Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Då blir man ju nyfiken och undrar hur gammal du är?

Jag hatar hormoner!!!! I förmiddags åkte min pappa och hans sambo härifrån, de har varit på ett dygns besök (de bor i Skåne, vi i Shm), och sen dess har jag gråtit. Därtill har maken åkt till Kina för 8 dagars jobb. Då vill jag helst inte gråta för jag vill inte att sonen ska känna att det är ledsamt att han åker - men jag och sonen stortjöt ikapp:( Och när han gråter så blir ju jag ännu ledsnare osv. Inte så kul för maken att lämna oss när vi storgråter båda två heller :crazy:

Men nu blir det en körig vecka - jag både hämtar och lämnar på dagis samtidigt som jag ska försöka jobba heltid.

Hur gamla är ni andra här förresten? Eller det kanske vi har skrivit någonstans....

Eller så kanske det blir sambons födelsedag, han fyller år 8 dagar efter BF :D Nä jag satsar på att föda för tidigt som både min mamma o syster gjorde, iaf så den kommer i slutet av januari :D

haha vad roligt, mitt första bf är 2 dagar efter sambons födelsedag och tre dagar innan min. om jag går över tiden enligt svenska ul blir det precis i tid med sams 2-årsdag!

jag är 28 förresten, sambon 40!

Hur gamla är ni andra här förresten?

Sonen blir 2 år nu i oktober, sen fyller maken 24 år i november, jag fyller 24 år i december så kommer lillplutt där i början av januari.

Varför sprida ut födelsedagarna :angel:

Igår tillbringade jag 6 timmar på förlossningen!

Red ju som sagt i förrgår, fick sammandragningar som jag alltid får så fort jag gör något annat än typ sitta blickstilla.
De höll i sig ett tag, magen kändes mer öm än vanligt.

Det gick inte över, hade j*vliga sammandragningar söndag morgon när jag tog ut hästarna, skippade att rida då.
Åkte hem och slappa hela dagen och for till jobbet.

Då blev jag orolig då magen fortfarande var hård och regält öm. Ringde förlossningen som ville ha in mig på koll. Så de var bara att stämpla in sjuk på jobbet och sen ta tåget tillbaka till Uppsala.

Vi blev inskrivna och en sköteska tog blodtrycket, sen kom tv-kändis Inge-gerd och kollade på magen. Nu kändes den helt normalt men det gjorde ont när hon klämde på den och hon förklarade att har livmodern jobbat hårt så blir det så.
Sen skulle hon lyssna på hjärtat men hittade inget hjärtljud för bebis vägra ligga stilla så hon fick hämta UL-maskinen, jag kände ju henne sparka hela tiden och magen guppade fram å tillbaka så orolig blev man ju inte.

Sen en lång väntan på läkaren.

Snackar lite och sen gör hon ett UL och jag ser direkt något vid moderkakan och läkaren oxå som trycker på larmet så kommer en läkare till in och kollar.
Moderkakan sitter i bakvägg längst med högersidan och på slutet viker den sig fram mot magen, där jag är som mest öm och har varit länge. De kollade genom hela livmodern och hittade inga blödningar och det var normalt flöde överallt så skuggan som låg där bakom livmodern är muskelvävnad tydligen.

Sen gjordes ett VUL av livmodertappen som var helt opåverkad.

Jag har ju redan lämnat ett urinprov så de slapp jag göra, tyvärr var inte odlingen klar, läkaren tog oxå prov på flytningarna som skickades till odling.

Sen fick vi slå oss ner i soffan och glo på TV. Helt otroligt så väl isolerade förlossningsrummen är!! Såg 3 st nyfödda bebisar :love: Och några mammor som skrek att de skulle dö, ena trodde jag skulle föda i korridoren när hon kom in!

Fick inga fler sammandragningar på kvällen och var bara öm, så till slut fick vi åka hem vid 21 tiden. Då hade vi vart på förlossningen längre tid är när jag födde Rasmus ;)

Fick springförbud på Ultuna idag men min underbara fodervärd tar emot hästen ändå :bow::love:

Måste bli omplacerad på jobbet och går inte det blir jag sjukskriven.

Och det var lugnt att flyga på torsdag *phu* mina föräldrar som redan är nere på kreta satt med hjärtat i halsgropen hela kvällen igår.

Oj hjalp vilken dag! Vad betyder det da att moderkakan ligger vikt? Kan det bli problem eller?

Hoppas du blir sjukskriven sa du kan vara hemma och slappa den tid som ar kvar. Och ha sa mysigt pa Kreta!

Vikt är lite fel ord, alltså den ligger inte i bakvägg hela vägen utan som en kupad hand så den ligger i bakvägg högst upp och längst ner ligger den en bit i framvägg.

Dom sa att det inte är någon fara så länge de inte blir värre än det är nu. Hur ont jag har beror på hur bebisen ligger där inne, inte så skönt när hon är där och sparkar där det är som mest "svullet".
Dom sa inte heller vad de berodde på, bara att det är muskelvävnad. Kanske det är så att den bit där jag är öm har moderkakan fäst i gammal ärret (bara spekulerar lite hej vilt...)

Nu ska jag ringa chefen å höra vad han säger.

Mitt sug efter ett 3e barn har i alla fall försvunnit nu kan jag lova (men de kommer väl tillbaka sen...) först ekogent foci på hjärtat och nu det här :(

Oj, låter jobbigt, hoppas att det inte blir värre!

Jag hade ju också en "lättretlig livmoder" så den var konstant hård, massa sammandragningar helatiden, och öm efter att ha jobbat så mycket. Fast jag kom ju inte in till förlossningen förän i v 35 pga det. Hoppas verkligen att det blir bättre så att du kan njuta av semestern! Se till att ta det lugnt och att bli uppassad av mannen din ;)

//Julia

Njuta ska vi verkligen göra, mina föräldrar har redan paxat Rasmus hela veckan ;)

Chefen svara inte, ska försöka igen lite senare.

usch det lät inge roligt! Jag har oxå mycket sammandragningar, känns som det är så fort jag rör mig men jag har inte ont iaf!

Bäbis sparkar så otroligt mycket upp mot bröstet så jag börjar ana att lillen lagt sig med huvudet neråt, ska bli intressant att höra på torsdag av BM om hon kan känna hur den ligger.

Sonen blir 2 år nu i oktober, sen fyller maken 24 år i november, jag fyller 24 år i december så kommer lillplutt där i början av januari.

Varför sprida ut födelsedagarna

Eller hur!!
Bebis föds i oktober, sambon fyller år i november och jag i december!! :D

Här föds det friskt på begagnade födelsedagar också. Hela släkten fyller i klumpar. I januari-februari är det värst. Vi måste vara väldigt sugna i april-maj vi i vår familj.;)

Jag är beräknad 17/1, mormor fyller någon dag innan, kusinen några dagar innan. Lillasyster och kusins son den 23, annan kusin den 24, systers sambo den 16 eller nåt. Tvillingsystrarna och ännu en kusin den 8/2 osv... Vi har lite datum att pricka. Eller om vi ska vara orginella och välja ett alldeles eget datum.

KL

Nån som vågar gissa kön på en vanlig ulbild? Jag har ingen aning om man ser nåt, men kan ju testa att lägga ut en bild iaf. Gissa på! :)

phpsspgn4.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Världscupen 2024/2025