Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Haha, ja då kan du ju sluta fundera på om du ska avslöja det eller ej :) Det blir väl roligt med en lillebror!

KL av mig själv.

Ang vagn funderar vi nu på att köpa en Bugaboo till bebisen, med bräda till sonen. Och så får han behålla sin Brio som han har nu, där kan han åka när vi är iväg båda.

Den här gången prioriterar jag en lätt och smidig vagn till bebisen, vill ha rörliga framhjul om jag ska orka dra båda. Vi bor ju mitt i Shm så en smidig vagn är bra. Till sonen ville vi ha en stadigare "terräng"vagn. Nackdelen med Bugan är att de tydligen växer ur liggdelen ganska snabbt, och så....priset.....

Har du kolalt på Emmaljunga Cangaroo City? Den har jag, väger knappt 8 kg. Man kan köpa en city korg till den oxå som bebisen kan ligga i ganska länge tror jag, klämde på en på barnens hus igår och den var faktiskt riktigt stor och rymlig!

Själv tror jag det blir en city korg till cangaroon och en syskonvagn...Åker ju iväg mkt när båda barnen kommer behöva åka vagn men samtidigt e de ju smidigare att ha cangaroon de tillfällen Rasmus inte behöver åka vagn.

kl

Hm jag visste inte att jag var stalkad har pa buke ;)

Det ska bli jatteroligt med lillebror och jag kom ju billigt undan som slapp kopa en massa tjejgrejjer :D

Tack för tipset!

Vi kommer nog inte ha syskonvagn. En med sitsarna bredvid varann går bort, jag tycker det är för klumpigt i stan. Funderade på en sån där de sitter ovanpå varann, men ett par kompisar till oss som har det har radat upp lite väl många nackdelar.

Citykorgen hade vi till sonen, hade City Cross chassit. Dock slets hjulen och upphängningen väldigt snabbt, inte helt nöjda med det.

Kan man vända sittdelen på Cangaroo Cityn?

kl

Idag har jag varit på sjukhuset för mitt första ultraljud här på Irland med denna bebisen. Allt såg bra ut, det är fortfarande bara en, fortfarande en bebis och fortfarande en pågablära (kunde till och med jag se, kulorna är gigantic och han visar dem gärna :o). Hon ändrade dock mitt datum till den 22e december och jag vet inte vilket som är värst egentligen! 14e är ok (mitt eget) 22 hemskt och 28e kan jag iaf gå över tiden ett par dagar och skapa en normal födelsedag åt mitt barn. Men jag antar att han kommer när han kommer, busungen!

Barnmorskan kom ihåg mig från förra gången och berättade att hon precis börjat läsa Stig Larssons Millenniumtriologi! Hon var redan helt fast och jag berättade att det blir bara "värre"! Hon var helt fascinerad av Sverige och var fast besluten om att komma på semester någon gång!

Min doktor hette nåt i stil med Veejay och hennes första kommentar var "haha ett namn som är mer outtalbart än mitt" :D Kajsa på engelska blir nämligen Kedjsa...

Här är min mage idag, när jag stryker gardiner med mitt powerångstykjärn!

Vecka 24, 25 eller 26 beroende på vem man pratar med :D

Snovind: Nej det är nackdelen med den, de kan bara åka framåtvända.

Vindvissla: Vilken kanonmage du har fått!

Min bebis är helt tokig i magen, säkert tre miljoner gånger vildare än Rasmus, jag känner nog rörelse minst 1 ggr i timmen! Och det är länge hon bökar runt där inne, vänder sig, pressar, sparkar :love:

Ja den vaxer som attan! Min ar ocksa en riktig vilde, kanns som om han ar pa vag ut genom skinnet - redan! Hur ska det bli om ett par veckor???

Här är det livat värre med.

Ibland är det rena fotbollsmatchen kan man tro. Härom natten på jobbet hade jag underhållning när jag inte kunde sova. Eller om jag inte kunde sova för att jag hade underhållning.:D

Man känner liksom vilket håll den ligger åt. På tväre oftast. Huvet till vänster och benen sparkar på högersidan.

Magen växer nu, min säkerhetsväst i strl S går inte att spänna ut mer så den får hänga i garderoben. Jag har fått låna en kompis säkerhetsväst. Ska premiärträna terränghoppning med min lilla häst på söndag och vill inte gärna vara utan väst. Fast min bångstyriga lilla ettriga häst verkar vara på väg att bli lika lugn och trygg som sin mamma så vill jag ändå vara så skyddad jag kan.

Fin liten kula du har förresten Vindvissla! Eller Kedjsa ... :D (Själv kallas jag förresten för Kajsa ibland, Kajsabajsa om någon är skämtglad , inte lika kul).

Lite knapplan sadar.

Nu var det evigheter sen jag skrev i den har traden. :o Allt har bara varit sa korigt med min pojkvans ansokan om uppehallstillstand (eller snarare oron att han inte ska fa det), struligt jobb, ovningskorning och total panik eftersom min uppkorning ar nasta vecka. :crazy: I dag fick pojkvannen iaf uppehallstillstand och biljetter hem ar bokade. Den 10:e oktober ar jag (vi) hemma i Stockholm igen. :love:

I morgon har jag klarat av 20 fullgangna veckor. Vart tog tiden vagen?! :eek: Jag ska iaf till sjukhuset for ultraljud klockan 11 i morgon och jag ar sa sjukt forvantansfull, 8 veckors vantan antligen over! Lilla bebis sparkar och har sig och jag undrar om han/hon nagonsin vilar. Ska bli sa roligt att fa se bebis igen. :love:

Pga hemresan och packningsbegransing sa har jag inte kopt ett enda bebisplagg (eller bebisgrej for den delen). Jag fick en stickad mossa i favoritlagets farger (rod och svart) och min mamma har kopt en liten overall fran H&M men det ar allt vi har. Jag langtar tills jag far borja kopa klader och sant! Blir dock liiiite stressad, kommer att vara i vecka 25 nar jag kommer hem, hur ska jag hinna? Eller ar det lugnt kanske?

Ja eller hur, när de kommer åt revbenen :crazy:

Min bebis är ÖVERALLT, snacka om att leva i en torktumlare där inne eller nått ;) Men jag som går i vågor med hur jag mår psykiskt blir bara glad när jag känner hur hon bökar och buffar. Hon känns så himla stor där inne, och det betyder ju att hon snart är färdig men det bästa av allt, att jag förhoppningsvis inte behöver jobba så länge till.

De känns ju skit att behöva åka och jobba, jag vill vara hemma, maken vill att jag ska vara hemma och jag tror även att Rasmus vill det.

Lite knapplan sadar.

Nu var det evigheter sen jag skrev i den har traden. :o Allt har bara varit sa korigt med min pojkvans ansokan om uppehallstillstand (eller snarare oron att han inte ska fa det), struligt jobb, ovningskorning och total panik eftersom min uppkorning ar nasta vecka. :crazy: I dag fick pojkvannen iaf uppehallstillstand och biljetter hem ar bokade. Den 10:e oktober ar jag (vi)hemma i Stockholm igen. :love:

I morgon har jag klarat av 20 fullgangna veckor. Vart tog tiden vagen?! :eek: Jag ska iaf till sjukhuset for ultraljud klockan 11 i morgon och jag ar sa sjukt forvantansfull, 8 veckors vantan antligen over! Lilla bebis sparkar och har sig och jag undrar om han/hon nagonsin vilar. Ska bli sa roligt att fa se bebis igen. :love:

Pga hemresan och packningsbegransing sa har jag inte kopt ett enda bebisplagg (eller bebisgrej for den delen). Jag fick en stickad mossa i favoritlagets farger (rod och svart) och min mamma har kopt en liten overall fran H&M men det ar allt vi har. Jag langtar tills jag far borja kopa klader och sant! Blir dock liiiite stressad, kommer att vara i vecka 25 nar jag kommer hem, hur ska jag hinna? Eller ar det lugnt kanske?

Vad skönt för er!

Jag har inte köpt en enda grej, inte ens bestämt mig om jag ska köpa en begagnad vagn eller beställa en ny. Går i affärerna men hittar bara kläder åt sonen, inget sug efter de där små söta 50-56 kläderna direkt som typ alla verkar ha.

Du har gott om tid att shoppa i v 25 sa ta det lugnt! Det enda du ska halla koll pa ar barnvagn for ibland ar det jattelang bestallningstid pa dem.

Hoppas det loser sig med uppehallsansokan och din uppkorning och lycka till pa ul imorrn!

Jag har inte heller shoppat nagot men kommer nog inte gora det heller. Denna stackars ungen kommer bara fa ha arvda klader i hela sitt liv :D

vi köpte ingenting förrän jag hade gått 25 fulla veckor.
jag skulle egentligen haft en lillasyster, men hon föddes i vecka 23 och klarade sig inte. min lillebror ät född i vecka 26 och klarade sig nätt och jämt, så jag har varit maximalt nojjig fram tills vecka 27!!!

OM jag hade köpt nått och OM det hade hänt nått med bäbisen, vad skulle jag då göra med alla saker? bad även mamma och syster och andreas familj att inte ge oss något innan 25 fulla veckor, just för att jag inte vet om jag skulle klara att plocka ihop allt om nått skulle hända.

och när du väl kommer till vecka 25 och får köpa saker, så är det gjort på typ 2 dagar och sen har du inget mer att vänta på än bäbis. :D
så du hinner gott och väl. ;)

jag bor ju i en pytteliten by, som heter Sulvik. här finns en huvudgata, några sidogator, en liten lägenhetsby och en ICA-affär. en typisk liten svensk småby alltså.
Under detta året föds 5 nya kids och vi känner alla päron. :banana: jätteskoj!!!

avkomma har FÖ fått en ny favoritsysselsättning: hänga i mitt undre högra revben!!!!!! INTE skönt alls!
och när jag ligger på rygg och ska sova sparkar det till, så hela jag gungar!
annars tycker jag att det har lugnat sig betydligt därinne, det mest bara trycker och buttar nu. nån gång kan det komma en rejäl kicka, men inte alls som det var för nån månad sen!

å just det.....
fann ett skötbordsunderlägg som jag bara var tvungen å ha!
kosta "bara" 299:-, men det var ju pirathuvudfotingar och prinsesshuvudfotingar på den å vem kan motstå det? :love:
såhär i efterhand inser jag ju att det från IKEA för 69:- antagligen skulle duga lika bra..... :crazy:

Vindvisslas mage växer så de knakar. lagom höjd att lägga upp magen på den strykbrädan ser det ut som? :D

Kan man inte ha ett litet bord med hjul på under magen så man slipper bära omkring på den?

Fast hur ska jag få plats med ett litet bord när jag kör rullstolar på jobbet?

:D

Du far val be patienterna maka pa sig sa du kan rulla runt din mage? :D

Na, jag kor pa motsatta iden och har en 20 manaders sittandes PA magen istallet sa kanske den kommer ut lite fortare, typ i slutet av november!

Magen kan vara till nytta också. Mamma var ganska stor om vi säger så när hon väntade tvillingarna. Lillasyster Hannis tyckte att magen var bra som skydd när man duschade. Då kunde man stå under den och slippa bli våt.:rofl: Men jag var lite för stor för att kunna utnyttja den förmånen. Fast jag som är lite äldre minns det så väl.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka