Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

:rofl:

Fast idag när jag gick med rep och sopborste lyfte jag de för högt genom dörren från förrådet i stallet så de slog till uppe i dörrkarmen så jag slog mig själv i huvudet.

Sen har jag fastnat med fingret i det där lilla hålet på bältesspännet (metallbiten som låser fast sig..)

Fasen, jag får nog finna mig i att bli jättestor. Och för att inte tala om brösten. HJÄLP!!!

Mina växte från 70A till 75C på 6 veckor :eek: (Mellan graviditets v.11-17)
De har inte slutat än :eek:

Köpte bikini till Kreta resan nästa vecka, måste nästan ta bild när jag har på mig den ena, skickar jag den till bingo rimér kommer han komma och hämta mig direkt :rofl: Den andra passar, yes, och jag kan ha den utan axelband :bump:

Kanske ska komma ihåg mitt egna inlägg oxå :angel:

Var hos barnmorskan idag :love:

Har gått upp 4 kg, blodtryck 112/72. Hb 134 och socker 4,7. Mätte magen oxå, 23 cm (1 cm mindre än när jag vänta Rasmus) och lyssnade på hjärtat, 158 slag/minut och ungefär 300 sparkar/minut :angel: Bebis verkar ha samma temprament som Rasmus i magen, blir verkligen helvild när BM först känner på magen. Den kändes helt normalt med en buse där inne som gjorde kullebyttor hela tiden. BM försökte lyssna med tratten för att bebis skulle lugna ner sig men hon for ju runt så där inne att de inte gick :rofl:

När Rasmus låg i magen kunde hans puls vara uppe på 170 slag när hon börja lyssna efter att hon känt på honom! Han sparka mot dopplern hela tiden så hon fick hålla den så löst så man precis fick kontakt och hörde fosterljuden, då sjönk de snabbt till normalt.

Kan ju säga att hans humör är exakt likadant nu!

*kl*

Nu har vi kommit hem från UL. Allt såg jätte bra ut :banana:

Dock tyckte jag att man såg sämre nu än förra gången. Kanske beror på att det var en annan kvinna nu. Fick en bild som var nästan sämre än dom vi fick första gången :( Men man ser iaf att det är en liten bäsing :D

Men nu fick vi nytt datum igen för BF. Förra gången sa dom att jag var i v 15+2 så nu trodde vi att jag var i 18+2 men enligt UL så är jag i v19+1 och BF vart 2/2 nu. Så vi får väl se sen vad som stämmer bäst :p

Kanske kan lyckas få upp en bild, måste juh ta ett foto av bilden och min kamera är för "bra" så den kan inte knäppa kort på så nära håll *suck*

Mitt backen har lagt av. Igar kunde jag inte ga storre delen av dagen (sa jag hasade mig fram istallet for ligga stilla kan man inte gora nar solen skiner). Jag ringde till min goa kiropraktor som ska ta emot mig idag. :love:

25+3 idag, bara 14 veckor och 4 dagar kvar. Can't wait.

Kl
Jag skriver in mej här, är i v 17- bf 23/2.
Det var en helt oplanerad graviditet, men välkommen :)
Åt p-piller, men tydligen ville ödet annorlunda.
Bortsett från att jag varit ovanligt trött och springer på toa titt som tätt (helst på nätterna) så har jag hittills haft det väldigt smidigt.

Vi har hunnit med 2 ul hittills, första för att fastställa ungefär hur långt gången jag var (tack ock lov var de bara 7veckor då), andra i v15 då jag hade jätteont under en veckas tid och fick komma in på en akut-tid.

Allt såg bra ut, men barnmorskan som vi träffade måste däremot undrat hur de stod till med mej... Min kommentar som kom helt spontant:
"Patrik... de är en bebis i min mage och den RÖR på sej" :eek: :o
Jaaa, vad hade jag förväntat mej liksom?
Men de var först då poletten trillade ner och nu är jag alldeles kollrig, kollar namnsidor, tittar på bebiskläder, planerar och har mej :laugh:

Hihi vad mysigt! Grattis! Ja visst är det skumt att det ligger någon i en, som aldrig sett något annat än insidan av din mage! När jag tänker på att de inte andas blir jag lite skraj, men som tur är funkar det ju bra :D

jag vill ha en häst å ja vill ha den NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ja är så sjukt ridsugen, så det kliar i hela kroppen!!!!!

var bara det jag ville säga. :D

liten82:
kulit! :laugh: bäbbemagar som rör sig... :love:

Du kan komma hit och rida på mitt stora halvblod på 1,75m :D !!! Fast tyvärr är det ju lite långt mellan Arvika och mig...

Jag var faktiskt och snusade lite på "min" häst igår. Och Sam fick rida, mycket poppis! Men jag håller med, ridsugen är jag till tusen!

satt och kikade på youtube på en tjej som tränade fälttävlan på låga hinder och det såg så exremt kul ut, så ja började nästan gråta!

bara lillabäbben är ute, å ja har gått ner till en acceptabel vikt, så bär det iväg de 12 milen till min lilla Pålla för en tur i skogen. :love:

stora halvblod är läskiga, jag skulle antagligen skita på mig av ren förskräckelse om jag skulle prova å rida en! :o men tack ändå! :laugh:

Här är en till ridsugen!! Har pållarna utanför fönstret men nu har de haft semester i två månader. Har dock tänkt börja tömköra och longera lite nu så de är i lite form när bäbis är ute och jag kommit i form igen :)

När i graviditeten slutade ni alla att rida?
Som tur är har jag en stillsammare hobby (lydnadsträning med hund), men fy vilken abstinens om jag skulle vara tvungen att avstå!
Jag skulle mest troligt gå ut och smygkasta apportbockar och ropa ut kommandon i de tomma, för känslan :D

jag vill ha en häst å ja vill ha den NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ja är så sjukt ridsugen, så det kliar i hela kroppen!!!!!

var bara det jag ville säga. :D

Det gör det på mig oxå! Så idag red jag.

Travade en långsida, världens samandragningar så skritta ett varv, trava en långsida till, sammandragningar så bara å skritta igen :cry:

Men det blev lite trav och även 2 varv i galopp *yehoooo*

Bara för att känna på henne, eftersom hon blivit behandlad och åker till fodervärden på måndag. ville känan så hon inte gick på 3 spår längre, vilket hon inte gjorde :bump:

Så för mig blir det nog inge mera rida den här graviditeten :cry::cry::cry: Sitter fortfarande med stenhård mage men den gör i alla fall inte ont längre, röra mig är omöjligt för fogarna värker, la mig ner i soffan, vilken tabbe, tog 20 minuter att ta mig upp pga smärtan :cry:

Med Rasmus red jag sista gången 10 dagar innan han föddes.
25112154.jpg

tror jag var i vecka 6....
min rygg gav sig och ens skritta på långa tyglar var tortyr.
passade dock på att ta en liten tur med Karisma innan jag kärde iväg henne till fodervärden, då var jag nog i v 10 eller 11 tror jag.
turen gick bra, men ryggen straffade mig illa efteråt..... :cry:

pmm:
varför tror man att det blir bättre av att ligga ner? andreas brukar få dra upp mig i sittande position med hjälp av sin fot.....
å sammandragningar är inget man vil ha mer än nödvändigt! har ag bara fått för mig att det är värre med barn två å tre osv? eller blir det värre?

Jag låg ner för att göra övningarna sjukgymnasten visade mig, dom funkade ju inte sådär jätte bra :mad:

Min BM trodde mina sammandragningar beror på att jag jobbar så mkt och är stressad (ska till MVC psyk efter vi vart utomlands) och att de kommer lugna ner sig snart eftersom jag inte hade sammandragningar med Rasmus (mer än just kring den här tiden men bara när jag red och jobbade henne i trav och nedsittning)
Hoppas hoppas verkligen det stämmer, för jag kan inte göra någonting. Sen blir de ju inte bättre av att ha en elak unge där inne!!

Oj vad jobbigt!

Min mamma fick dropp för att försöka minska sammandragningarna med min lillasyster i magen. Jag var väl ett hemskt barn som stressade upp henne eller nåt.;) Inget hjälpte dock och trots att man sa att lillasyster nog skulle komma ut rätt tidigt så var hon den enda av oss fyra som stannade inne längre än BF.

Mina sammandragningar följer nog skolboken. Ca fem sammandragningar om dagen ska väl vara helt normalt. Enligt min mutter som har fött fyra barn iallafall. Tror inte att det har ändrat sig så mycket sen stenåldern(70/80-talet).;)

Igår var jag på Ullared och shoppade loss. Mest fick faktiskt min lilla häst.:o Men när jag stod och rev i bebiskläderna så var det två yngre gnälliga systrar som fått tuppjuck på allt folk och ville ut.:mad: Tur det, annars hade nog jag blivit helt pank.:p
Köpte ett litet bäddset med små djur på till spjälsängen, tre bodysar i strl 50, en i 56 visst och en väldigt lustig sparkdräkt med ärm och ett snobben-märke på. Benen var så himla korta. Knappt mer än ett par fötter i nedänden. Sambon garvade åt den.
Och så köpte jag två st plastade frotteunderlägg. Någon har sagt mig att små barn inte går på toa själva. Kan det stämma?

Mammaklädesavdelningen var ett skämt tycker jag. Några fina skjortor fanns men byxor... *himlar med ögonen* det var det sämre ställt med. Jag köpte dock ett par svarta tighta där knappen rök med en gång. Bara att sätta dit en ny. De var rätt snygga men låga.

Appropå knappistättning.:rofl: Mannens förtroende för mig är väl mindre än noll. Jag hade letat reda på en sån där jeansknapp man bankar ihop, tagit fram en skärbräda och en hammare och lagt på köksbordet. Precis innan jag ska hamra ihop knappen i byxan så kommer mannen och säger att sådär får jag inte göra. Jag får visa att jag har skärbräda under. Och tar även ett korkunderlägg för kastruller under skärbrädan för extra skydd för bordet.
Jag flinar och frågar vad han tror om mig egentligen. Han muttrar något om att han är van vid mina tokigheter eller nåt i den stilen. Som om jag skulle ha klantat mig nån gång.:angel:

Jag har förresten ett lydigt barn. Iförrgår blev jag nedtryckt i en soffa av två systrar som skulle känna, klämma och undersöka. Givetvis sparkar barnet på beställning så att två systrar och ett syskonbarn får känna. Äldsta lillasyster tycker att det är så konstigt att jag är gravid, jag är ju så gammal! Här bryter jag ihop. Hon är världens omedvetet roligaste människa och hennes kommentarer och uttryck är helt klockrena. :D Ok att jag är en del äldre och inte varit dräktig förut, men sååå himla konstigt är det väl inte att storasyrran skaffa unge på äldre dar? Bara för att hon fick två barn innan hon var 23 år. Det är lite olika i vår familj.

Senast ändrad:

När i graviditeten slutade ni alla att rida?
Som tur är har jag en stillsammare hobby (lydnadsträning med hund), men fy vilken abstinens om jag skulle vara tvungen att avstå!
Jag skulle mest troligt gå ut och smygkasta apportbockar och ropa ut kommandon i de tomma, för känslan :D

Slutat rida??? Ööööh, ska man det?:D

Pucko-Kajsa har t o m varit dum nog att visa förra söndagens filmer för mannen som blev allt annat än glad. Helt vettlös är jag dock inte. Visst kan det hända saker men jag verkar ha god balans fortfarande och vet när det är dags att lägga av plus en hel del erfarenhet sen tidigare i bagaget.

Glo lite i den här tråden:

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=12767164#post12767164

*kl*

Suck! Jag vet inte om det är fogarna eller något annat som spelar mig ett spratt. Men ack vad ont det gör!

Framförallt som på höger sida nere där könshåret börjar växa :p När jag reser mig upp, vrider på mig, går eller vad jag ska göra så ilar det till där och fortsätter genom hela "fittbenet" o upp mot magen :confused:, alltid på samma ställe. Höfterna och kors/ländryggen värker, jag tar mig knappt upp ur soffan :cry:

Undra hur detta skall fortsätta...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka