Sv: Vinter 09-10 mammor
vi köpte ingenting förrän jag hade gått 25 fulla veckor.
jag skulle egentligen haft en lillasyster, men hon föddes i vecka 23 och klarade sig inte. min lillebror ät född i vecka 26 och klarade sig nätt och jämt, så jag har varit maximalt nojjig fram tills vecka 27!!!
OM jag hade köpt nått och OM det hade hänt nått med bäbisen, vad skulle jag då göra med alla saker? bad även mamma och syster och andreas familj att inte ge oss något innan 25 fulla veckor, just för att jag inte vet om jag skulle klara att plocka ihop allt om nått skulle hända.
och när du väl kommer till vecka 25 och får köpa saker, så är det gjort på typ 2 dagar och sen har du inget mer att vänta på än bäbis.
så du hinner gott och väl.
jag bor ju i en pytteliten by, som heter Sulvik. här finns en huvudgata, några sidogator, en liten lägenhetsby och en ICA-affär. en typisk liten svensk småby alltså.
Under detta året föds 5 nya kids och vi känner alla päron.
jätteskoj!!!
avkomma har FÖ fått en ny favoritsysselsättning: hänga i mitt undre högra revben!!!!!! INTE skönt alls!
och när jag ligger på rygg och ska sova sparkar det till, så hela jag gungar!
annars tycker jag att det har lugnat sig betydligt därinne, det mest bara trycker och buttar nu. nån gång kan det komma en rejäl kicka, men inte alls som det var för nån månad sen!
å just det.....
fann ett skötbordsunderlägg som jag bara var tvungen å ha!
kosta "bara" 299:-, men det var ju pirathuvudfotingar och prinsesshuvudfotingar på den å vem kan motstå det?
såhär i efterhand inser jag ju att det från IKEA för 69:- antagligen skulle duga lika bra.....
Vindvisslas mage växer så de knakar. lagom höjd att lägga upp magen på den strykbrädan ser det ut som?