Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

har ni med matilda och Hugo åxå?
för i så fall måste jag börja undersöka om mamma födde två barn för nästan 28 år sen, men adopterade bort den ena. ... :D

ni vet den där sista minutenresan som jag var så inne på för ett tag sen? den kan jag glömma, jag har fått nytt jobb.
jag gjorde min sista dag på mitt gamla jobb igår och på måndag blir jag mattant! :rofl:

det är ett litet fjuttigt vik på 3 timmar om dan, på ett dagis, men dagiset ligger 80 meter från mitt hem och det är en sysselsättning, så jag är nöjd. :d

var på introduktion idag och alla mina vänners barn håller till på det dagiset, så Frida snart 5 år, som känner mig bäst, sa med stolthet i rösten:
"Det där är Camilla, hon är kompis till min mamma." hon är så söt... :love:
"vilken stor mage hon har!!!!" sa en av hennes kompisar.
"jaaaa, det är för att hon har en bäbis där."
sen kom hon in i köket med den stora vagnen som dom kör in disken på och log så mycket hon orkade och gav mig en stor kram. :banana:

åh vad sött!!

nej de namnen har vi inte med :D

men jag vill mest ha Isabelle, men sambon tycker om Linnea, så vi får se vem som tittar ut!

Hahaha, ja nu börjar man ju få blickar. Folk börjar undra men vågar inte säga nåt. Hur långt var du gången?

Senast igår träffade jag på en bekannt som jag såg tittade på min mage så jag kännde mig tvungen att berätta.

Jag fick mammabyxor på jobbet idag :bump:

Men alla vet inte, idag försökte en kollega få mig att gå och hämta en stor back med porslin. Vilket inte ens är min arbetsuppgift men ibland gör man ju saker för att vara snäll (+ att tiden går fortare...) hon vart asförbannad på mig först fast jag sa att jag var gravid :eek: Sen drog jag upp tröjan och frågade "Men förstår du inte? Jag är gravid?" Så gick hon och hämtade sin back själv.

15 minuter senare kommer en av våra team-leaders in och ger henne en regäl avhyvling, jag stog en bit bort så jag hörde inte vad det var om men jag hörde hur den helt tokiga "T.L" sa någonting om kollegans attityd och att hon skulle sluta säga "Jag bryr mig inte" om allting.
Hon får nog se sig om efter ett nytt jobb, 40 av alla provanställda ska ju få gå. Och sammarbete är det viktigaste på mitt jobb.

Men vilken nörd att domdera med dig om det inte ens var ditt jobb att hämta den! Haha rätt åt henne att hon fick en utskällning.

Hahaha, ja nu börjar man ju få blickar. Folk börjar undra men vågar inte säga nåt. Hur långt var du gången?

Jag är i vecka 18...

Fast magen är nog mycket större denna gången, för när jag var på UL under förra graviditeten tyckte jag att det knappt syntes. Då tyckte jag att alla andra hade så stora magar...

Är det inte så att magen blir fortare stor när man är omföderska?

Min sambo fick förresten känna på en liten dutt igår när vi hade lagt oss.:love: Det sprattlar allt därinne.

Pappan i mitt hushåll kände också lite aktivitet i magen i morse. Jag hade inte hjärta att säga att det troligen var morgonfisen... :D Sen har jag en del fett på magen :o som gör att det blir lite vaddering mellan sprattlaren och pappahanden också.

Utskällningen gällde ju inte ens mig, utan jag tror det var något med hennes städområde hon hade slarvat.

Annars mår jag helt död, jag förstår inte hur jag ska orka jobba fm nästa vecka, idag har jag tagit ut kompledigt för att gå på american car show (och såklart spöregnar det!!) annars hade jag jobbat idag.

Det brukar vara så, men inte på mig :) Skönt ifs tycker jag, jag ser fortfarade mest lönnfet ut på dagarna, men på kvällen exploderar det.... Det är iallafall en livlig krabat, full rulle om dagarna.

Har ul på måndag, känner mig inte så nervös.

Va härligt att pappsen redan känt!:)

*KL*

Härifrån måste jag ju nu deklarera att jag numera är en lycklig gravid kvinna :D Gnällde ju för ett tag sen så då måste jag ju berätta att det vänt! Jag har fortfarande ont lite överallt men nu ällllskar jag hur mycket jag känner lilla bebben i magen, det är helt magiskt...:love: det överväger allt det onda och stela jag har :love:

Min mage kom snabbare nu, magmusklerna delade på sig mkt tidigare. Men kolalr man på magbilder så ser magen mindre ut nu mot med första barnet. Ska ta ny bild imorgon och jämföra igen.

Både min mamma och min lillasyster har varit smala fram till femte månaden under sina båda första graviditeter så det kanske inte alltid är så. Mamma blev dock fort tjock under tredje och det ständiga skämtet om tvillingar visade sig vara allt annat än ett skämt.:p

Jag tyckte att jag blev tjock fort och vart lite undrande över om det skulle vara två, vi har ju rätt mycket anlag för det i släkten om man nu kan ha anlag för sånt. Men det var ju bara en och det räcker.;)

*KL*

Blää, det är inget kul att vara gravid just nu... Jag får knappt sova alls, har så ont i svanken och vänster ben, allra värst är det på kvällen. Så jag somnar inte förrän 1-2 varje natt, och sedan vaknar jag 6 på morgonen och kan inte somna om. Och lillan kan inte ens ta i ordentligt när hon rör på sig, så jag får inte ens känna rörelser... Jag försöker reta upp henne och peta lite på magen, men icke, hon verkar ha samma obotliga lugn som sin pappa... Hade någon peteat så på mig hade jag larmat till allt jag orkat!

Kan du lägga kudde under benen så att svanken "fylls ut" lite? Eller så får den lugne, tålige maken vara massör! Något får han ju göra, nu när han ställt till det så! :laugh:

Kudde under benen fungerar inte, måste ha lutning på 90 grader för att det ska hjälpa! Kan dessutom inte sova på rygg.. På sida fungerar det dock lite bättre med en mjuk knölbar kudde under armen, en hård kudde mellan knäna och såklart en kudde under huvudet! Oh, blivande maken han får massera så det står härliga till! Inte bara jag som ska "lida" ju!

Lycka till till dig också!

Här såg allt bra ut vad de kunde se på ultraljudet. Här i Kalmar har de endast vanligt svartvitt ultraljud, men jag tycker vi såg bebisen bra ändå. Den var mer villig att röra på sig än vad William var när vi var på hans ultraljud. Jag frågade om könet, men det vågade de inte säga så här tidigt. Min man tyckte han såg två kulor, men samtidigt har ju vi otränat öga och vet inte riktigt vart vi ska kolla. Själv såg jag aldrig att han (vi hade en manlig barnmorska/läkare) "filmade" så man såg mellan benen.

Ja, jag fortsätter att öka framflyttningsstatistiken. Jag blev framflyttad 5 dagar till den 31 januari.

Förresten fick jag se nu på UL att det jag känner på högersidan i jämnhöjd och över naveln verkligen är sparkar, för nu under ultraljudet låg bebisen på precis samma sätt och sparkade och sprattlade!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka