Sv: Vinter 09-10 mammor
Oj vad jobbigt!
Min mamma fick dropp för att försöka minska sammandragningarna med min lillasyster i magen. Jag var väl ett hemskt barn som stressade upp henne eller nåt.
Inget hjälpte dock och trots att man sa att lillasyster nog skulle komma ut rätt tidigt så var hon den enda av oss fyra som stannade inne längre än BF.
Mina sammandragningar följer nog skolboken. Ca fem sammandragningar om dagen ska väl vara helt normalt. Enligt min mutter som har fött fyra barn iallafall. Tror inte att det har ändrat sig så mycket sen stenåldern(70/80-talet).
Igår var jag på Ullared och shoppade loss. Mest fick faktiskt min lilla häst.
Men när jag stod och rev i bebiskläderna så var det två yngre gnälliga systrar som fått tuppjuck på allt folk och ville ut.
Tur det, annars hade nog jag blivit helt pank.
Köpte ett litet bäddset med små djur på till spjälsängen, tre bodysar i strl 50, en i 56 visst och en väldigt lustig sparkdräkt med ärm och ett snobben-märke på. Benen var så himla korta. Knappt mer än ett par fötter i nedänden. Sambon garvade åt den.
Och så köpte jag två st plastade frotteunderlägg. Någon har sagt mig att små barn inte går på toa själva. Kan det stämma?
Mammaklädesavdelningen var ett skämt tycker jag. Några fina skjortor fanns men byxor... *himlar med ögonen* det var det sämre ställt med. Jag köpte dock ett par svarta tighta där knappen rök med en gång. Bara att sätta dit en ny. De var rätt snygga men låga.
Appropå knappistättning.
Mannens förtroende för mig är väl mindre än noll. Jag hade letat reda på en sån där jeansknapp man bankar ihop, tagit fram en skärbräda och en hammare och lagt på köksbordet. Precis innan jag ska hamra ihop knappen i byxan så kommer mannen och säger att sådär får jag inte göra. Jag får visa att jag har skärbräda under. Och tar även ett korkunderlägg för kastruller under skärbrädan för extra skydd för bordet.
Jag flinar och frågar vad han tror om mig egentligen. Han muttrar något om att han är van vid mina tokigheter eller nåt i den stilen. Som om jag skulle ha klantat mig nån gång.
Jag har förresten ett lydigt barn. Iförrgår blev jag nedtryckt i en soffa av två systrar som skulle känna, klämma och undersöka. Givetvis sparkar barnet på beställning så att två systrar och ett syskonbarn får känna. Äldsta lillasyster tycker att det är så konstigt att jag är gravid, jag är ju så gammal! Här bryter jag ihop. Hon är världens omedvetet roligaste människa och hennes kommentarer och uttryck är helt klockrena.
Ok att jag är en del äldre och inte varit dräktig förut, men sååå himla konstigt är det väl inte att storasyrran skaffa unge på äldre dar? Bara för att hon fick två barn innan hon var 23 år. Det är lite olika i vår familj.