Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Och vi har väl inte ens börjat spåna om namn. Eller jo, jag har bestämt att om det blir en tjej så ska den heta Vendela. Men eftersom sambon kontrar med Ragnar så antar jag att han inte gillar det namnet...:cool:

Vi har inte tagit reda på kön och jag tror inte att man får det på vårat sjukhus. Vi vart inte ens tillfrågade om vi ville veta.

På något sätt så känner jag att jag inte vill ställa in mig på ett kön, det kan ju trots allt vara fel, och jag är faktiskt inte så intresserad heller av att veta. Men namn är alltid kul att spåna om.

Förresten, min moder o fader tjaffsade om vad jag skulle heta när jag kom ut. Martin eller Mathias var det som gällde. De fick tänka om ska jag säga.;)

Vi ville inte heller veta kön, men jag såg ju vad det var ;) Och eftersom jag gjort fostervattenprov så får vi se om de kollade könskromosomerna också, då är det ju 100% säkert.

Och inte heller vi har funderat så mycket på namn än. Om William varit en tjej skulle han antagligen ha hetat Alicia, så blir det en tjej så ligger det namnet bra till. Killnamn har vi inga än, det blir väl lika svårt denna gången också. När det börjar närma sig får vi väl ta tag i det där med namnen lite nogrannare. Fast jag håller ögonen öppna hela tiden och spanar efter namn jag gillar, tex bland födelsedagsbarnen, nyfödda, dödsannonser (hmmm, men äldre människor har ju ofta fina namn som återkommer och blir moderna igen) och så kollar man ju givetvis också vad alla barn heter här på buke!

Men både Vendela och Ragnar är ju jättefina namn :love:.

De tråkigaste namnen är ju de som typ alla barn heter nuförtiden.
Tycker alla bebisar man ser i födelseannonserna heter typ Melvin, Liam, Noel, Tindra osv... Men det är bara som jag tycker.
Lär få hundra svar från arga bukemammor nu som säkert tycker att jag är dum i huvet, men smaken är ju som baken ;)

jag håller med dig. :D

Chlo:
det var så jag kom på Adam! kolade åxå på alla annonser, eftertexter, ansvriga utgivare, författare, ungefär alla namn jag kunde över testades och maldes och prövades. :grin:

har kollat lite i min släkt åxå, det är så vi har fått Lovisa, efter min mormors-mormors-mormors-mor.

är liiiite sugen på Isidor åxå, även det ett namn långt tillbaka i min släkt, han var son till Isidora. :love:

Namn är supersvårt verkligen. Jag vill ju gärna att det ska gå och uttala på båda språken och gärna låta nåt sånär lika. Förra gången kallade vi magen Sam från början, v 6 typ. Vi visste inte vad det var förrän han tittade ut, men visst var det en Sam!

Denna gången vet vi ju vad det är så jag la fram mitt förslag för sambon ikväll. Det godtogs faktiskt rätt så bra, men än är det ju länge kvar så vi kanske hinner ändra oss!

Jag ska se om jag hinner lägga in filmen ikväll eller imorrn kväll när sambon jobbar så får ni gissa! (det är dösvårt, till och med pantade jag kunde se)

*kl*

Idag var vi på ultraljud :love: XDet lilla hjärtat slog för fullt, men det var en envis rackare som inte gjorde det lätt för läkaren, så han var tvungen att ta in en BM som var expert på att lyckas få till mätningarna o hon var verkligen otroligt koncentrerad o höll på i evigheter. :p

Tydligen när dom mätte barnet så visade de sig att jag endast var i v 16 (15+2). Så vi fick nytt BF datum till 8/2. Det komiska i allt är att jag fyller år 5/2, sambon 10/2 o hans syster väntar oxå barn och har fått tiden 11/2. Så det är verkligen en februari månad nu. :rofl:

Vad dom kunde se så såg allt bra ut, det fanns inga STORA allvarliga fel. Barnet var i lagom stl för sin ålder, hade 2 armar/ben, o hjärta osv. :banana: Dock ville han inte lova guld och gröna skogar då det egentligen är för tidigt att säga. :crazy:

Så vi ska tillbaka på UL den 10/9 igen, då jag går in i v 19.

Vi fick iaf med oss några bilder, om än lite dåliga bilder (fick dom kostnadsfritt, antagligen därför), man ser iaf ett huvud och kroppen.

Nu är jag orolig igen att det ska visa sig vara något fel på barnet vid nästa UL. Ingen som vet hur vanlig det är att det sker storaförändringar mellan v 16 o 19? Alltså hur stor chansen är att allt ser dåligt ut då :crazy:

Men jag vet iaf att hjärtat slår och att det finns något där. Hoppas det ser lika bra ut vid nästa UL bara.

Men det var ju värst vad vi blir framåtflyttade! Vi får snart hoppa över i vårtråden haha. Skönt att allt såg bra ut hittills!

Vad dom kunde se så såg allt bra ut, det fanns inga STORA allvarliga fel. Barnet var i lagom stl för sin ålder, hade 2 armar/ben, o hjärta osv. :banana: Dock ville han inte lova guld och gröna skogar då det egentligen är för tidigt att säga. :crazy:

Så vi ska tillbaka på UL den 10/9 igen, då jag går in i v 19.

Vi fick iaf med oss några bilder, om än lite dåliga bilder (fick dom kostnadsfritt, antagligen därför), man ser iaf ett huvud och kroppen.

De kan inte lova något för det går inte att se precis allt vid UL. Kan förstå att det är lätt att bli orolig även om jag själv inte är det. (Fattar inte hur hysteriska jag kunnat förvandlas till rena rama valiumtabletten...).

Känns det trist att inte var kommen längre? Det skulle nog jag tycka. Man ser ju fram emot att få träffa barnet och att bli framflyttad innebär ju att man får vänta ännu längre än man tänkt. Jag blev dock tillbakaflyttad tre dagar.

Nä, dom kan juh inte se allt på UL. Men om jag tolkade han så sa han att det var för tidigt att se något eftersom jga var i v 16 o dörför ska jag tillbaka igen.

Visst känns det lite trist, men ajg har haft det på känn. Eftersom både jag o barnmorskan msstänkte att antingen var jag i v 8 eller i v5. Men läkaren sa v 8, men ack vad fle han hade. :p

Hade hellrre fått ett januari barn eller amrs barn eftersom vi är så många i februari, men men. Lillen är så ävlkommen så när h*n vill komma ut!.

har kollat lite i min släkt åxå, det är så vi har fått Lovisa, efter min mormors-mormors-mormors-mor.

är liiiite sugen på Isidor åxå, även det ett namn långt tillbaka i min släkt, han var son till Isidora. :love:

Ja, släktnamn är kul att ta fram igen tycker jag! Det var därför det blev William sist för makens gammelmorfar hette det. Sen att det är bland de vanligaste namnen i Sverige är ju en annan sak...

Ska kolla vidare lite i släkten till nästa bebis, men jag vet inget än på rak arm som jag kan tänka mig. Ha ha, min farfars pappa hette Syrenius, har jag för mig. Fast det skulle jag aldrig kunna tänka mig. Däremot vore det snyggt som efternamn!

Trist att bli framflyttad, men det är ju inte hela välden... Skönt att det såg bra ut än så länge vad de kan se!

Jag är så nyfiken och nervös för mitt ultraljud på måndag. Jag ger mig 17 på att jag känner duttar från bebisen på höger sida i jämnhöjd och ovanför naveln. Och där uppe ska den ju inte vara än!!! Det känns precis som när William sparkade och tryckte i magen. Så nu är jag nervös för om det skulle vara ett sånt där utomkveds havandeskap... Fast då kanske det heller inte sitter uppe till höger... Det ska i alla fall blir skönt att få se hur det står till med den lilla på måndag.

Hehehe, det är lika illa i vår släkt. Alla ska naturligtvis fylla år i januari o februari. :p Få se vems födelsedag jag lyckas pricka. Mormor, en kusin, ett kusinbarn och en syster i januari som fyller. Kusinbarnet föddes på systers födelsedag.
I februari så har en annan kusin fötts på mina tvillingsystrars födelsedag och så har jag väl nån mer kusin som fyller där. Och säkert någon mer jag glömt. Ena systers sambo fyller visst i januari med. Så vi får se på vems födelsedagskalas jag inte kan komma på.;)

Nä, det var itne så farligt att bli framflyttad, jag misstänkte redan det. Men mindre roligt att det just skulle bli i februari. Så vi får väl se om det blir kappkörning till förlossningen för mig och sambons syster. Undra vem som hinenr först?
Haha svärmor sa det att sen får ni inte skaffa barn sammtidigt igen, det blir så många födelsedagar att hålla koll på. Det fattas bara att nummer 2 oxå föds i februari. Då är vi iaf hela familjen på samma månad :D

Fast kul att dom får en jämnårig kusin, sen har syster 2 barn, en är 1 år o den andra 2 mån.

Jo, skönt att få se den lilla. Vart lite verkligare för sambon oxå. :laugh:
Den hade iaf allt den verkar behöva så det är ju bra. Nu längtar jag bara tills jag får se h*n igen :love:

Det kommer nog gå jätte bra på måndag! :banana:

Fast min livmoder är lika stor nu i v 22 som den var i v närmre 30 med Sam. Man är väl redan uttänjd på nåt sätt? Det kommer säkert se jättebra ut på ul, tror du inte du hade känt om det var utomkveds, det gör väl skitont?

Ja haaa, så kanske det är... att man redan är uttöjd! Ja, jag har nog läst någonstans att det ska göra ont att ha utomkveds och det har jag ju inte. Det har bara gjort lite ont när jag har rest mig häftigt och vänt mig i sängen häftigt osv, men jag har fattat det som att det är de där trådarna som livmodern hänger i som töjs och kan göra lite ont.

Jag är nog lite nojjig eftersom ul inte gick så bra för min svägerska i måndags... Det syntes inget på skärmen... Fostret hade bara blivit 7 veckor och detta upptäcktes inte förrän nu i vecka 18. Det känns grymt att behöva gå så lång tid extra och tro att man är gravid.

Oh shit men det måste väl vara extremt ovanligt att gå med ett outvecklat foster så länge utan att kroppen stöter bort det?

När jag skulle på mitt 3D kom det ut en tjej före mig och störtbölade. Jag fick vänta rätt så länge och när hon gått in igen för att få några resultat sa sekreteraren "förlåt förseningen men det var inga roliga nyheter"... Så jag var liiiite nervös innan jag fick se sprattlet där inne! Och egentligen är det nog en helt normal nervositet, och tänk på förr i tiden när man inget visste innan den kom ut! Jag har ju med egna ögon sett att den har alla tår och fingrar och att allt som kan se bra ut ser bra ut.

Ja, det måste vara riktigt ovanligt. Om man googlar om det står det att kroppen stöter bort det efter några veckor men här tycker jag det har gått så många veckor. Jag kan inte låta bli att fundera på vad som hänt om man levt förr i tiden... Men det kanske hade kommit ut tillslut eller hade man väl blivit förgiftad...

Usch ja, det är mycket hemskt som kan hända (även när barnet är fött). Men så ska vi inte tänka nu!!!

Är du jag eller? ;)
gissa vad v har för namn på tapeten?
Jo, Adam och Lovisa!

Fast vi har ett par flicknamn till, men Adam lutar det starkt åt! :D

Idag när jag hämtade William på dagis frågade förresten den ena fröknen om det var syskon på gång... Så nu går det nog inte att dölja längre. De hade misstänkt det sen innan semestern...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka