Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Skont att allt sag bra ut, men det verkar ju som om vi har noll koll pa nar vi pippade, nan av oss :D

Jag tycker ocksa det ar skitsvart att se pa ett vanligt ul, jag brukar bara kunna se ryggraden och huvudet och ett hjarta som tickar.

våran UL-tant var jättegullig och berättade precis allt hon såg. ja, inte könet då. :D njure, magsäck, ryggrad, kroppspulsådern, 2 kammare och 2 förmak i hjärtat. tandanlagen, ögonhålor, 10 fingrar, 10 tår...
så gott det nu gick emellan gångerna Avkomma sprattla. :o

jag har gjort min första dag på mitt nya jobb idag och jag är så SCHLETEN!!!!!!! benen värker, ryggen värken, foglossning, hjärtklappning och tröjan har 2 snygga svettfläckar under brösten. :grin: najjs....
men det var skoj!
iallafall bättre än att gå hemma, jag blev ju arbetslös i torsdags tyvärr. :cry:

å Andreas systerson Dennis 3 år, Avkommas kusin, är på det dagiset.
"Mille duke å sitte här?" sa han och klappa på stolen brevid sin. ja sa att det inte går, det är bara barn och fröknar som sitter där och äter.
"mhm...." fick jag till svar.
"dä ä min Mille!" sa han till fröken när jag gick tillbaka in i köket.
å idag var det inte Frida som drog in diskvagnen till mig, Dennis hann före!

hur underbart är det inte å känna sig så välkommen och omtyckt på sin arbetsplats då? Ajj lajjk it ö lott!!!
men som sagt - mattanten är schleten nu!

Mysigt att du ar sa uppskattad, men ta det lugnt med foglossningarna!

Jag satt och forsokte luska ut vilken vecka jag ar i. Tappade intresset lite nar hon flyttade mig, den kommer ju anda nar den vill och inte nar den ska. Men jag var pa ul en tisdag och da var jag 20+1 enligt henne sa da borde jag vara 22 fulla idag. Sprattel dar inne lever loppan och ror pa sig som en hel hjord elefanter. Jag har borjat bli skittrott igen sa jag funderar pa om jag behover lite jarntabletter. Ska till sjukhuset for mitt forsta rutinul pa mandag :bump: sa da kollar de nog blod ocksa. Och sa ska jag till min goa doktor pa fredag for att vaga och klamma lite.

har precis börjat känna av dom, och mest känns det i det som du kallar fittbenet. :D kan inte komma på att det skulle kunna nått annat ställe än där!

känns ungefär som när man har ridit allderles för länge i en alldreles för liten och trång sadel och fått blåmärken mellan benen, där framvalvet går upp. inte skönt.... ja, ni vet ju hur det känns. :idea:

fick kläderna från halens idag! kappan var :love: .... men att ha den stängd är kanske inte att rekomendera. ska fota, så ska ni får se. mamma såg ut såhär: :rofl::rofl::rofl::rofl:

åerkommer snart......

Funkar ok:
29136811.jpg

Funkar inte ÖHT:
29136812.jpg

:D

och till min stora glädje var den stora storleken allderles för stor, så jag skickar tillbaka den!
visserligen är ju inte den här kappan den bästa storleken heller, men jag ska ju ha i november och sen är det ju mycket kvar av vintern och det kommer faktiskt en vinter till efter denna... *önsketänkande* :angel:

och den nya digitalkamerna som utlovats blev det inget av med, plånboken (dvs sambon) tyckte det var värdelöst att köpa en hyfsat bra 1000-kr kamera, när man kan vänta 2 veckor och köpa en bra 3000-kamera.
jaja, gör om du vill sa ja, men jag vill ju ha min kamera nu ju! :crazy:
så ni får stå ut med mina kassa mobilbilder ett tag till. :p

Kanske inte så snyggt knäppt...:D

Min Kotte har fått varit med på hoppning idag. Tror den höll sig still i ren skräck när Banzai-mamma och Duracell-Ella fräste över hindren. Men nu har den vaknat till liv och talar om vart skåpet ska stå.

Och här sparkas det i magen, inte i blygdbenet, (det heter blygdben flickor!!!;) ), har moderkakan i bakkant så det är rätt ovadderat i fram. Till sambons lycka. Det blir ju liksom mer verkligt när även han kan känna sparkar.

KL
Vi var också på ul idag, var blandning mellan vanligt och 3D.

Allt var bra, jag blev dock flyttat på andra hållet: från 21 till 19 jan. Så var det med sonen med, och han kom iallafall 12 dagar senare. Bebisen visade snällt upp sig, men ville inte bli fotograferad:laugh:.

Fick reda på vad det är ;). Hon tom visade när vi frågade.

Skönt att allt gick bra! Åååå, jag vill också veta om det är en lillebror eller lillasyster i min mage! Men jag får allt vänta tills den tittar ut.

*kl*

Jag har börjat få sammandragningar...inte så kul. Gör inte ont men är lite obehagligt. När jag går eller gör nått lite anstängande blir magen hård som en sten och det drar. Annars tuffar tiden på riktigt bra, lääääängtar tills jag får gå från jobbet! Ska bara jobba okt ut sen blir det semester till bf! Om nu bäbis tänker stanna inne hela tiden vill säga men man planerar ju liksom efter det :D

Sammandragningar har jag också hela tiden, det är rätt störigt när man vill promenera fortare än magen :D

Cilla kappan var skitsnygg, är den sådär luddig inuti också? Klart du kan använda den även när bebis tittat ut, du får ha den uppknäppt tills dess!

Snovind vad härligt att allt såg bra ut, tänker du berätta för oss vad det är?

AKEng, mitt ben heter fittben när det jävlas :D Annars kan det få heta blygdben om det vill!

Håller på att ladda upp en ny magbild men pixbox jävlas också, vet inte riktigt vad jag ska kalla den? Fittbox kanske? :D

Vet inte om jag tänker berätta det - får fundera lite på det!;)

Jag tror också att jag har sammandragningar. Märker det oftast efter att jag ridit. Magen liksom drar ihop sig till en boll och så sätter Kotte igång och dansa flamenco.

Då har man gått in i v 20 då. Och då står det i min gravid-tidning:

"Halvtid och barnet väger cirka 260 gram. Huden täcks av fosterfett som ska skydda huden mot fostervattnet. Man brukar säga att det medvetna tänkandet börjar ungefär nu."

Jahapp jahapp, är det nu man ska sluta svära och skrika könsord så tallarna kroknar när man vill avreagera sig?

Hur mycket kan själva graviditeten väga? Jag har ju gått upp en del men inte fa... eh... sjutton kan kotte väga 6 kg??!! Kaaaan det bero på alla kakor o godis jag fullkomligt vräkt i mig?

Förresten, när börjar ni andra använda mammakläder? Jag är för "smal" för de jag fått låna ännu och på gränsen till att inte kunna ha mina vanliga. Byxorna får jag ha uppknäppta med gummiband och en magtub. Vissa t-shirts får jag nog vänta med tills efter grav. Ett par E-kupa och en lite större mage än vanligt gör att det blir en rejäl glipa mellan byxor o t-shirt.
Har förresten beställt mitt första mammaplagg, en svart top från Lundmyrs, det står FRAGILE på magen.

Senast ändrad:

Fin mage du har.

Hur kan det komma sig att man kan bli hela två veckor framflyttad i bf? Kan ägget vandra omkring länge därinne innan det fäster?

Även fosters huvud måste väl kunna ha olika storlekar? Mamma berättade att när hon väntade tvillingarna så trodde de inte att den ena skulle överleva för hon hade så litet huvud men hon följde sin växtkurva helt normalt och har idag betydligt större huvud än vad jag har. Alltså hade två lika gamla foster olika stora huvuden. Om inte det ena ägget farit runt på jakt efter bästa platsen medans det andra tog första bästa lediga.:D (Det skulle fanimej inte förvåna mig...:cool: )

Jag funderar också på det där, hur hon kan flytta fram mig två veckor. Ett alternativ är ju att jag inte hade ägglossning när jag trodde utan senare, och blev gravid då. Alltså skulle jag haft ägglossning när jag egentligen skulle haft nästa mens. Det skulle kunna vara möjligt eftersom jag ammade och detta var min första mens sen förlossningen (14 månader senare). Så det behöver ju inte vara så att min ägglossning kom två veckor efter mensen bara för att den brukar göra det.

Sen är det väl så att alla foster har samma storlek fram till v 18 typ, och sen kan det variera? Och även om de inte är exakt "rätt" storlek så ska huvud, mage och lår stämma överens för att de inte ska bli oroliga. Och de ska följa sin kurva.

Jag brukar tänka att min sambo är ju rätt liten (170) så bebisen kanske också är liten och då har jag rätt :D

Jag ska inte säga på måndag att jag redan varit på ett ul utan se vad de säger. Kanske flyttar de mig åt andra hållet! :bump:

Jag har inte varit gravid förut och min mens har varit jätteregelbunden i typ 10 år, minst. Min och sambons beräkningar stämde perfekt med BF, så det har nog lite att göra med hur "regelbunden" man är? Fast vad vet jag, jag är ju helt rudis på detta och dessutom egentligen "ointresserad". :o (Av allt omkring alltså, jag vill inte ha reda på mer än absolut nödvändigt så att säga)

Tror också att det har att göra med att ägglossningen ofta kanske inte var när mant trodde. Har också lärt mig att fostren är lika stora tills ca v 19.

Själv fattar jag inte riktigt att den där inne är 18 cm (som hon sa igår), jag förstår inte vart den är :confused: Men det är skönt iof, jag lär bli tjock så det räcker snart.

A-K: Jag har en bok där det står hur mycket hela graviditeten väger med ojämna mellanrum, ska se om jag hittar det ikväll. Jag har inte börjat använda mammakläder, har 2 par jobbbyxor som fortfarande går. De är stora och jag hade dem innan förra graviditeten (vägde mer när den började än nu). Ska emellertid sätta mig och beställa gravidbyxor och så i veckan. Har även stretchjeans som fortfarande funkar (i storlek som jag hade när jag blev gravid nu), tack stretchen!!!

vindvissla: ska du på ul igen?

Ja eftersom jag missade rutinul har sa bokade jag ett privat i Sverige. Sa nu ska jag "boka in mig" pa sjukhuset och de ska gora ett rutinul. De vet ju inte att jag redan varit pa ett, och detta ar mest for deras papper.

Angaende mammaklader har jag vaxt ur mina gamla runt v 17 bada gangerna. Jag har alltid laga jeans sa om jag skulle ha dem uppknappta hade man sett konsharet :D

Dessutom tycker jag det ar mysigt med byxor som gar upp i armhalan haha sa varmt och skont!

...och jag började använda vissa mammakläder jättetidigt denna graviditet. Jag hade dåligt med vanliga knickersar/piratbyxor och tänkte att äsch, vad fasen det är ju enda chansen att använda de gravidknickersar jag redan har (man vet ju inte om det blir fler graviditeter). Sen eftersom jag är lång med stora boobs så behövdes det bara lite extra putmage innan Nalle Puh-magen visade sig. Så jag har blandat gravidtoppar och linnen med vanliga toppar hela sommaren.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka