Sv: Vinter 09-10 mammor
Jo visst skulle vi kunna följa med på veckorna, men då msåte vi antagligen hyra egen lägenhet eller egen husvagn. Men det känns ändå som att även där kommer vi knappt se varandra o jag får ändå ingen avlastning ( kan nog få mer om jag är hemma), för jag skulle tro att det är 13-14 tim/pass eller nått.
Det skulle nästan vara bättre om dom jobbade 2 v och sen ledig 1 v.Fast ändå inte.
Men jag vet inte hur dom andra gör, det är juh iaf två till som jobbar där o har familj, den ena har 3 barn och den andre 4 barn.
Visserligen hade vårt barn varit 1-2 år så hade det inte varit några problem, då får jag ändå avlastning med att barnet är på dagis på dagarna och jag på jobbet.
Men det är tur att jag har några underbara vänner som skulle hjälpa mig, kanske komma hit någon dag när dom är lediga och hjälpa mig lite och svärmor 500 m bort (både på gott och ont
) som ställer upp mycket för oss redan. Med hundvakt, tar hand om huden när dom slutar och jag jobbar kväll (lånar deras hundgård på dagarna) och allt.
Dom skulle nog isf ställa upp och ta lillen i någon timma så jag får sova i lugn och ro.
Vännerna tjatar redan på att få vara barn-/hundvakt o få snusa bäbis
Men det är väl alltid jobbigast i början innan man har hittat rutiner sig. Det värsta är om man får ett kolik barn så man ALDRIG får sova, då vet jag inte om jag klarar det helt själv. Jag hoppas jag får så "snälla" barn som syster, som sover mellan 19 till 8-9 på morgonen o vaknar 1 ggr/natt för mat.
Det jag mest är rädd för är att få åka in på förlossningen med någon annan än han, och att han inte hinner fram i tid. Det blir juh svårt oxå eftersom dom kommer isf samåka till norge. Fast sa det till han, att under hela februari så får du isf ta egen bil om du inte får vara hemma!
Skulle det inte funka, ja då får han fasike komma hem.
Men än ska jag inte måla fan på väggen, den där chefen har en del idéer för sig hela tiden.