Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

efter mycket om och men och diverse provkörningar har vi åxå bestämt oss för brio happy. och jag inte hört nån som inte är nöjd med den! har teleskop light chassit till....

Shit idag är ingen direkt bra dag.

Jag är hur varm som helst och det snurrar och snurrar och snurrar. Dvs låg blodtryck, tror det är för få sömntimmar i veckan som gör sig påminda :crazy:

Ta ut hästen och fixa i stallet i morse var som att jag var aspackad och krascha i sängen sen och sov till typ 12. Nu har jag städat i källaren då min kusin flyttar hit i morgon och där är det ju svalt men de kändes som 10000 grader.
Maken är ute och jagar och Rasmus är tack och lov hos farmor och farfar eftersom vi var på fest igår. Tror han blir kvar där några timmar till :crazy:

men usch då, det lät inte alls kul!!!

jobbit när man vet att man egentligen kan och vill, men saknar orken till det. du får passa på å vila nu när du är ensam och kan ha det lugnt och tyst runt dig. :angel:

Fast det kan jag inte riktigt för nu måste jag till stallet och luncha, och så flyttar min kusin in här imorgon så de måste städas i hennes rum och förberedas lite.

Känns inte bra att jag jobbar kväll nästa vecka oxå :crazy: Jobbar till kl 23 och sen går jag upp med Rasmus när han vaknar, men senast 7:45 eftersom hästen måste ut i hagen.

ok, hästen måste ju ha mat, men rummet kan gott vänta lite tycker ja. om du orkar slappna av då vill säga!

du gör ju allra mest dig själv en björntjänst om du tvingar dig till att göra saker som du egentligen inte har fullt ork till....

Det är ju ett problem jag har att jag inte kan, och att jag är extremt allergisk över att inte ha huset 24/7 i snyggt skick. Det ska alltid kunna komma hem folk hit när som helst på dygnet utan att man måste panikstäda. När jag sen får en massa måsten, fodra hästen, dammsuga, plocka ur diskmaskinen (alltså inte alls direkt jobbiga saker) så ställer hjärnan in sig på off och jag får ingenting gjort. Jag kan inte heller sova och känner mig varken trött eller hungrig.

Gick ju hos psykolog efter jag fött Rasmus pga det här :crazy: och börjar nu bli livrädd att hamna där igen. När jag var föräldraledig och sen mådde bättre (fick sömntabletter och antidep) och vi flyttade så vart de bättre. Jag had eju hela dagarna på mig och kunde ha fint här hemma, åka iväg och häls apå kompisar, baka, fixa och dona.

Det är lite svårare med en häst (som är konvalicent...) och jobba heltid (och då även varranan helg)

Ska ringa min BM på måndag och be henne fixa en tid åt mig innan de går helt åt pipsvängen igen.

tycker jag du gör helt rätt i. du är ju medveten om problemet, så du är en bra bit på väg.

vet inte så mycket om den typan av tvångstanke som du har, men skulle du inte må bra av att bara släppa det i nån timme, alltså ta beslutet själv? att utmana dig själv och sen berömma dig själv när du klarat det?

Det är svårt och slutar oftast med att jag istället för att bara plockar i ordning Rasmus rum, börjar sortera alla tidningar eller något sånt.

Men det är ju bättre, nu har jag gjort olika högar på bordet, kastas, djuren, bilar, tidningar, jobb. Nu ska det bara in på sin plats. Det kan jag göra när tvättmaskinen är klar, för då tar jag med kastashögen ner i pappersinsamligen :idea:

Ringde även svärmor nyss, där Rasmus är och, tiggde åt mig middag så slipper jag bry mig om det i alla fall!

inte fel med bortalagad mat du. :d

själv sitter jag och undrar över vilken av de 12 pizzeriorna som ska få laga mat år mig idag! :angel:

Jo lite för jag kan typ bara äta makens mat :o Och svärmor är vegetarian och tillagar lövbiff i kväll, det kan bli spännande.

haha, har man inte problem, så kan ja alltid skaffa sig. ;)

kommer ni ihåg gubbens audi, som jag så fint skrapat skärmkanten på och krockat med skatan?
nu är det den enda bilen vi har, min bil har "nån" :angel: ryckt av handbromsvajjern på och fixat punka på ena bakdäcket.

jag har sån tur med bilar. :banana:

nej, nu måste jag få nått i magen innan mitt hjärta hoppar upp i halsen på mig!!!!!:eek:

Jag har ju fått läkarintyg för att slippa äta maten som serveras på jobet för jag höll på att kräkas i matsalen :o
(Jobbar inom hotell och restaurang, de drar 38kr/dagen för vi har matsal, även om man tar med sig matlåda, enda sättet att slippa är med läkarintyg, det gäller även allergiker och vegetarianer!!!)

Jag råkade ut för en attakerande soptunna förra veckan så vi har bara en backspegel :angel:

ajaj, dessa attackerande soptunnor..... borde förbjudas. :devil:

svärfar backade på svärmors bil förra veckan, pajja sin kofångare och hennes bakljus. anledning: det var dimmigt. :D

Men hur går det med hästen, får du sålt henne? Eller hur kommer det att funka när du får nästa bebbe? Kan hon inte gå på lösdrift eller nåt om hon ändå är konvalescent? Jag måste ta ett kort på "min" häst på Irland när jag kommer hem, man skulle kunna tro att det är hon som är dräktig och inte jag :D

Ta det lugnt med bilarna båda två och sov ordentligt! Jag har sovit middag med Sam idag, det var välbehövligt. Nu längtar jag efter att åka hem till mitt eget hus på torsdag!

Här är en till som känner mig helt golvad. Förstår inte hur jag ska orka med börja jobba imorgon. Sen är det slut på friden, mitt jobb är ganska stressigt och pressande.

Ilandsproblem: Kläder! För stor för mina vanliga kläder, för liten för mammakläder. Alla säger att det fortfarande inte syns på mig (tror faktiskt jag är ganska liten för att vara i v 18 och vänta andra barnet), men jag kommer ju inte i mina 36or längre (byxor alltså, inte skor;)) Har några byxor kvar sen min "förra" vikt, men de kan nog inte hålla så länge. Och så tycker jag att alla mammatröjor är så trista!!! Har ni några tips på shoppinglänkar med snygga och sobra toppar? Jag är kontorsråtta med "klassisk" klädsmak.:grin:

Idag har jag nog sprungit min sista joggingtur. Det blir allt tristare, börjar dra i musklerna kring magen vilket inte känns bra. Dessutom känns det ok att gå inomhus nu när det börjar lite lite höstmånad och dessutom jobb igen. Hade som mål att jogga semestern ut, och eftersom jag sprang idag så klarade jag det!

Hästen kör jag ner till en gammal skolkamrat med hästabstinens den 2a eller 3e oktober. Hon ska ta henne på foder så jag får några veckor att rida igång henne.

Snovind: Jag tycker att HM har fina kläder, toppar kan du ju köpa i vilken butik som helst. Sen tycker jag 4mom.se har riktigt snygga kläder, speciellt de från mamalicious. Finns en hel del att fynda på tradera.

Idag är det 1 månad kvar tills vi åker till kreta :bump: och jag har ingen bikini :eek:

Japp, det skiljer väl bara två dagar mellan oss om jag inte har fel!

Vi har oxå köpt en brio med teleskop light, urskönt chassi tycker jag, sånt härligt gung/svikt. Fast vi tog kombivagnen.

jag har en megabacke upp till huset, så varje sparat kilo är ett bra kilo när det gäller barnvagn, duon blev lite lättare är kombin.

det har börjat bränna till i min bröst ibland! "tränar" mjölkgångarna precis som livmodern?

Det gör det på mig också emellanåt och har gjort ett bra tag. Precis så kunde det kännas i brösten när man ammade (alltså, inte just den stunden barnet ammade, utan för övrigt, tex när mjölken fylldes på och så). Fick du något bra svar förresten (jag hittade inget svar)? Är det mjölkgångarna som tränar? Jag har dock bara kikat igenom de senaste sidona eftersom vi har datorn på verkstan och det blir lite mycket att läsa ikapp...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka