt och nu ska även de ha igen. Hon var beräknad till mitten av februari, och hade redan riktigt illa foglossningar. Stackarn, hon fick ta ett steg i taget i trappan. Dessutom var hon redan rejält rund, jag kände mig riktigt timid i jämförelse :angel:

Svårt att se från sidan. Kollade de inte bebis underifrån? De var då jag såg
http://www.youtube.com/watch?v=JabEmKIl3m8

Om ni lyssnar noga frågar ju BM om vi vill veta vilken sort men då säger jag nej. Och nu när jag lyssnar låter jag precis som Rasmus när han säger Nej!!!! (Han går under Dr.No här hemma nu, härlig 2 åring..)

Idag var jag på bedömningsmottagningen för gravida på KK. Tog ytterligare ett prov så nu har jag 3 prover som ligger och väntar på svar.

Blev sjukskriven pga prematura sammandragningar sen flera veckor och besvär av myom i anslutning till livmodern.

Typ 0,0001 sekunder i början när han tar upp kameran och zoomar in sen kommer de någon svart skugga över. 3 vita streck, ta upp filmen på helskärm så ser man bättre.

Vad skont att du blev sjukskriven, sa kanske sammandragningarna lugnar ner sig. Vi vill ju inte att du ska ga fore i kon ;)

Å jag vill verkligen inte föda någon bebis nu flera månader innan hon är färdigbakad!

Berätta för läkaren att vi ska till Tittut på 3D å hon tyckte de var ett jättebra tillfälle att ta en närmare titt på myomen, nu ska jag bara kontakta dem om alla mina besvär och höra vad de är för papper man ska ha med sig.

Min bebis är helvild, nu känner jag nog henne på tusen ställen i magen :love:

men usch, vilken dag du haft då!!!

jag ringde till förlossningen i söndags, men hon tyckte inte att jag behövde komma dit, om jag inte själv ville. om jag börjar få ont eller blöda eller få en tydlig regelbundenhet, så ansåg hon att det var helt normalt!
men nu blir ja ju lite orolig när jag läser om dig ju.... :crazy:

jag är förresten decemberbarn - 81 och sambon julibarn - 81. ganska exakt 5 månader mellan oss. gansk viktigt att påpeka att han är 28 medans jag bara är 27. :p

Verona:
ungefär så känner jag åxå, ska till BM i morgon, ska bli jättekul å höra vad hon säger!!!!! och min lilla envisas med att ligga till höger. alltid till höger. mitt högra, understa revben känns helt sönderpöntat vid det här laget.

å hur ska man orka i 2 månader till?
å hur stor ska ja egentligen bli? :confused:
för min del kan det gärna få ske nu......
108 kilo och klättrar än!! :mad:

Hahaha jag måste berätta... jag har hittat på min nya träningsform fram till förlossningen! Dans!! Jag köpte en ny party cd idag, år sen jag köpte en cd känns det som. Iaf så älskar jag att dansa, röjde som en tok på dansgolv i yngre dar och ja... lite lugnare kanske innan jag blev gravid, inte lika ofta iaf :p

Iaf så satte jag i min nya skiva hemma och blev sååååå danssugen, bor ju i hus på landet så jag drog på volymen HÖGT och shakade! Sååå härligt! Och jag älskar dans så då blir jag så lycklig så jag nästan inte känner den onda tunga kroppen, härligt! :idea:

Vidare står jag alltså hemma och shakar med tokhög musik och dörren ut öppen, jag tittar ut genom ett fönster och ser att bilen som en arbets-bekant till min karl ska hämta står på mitt på gården och förstår då att han som ska hämta den står där ute :eek: Först sänker jag musiken och är på väg ut sen bryter jag ihop in mot väggen när jag inser att han kan ha sett mig *asg*... när jag kommer till hallen står han där och säger "hallå" lite försiktigt haha och när jag komer säger han "jag skulle bara säga att jag tar bilen nu så du inte funderar vart den tar vägen" hahaha.... jag bara asgarvade när han gick, tänk om han såg mig .... stor, tjock, gravid, står och tokröjer med hööööög musik mitt på ljusa dan hahahaha vilken syn!:rofl:

skyll på att du är gravid, jag skyller lite allt möjligt på det, det funkar varje gång. :D

folk förutsätter kanske att man blir lite kokko när man är i "det välsignade tillståndet". som FÖ är det FULASTE uttryck jag vet!!!!! :eek:

en fin höstdag!
klart man ska ut i skogen och leta svamp tyckte sambo och det är ju alltid najjs å gå i skogen å kika, även om jag kanske inte är så flink på att hitta dom små gula.

tyvärr blev det inge svampplocking för oss, för ungeför 10 meter in i skogen säger en upprörd sambo "ööööh, ja tror vi får lägga ner det här, du har typ 4 älglus på ryggen.." vänder mig om å upptäcker 3 till på framsidan av hans tröja!
på vägen tillbaka till bilen hinner vi plocka bort ytterligare 7 st och ändå hittar vi 2 till när vi kom hem.

satans jävla påfund och äckelkräk.

skyll på att du är gravid, jag skyller lite allt möjligt på det, det funkar varje gång. :D

Det tänkte jag på den dagen jag åkte till jobbet med:

Knappt borstat hår
Makens luvtröja
En vindjacka jag haft i stallet, dvs lukta häst och var full med hästdreggel.
Gråa mjukisbyxor.
Vita strumpor
Svarta ballerina

"Jag är gravid jag får se ut såhär......" :angel:

Usch jag har hört talas om såna.... gör jäkligt ont då de bits va? De finns som tur var inte här uppe har jag förstått..

*kl*

Är det nån av er som känner/har känt stickningar i ansiktet? Sen lördags natt då vi var på middag och kom hem sent så har jag haft stickningar i ansiktet till och från.. känns ungefär som när man hyperventilerar och man börjar domna bort pga syrebristen... börjar fundera på om det kan vara nått tokigt... men ska ju till BM på torsdag så jag kan väl kanske vänta tills dess innan jag frågar...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka