Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Jag har hört att man kan bli delvis förlamad i ansiktet under graviditeten och det är inget man kan göra något åt. Men såklart ska du ta upp det med bm. Tråkigt om det är så.

jemaha jag säger bara euuuuwwww (att rulla dem mellan fingrarna alltså). Fast nu påminde du mig om att jag skulle lägga upp bilden på min bebis! brb

Nu förstår jag varför ni norrlänningar blir så glada när snön kommer :D

Här kommer mina ulbilder. Hade inga i 2d och vet inte hur jag ska överföra filmen, det är fel format för youtube.

Lite svårt att missta sig där va? :rofl:

KL

Blev skitnervös i morse när jag var på toa, kändes "slajmigt" när jag torkade mig, kollade papperet å det var rosa.. Har dessutom haft kraftig molvärk i flera dar, så jag ringde förlossningen. Hon trodde inte att det var nån fara, men jag ska in och lämna urinprov imorrn ifall det är en uvi. Usch, jobbigt att vara gravid ju...

*KL*

Åh vad positiv läsning jag hittade när jag använde min kära google.

Myom under graviditet
Knappt fem procent av gravida kvinnor har myom. Myomen kan växa under graviditeten. Men de behöver inte göra det.
Beroende på hur stor den är och var den sitter, kan myom ibland påverka graviditeten. Det finns också en ökad risk för att fostret ligger i sätesändläge. Risken för kejsarsnitt och stora blödningar vid förlossningen är också lite större.

Nej jag vet de sa banmorskan när jag frågade om det fanns något namn på de bebis hade på hjärtat när vi gjorde rutin ul! Hon sa de jättesnabbt och sen att jag inte skulle hem och läsa om det (nähä som man inte blir orolig då?)

Läste om de på vårdguiden så källan är ju säker.

Jag är oxå sån, googlar allt fast jag vet att jag bara skrämmer upp mig själv. Mycket dumt, men man kan ju inte låta bli..

Hur gamla är ni andra här förresten? Eller det kanske vi har skrivit någonstans....

Jag är 32, fyller på lördag! :laugh: Vi har samlat ihop oss rätt bra, maken fyller 25 aug, Alex 9 sept, jag 19 sept, Hampus 30 sept. Min mamma 28 okt, brorsan 4 nov, pappa 17 jan, min andra bror 26 jan. Och bebis är beräknad till 5 jan..

ja tittar å tittar, men kan inte se vad som är vad & vilket som är upp å ner...:(
vill du förklara lite vad man ser på bilderna?

På översta bilden en arm och på den nedersta en bit ovanför pix-märket en pung. bakom de vänster ben och så magen upp till vänster och så ser man en arm

:crazy:
ja har nog stirrat mig blind, men jag kan varken se arm eller ben eller pung.... :confused:

men det kommer nog! :D

var hos BM idag och ja bara måste älska henne, det första hon sa när hon kom in var att jag såg fräsch och frisk ut! :love:
gött å höra!
blodtryck 120/65, fs-mått 31. hjärtljud 140.
nu har bara 1 gång varit över 140, vad innebär det? är det tjejjer som har hjärtljud över det? *minns inte*

hon kände inte efter hur bäbba låg, men hon tyckte jag skulle ta lite lätt på fs-måttet, eftersom jag bär min bäbis rakt ut. :D no kidding tänkte jag. :angel:

nästa besök om 2 veckor, då blodgrupperas jag igen, jag är nån-ting-negativ och kan tydligen utveckla nån-ting (antikroppar??) mot bäbba. *inte ok!*

Grattis :D

Fast jag vill få det till att den översta bilden också är ben med tillbehör! Hur kan du få det till en arm pmm?

Kolla bara snabbt på bilden å kollar man bara i mitten ser de ut som en arm och foten är en hand. Han står ju upp ser jag nu när jag kollade en gång till :D

Cilla: Hjärtljuden tror jag inte riktigt på, haha, inte med Rasmus i alla fall, han var alltid asförbannad efter BM vart och känt på honom så direkt när hon lyssna var han uppe i över 170 slag för att sen gå ner till 150.

*kl*

Var hos BM idag och det var mycket som var lite smådåligt sådär kändes det som suck... ja ni vet när man nojjar!

Hade protein 1+, högt blodtryck och hb var nere i 105.

Berättade ju även om mina stickningar i ansiktet, att jag har mycket SD och att jag funderade på UVI trots att jag inte har några riktiga symptom men hon sa att man inte alls behöver misstänka havandeskapsförgiftning...

Jag känner mig inte övertygad... känns liksom lite konstigt att protein i urinen skulle dyka upp när jag precis har börjat vara rädd för havandeskapsförgiftning för att jag sett att mitt blodtryck ökat..

Jag ska iaf få en läkartid pga blodtrycket men det känns som att de andra symptomen förringas. Vet ni när man ska träffa en läkare då man är gravid, vad är det man får träffa då? Är det en läkare på KK som jobbar liksom med hela graviditeten eller kan det vara vilken läkare som helst? Tänkte om man kunde passa på att ta funderingarna när man träffar läkaren oxå...

Nä nu är det ändrat, blir ingen läkartid för min BM hade rådgjort med en kollega och för att jag ligger lite högt i vanliga fall så tyckte de att jag skulle träffa BM igen nästa vecka ist och kolla blodtrycket igen.

Funderar på om jag ska köpa hem såna här proteinstickor från apoteket, läste nånstans att man kunde göra det oxå låna hem mammas blodtrycksmaskin så jag kan ta oftare...

Känner mig liksom inte hundra på deras bedömningar...

Jag träffade aldrig en läkare, i Linköping gör man bara det om det är något speciellt.
Jag hade också högt blodtryck under hela graviditeten och hade +1 vid något tillfälle. BM sa att jag skulle vara uppmärksam på andra symptom på havandeskapsförgiftning men behövde inte oroa mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka