Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

nej, jag fick inte det.....

känner dagligen av det nu, men fortfarande inget läckage att prata på!

KL
Idag har jag varit på ultraljud, och allt såg så fint ut så! Blev flyttat från den 9/1 till den 17/1, så jag blev inte flyttad så mycket som jag trott att jag skulle bli.

*Delvis knapplån*

Det var väldigt vad alla blir framflyttade! Är det en ny trend hos mödravården??? Här känns det som att jag skulle var längre gången än jag är för magen är jättestor (svärmor tror det är tvillingar) och jag tycker att jag känner något allt för högt upp. Det jag känner sitter över (eller i jämnhöjd med) naveln. Och så högt ska ju inte bebisen nå än, och det är på höger sida. Har man en massa tarmar där eller??

På måndag (om en vecka) ska jag i alla fall på ultraljud. Fast här i Kalmar har man väl antagligen bara det gamla vanliga svartvita ultraljudet fortfarande, men men det får duga! Det blir spännande att se vad de säger för bf datum på UL men jag tycker inte att det borde skilja så många dagar. Barnmorskan säger 26 januari och internet säger 25:e. På internet kunde man ju dessutom även se när man haft ägglossningen och när man blivit befruktad och allt verkar stämma bra...

Senast ändrad:

Nej, jag läcker inte heller. Fast det gör man väl inte i vecka 17...

Jag har inget minne av att det kändes så i brösten när jag väntade William...

kollade åxå på ägglossning och när vi hade sex och när befruktningen skulle ske och allt stämde till punkt och pricka. 40 veckor senare placerade mig 23 november, men BM flyttade mig till 19. visserligen bara 4 dagar, men då stämde inget helt plötsligt.

men PV blev glad, för om det skulle blivit befruktat på det nya datumet så innebär det att bäbis är tillverkad på ett hotellrum i göteborg och det har han trott från första början!!!!! :D

Skönt att bli tillbakaflyttad i alla fall. Det vill jag också bli om de ska ändra mitt datum ;)! Ha ha, ja de blir så lyckliga våra karlar när de tror sig ha rätt!!! :D

Och vi hade sex utan kondom en gång så jag vet mkt väl när lillan blev till. Men det kan ju vart ett kräset ägg som vandra runt i 10 dagar innan de fäste (på bästa plats, högst upp i livmodern...)

Ja, det är ju lustigt att det kan vara så. Fast jag tror ju att det ibland kan vara svårt att sätta ett "exakt" datum på UL. Min syrra t.ex. blev tillbakaflyttad 2 veckor när de var på UL med sitt 3:e barn. De visste också exakt när bebben var tillverkad. Och givetvis gick hon över 2 veckor så deras egna uträknade BF stämde ju betydligt bättre. Jag kan tillägga att de har fått ganska rejäla barn med grov benstomme, så det kanske inte alltid är så lätt för barnmorskorna att beräkna då inte alla barn är likadant skapta.

Kul förresten att ni vet att det ska titta ut en liten tjej! Det är ju alltid kul med en av varje! Det är ju också smidigt att veta könet när man ska shoppa bebiskläder! En annan får väl köpa något rosa och något blått och ta med till BB så får man se. Lite vita bodysar har jag nog kvar sen William föddes men då var det ju sommar så jag har mest kortärmat i de små storlekarna och det känns ju inte så lämpligt i januari!

Ilandsproblem: Kläder! För stor för mina vanliga kläder, för liten för mammakläder. Alla säger att det fortfarande inte syns på mig (tror faktiskt jag är ganska liten för att vara i v 18 och vänta andra barnet), men jag kommer ju inte i mina 36or längre (byxor alltså, inte skor;)) Har några byxor kvar sen min "förra" vikt, men de kan nog inte hålla så länge. Och så tycker jag att alla mammatröjor är så trista!!! Har ni några tips på shoppinglänkar med snygga och sobra toppar? Jag är kontorsråtta med "klassisk" klädsmak.:grin:

Jag sitter i samma sits. Vi hittade lite kläder som min lillasyster hade när hon väntade barn. De är för stora om magen än.
En kompis har gett mig en sån där mag-tub som man kan ha utanpå lite uppknäppta byxor så man inte behöver köpa så mycket mammabyxor. Den får jag väl snart börja använda.
Mina bh:ar har börjat bli vääääldigt små och jag har tänkt att det är väl bättre att köpa ammningsbh:ar istället för större storlekar. Finns f ö inte så många butiker som säljer 70-75 E och däröver. Vi har en jättebra i staden där jag jobbar men priserna är ju därefter...

Har tänkt beställa en tröja från Mamalicious. En svart tight som det står Fragile på på magen. Och kanske en mag-tub till att ha i stallet. Ridbyxorna börjar bli lite små också.

Sedan har jag upptäckt att jag har en del plagg upptill som är lite lösare i passformen och dem kommer jag att kunna ha med lite mage i. Värsta problemet är att hitta en vettig jacka att värma magen med i vinter.

Spjälsäng, barnvagn och sulky är redan fixat. Begagnat. Spjälsängen är min gamla och de andra köper jag av kompisar o syster.

Jag köpte en skitbillig täckjacka i storlek typ 46 förra gången (är vanligtvis en 38a) och den får jag ha denna gången också. Det blir ju inte så himlans kallt på Irland men man vill ju ändå inte frysa. Dessutom var den bra att ha sen när bebis kom ut och jag bar i sjal, då räckte den runt båda två.

Angående det här med framflyttning, kan ägget simma runt i två veckor innan det fäster? Jag vet ju min menscykel och sista mens, och ändå så påstår bm att jag skulle blivit gravid på BIM, alltså två hela veckor efter ägglossningen. Drygt iaf, jag vill inte ha bf den 28e december!!!!

Säg inget så märker han det inte.:p

Jag har dock en gammal bomberjacka med äkta fårskinn som jag köpte i yngre dar. Den är egentligen gjord för en kort o tjock man. Eller en kort o gravid kvinna.:angel: Tur att jag inte har hunnit göra mig av med den. Och tur att jag kom på att den hänger här i en garderob.

Förresten, UL imorgon bitti. Behöver man ta med något annat än patientbricka?

Senast ändrad:

Du ska ha med de papper du fått av din BM, annars får du utskällning. Det fick jag. :( Jag har inte visat vare sig patientbricka eller ID.

Sen sa de till mig att jag inte skulle vara "nykissad", vilket jag inte var, så jag höll på att avlida när hon tryckte mojängen mot kisseriet. Men det var en snäll sköterska, så hon gav mig tillstånd att gå på WC... Annars hade jag nog kissat på mig. :o

Står det inget på kallelsen? Här har man bara id, inget annat. Lycka till!

Det står på kallelsen att man inte bör vara nykissad. Så som jag sörplar vätska av de olika slag så bör inte det vara något problem.

Men då tar jag med mig både patientbricka och mina papper från MVC för säkerhetsskull. ID har jag ju alltid med.

Kommer vi att kunna somna ikväll tror ni? ;)Halv nio ska vi vara på UL. Spänning o förväntan.

Jodå, du kommer att kunna somna. Jag kan bjuda på mitt insomningstips. Jag går igenom alfabetet A-Ö och så ska jag komma på tre hästnamn jag hade kunnat tänka mig att döpa ett föl till. Det kan ju inte vara tre stonamn, för tänk om jag får en valack. (Sen att jag aldrig någonsin ska ha ett föl i min ägo är en annan femma...). Det brukar trötta ut hjärnan och hittills har jag nog aldrig kommit längre än till E... :D

Lycka till i morgon! Hoppas ni får se något kul! ;)

På tal om BF och framflyttning - mitt första datum sattes till 1 januari. Efter ultraljud fick jag 2 januari. :D

Låter som ett bra tips.

Själv brukar jag rita dressyrprogram på täcket. Kan bara tre så det bli himla trist att köra dem om och om igen. Vääääldigt trist, somnar ofta innan jag hinner köra alla tre.:D Om jag kommer ihåg att rita dressyrprogram. Är lite senil i huvet.

Uppdatering kommer på onsdag kväll. Åker direkt till dygnspassjobbet imorgon tyvärr. Jag antar att det blir en vanlig ul-bild på en vanlig bebis. Inte någon brödrost eller nåt sånt.:p

Men vilken succé du hade gjort i tråden om du visade upp en 3dbild på en brödrost! :D Då hade vi andra kunnat slänga oss i väggen!

Jag är inte så säker på att jag vågat lägga in en bild på en brödrost. Ni hade så småningom börjat undra hur detta gått till och vem(vad) som är rostfadern.:cool:

Du ska ha med de papper du fått av din BM, annars får du utskällning. Det fick jag. :( Jag har inte visat vare sig patientbricka eller ID.

Vad för papper från bm ska man ha med sig? För jag har då inte fått några papper, mer n ett papper o det var för blodproven o de. :crazy:

Däremot ä'r min patientbricka borta (varför avskaffar dom inte skiten, kostar bara onödoga pengar, använd körkort istället). Får försöka hitta den ikväll.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII
  • Födda-24

Omröstningar

Tillbaka