Sv: Vinter 09-10 mammor
men det är väl klart att Mao ska ha välling åxå, Missar blir åxå hungriga ju!
Vår_Vinter:
är det 3D ni ska på, eller "vanligt"?
håller alla tummar för att det ser bra ut.
A-K.Eng
erkänner motvilligt att min hjärna tyvärr inte funkat som den borde på väldigt (läs alltid) länge!
exempelvis detta med spaden och den snöiga motorhuven...... smart?
eller när jag skulle fylla på olja i popnitpistolen på gamla jobbet...
för att fylla på oljan i den, så måste man skriva bort en liten plugg och skruva dit en liten spruta och spruta in oljan. brukar göra det med jämna mellanrum, när jag märkt att den började nita dåligt och det var aldrig några problem. men denna gången gick det inte å få i nått.... hmmmm.....
skruvade bort sprutan och böje mig fram över hålet och kikade ner. såg inget...
tänkte som så att om jag nitar i luften en gång, så borde ju oljan åka ner och då borde jag kunna trycka in lite mer? jajjamensan, jag böjde mig ännu längre fram för att verkligen se om oljan försvann och tryckte på avtryckarn.
oljan försvann.
tyvärr inte ner i pistolen, utan rakt upp i mitt öga!!!!! (vilket jag borde kunnat räknat ut om med lätthet, om jag bara hade begåvats med en hjärncell till...)
av ren reflex kastar jag mig bakåt, håller handen för ögat och vrålar "my eye, my eye, i'm blind, i can´t see!!!!"
varför jag valde engelska vet jag inte, det bara kom...
som tur var, så var det en snäll smörjolja och inga bestående men finns kvar idag.
eller som förra sommarn, när jag och gubben var ute och åkte bil, jag körde. han hade köpt en varsin magnum-glass till oss och uppätandet av min var påbörjad (dva chokladen var uppäten, men själva glassen var knappt rörd! kom till en korning och hade höger hand på växelspaken, vänster hand skötte ratten och var glasshållare. detta resulterade givetvis i en fiiiiin, lååååång och breeeeeed glass-sträng på insidan rutan när jag svängde.
ja lovar, jag kan fortsätta i evighet. :bump