Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Då kan jag dra ytterligare ett streck i min egen lilla forskning att flickbebisar är vildare än pojkar och dessutom stolt visar upp sig ;)

Fick precis veta att en klasskompis från gymnasiet har BF 1 dag efter mig ;)

då ska jag komma ihåg och medela dig om det är en tös eller grabb, min var åxå tokvild på UL.

pojkvän godkände Adam förresten, så blir det en pojke kommer han för evigt att heta Hugo-Adam Kalsing. :angel: *stackars barn*

KL

Ärligt talat, ska man känna ett fosters sparkar redan i v 18? Om man inte ska det så är det muskelspasmer jag har. Små sådana. På olika ställen.

Ibland så ställer sig livmodern på kant. Ena sidan blir högre än den andra. Men det kan ju bero på att tarmarna, som ju är välfyllda:D, rör på sig rejält. Ser iallafall jätteroligt ut.

Jag får numer tillsägelser när ord som börjar på K och slutar på K med U i mitten, sambon tycker inte att vi ska lära barnet sådant. Äh, jag svor själv redan vid 11 månaders ålder och se vilket mönster(monster?)barn det har blivit av mig.:devil:

Å fifan förresten, vicka goda glassar de har på Max! Rånbägare med mjukglass, krossad turkisk peppar och lakritssås, herregud, jag tror jag flyttar dit och lever på det resten av livet. (Hade en riktig svullardag igår hehehehe). F ö har jag inga cravings, inga humörsvängningar heller. Sambon sa häromdagen att han undrar när jag ska börja bli arg. Han gör sitt bästa för att reta gallfeber på mig men jag fattar inget. Men men, den som lever får se, jag kanske blir ett monster i slutet på graviditeten.

Senast ändrad:

Det är fullt möjligt att känna buffar i v 18, men det kan lika gärna vara tarmbubbel :D Men du kan ju bestämma dig för att det är bebisen, mysigare så hihi.

:rofl:

*asg*

Tänk om det är mina knäppa tarmar jag o sambon ligger o känner på och yttepyttar över.:D

Fast mitt på magen under naveln är det väl inga tarmar just nu? De ligger väl ovanför eller bakom livmodern? *funderar lite över geografin där i magen*

Tarmarna ligger typ ovanpå livmodern förutom sista biten som ligger bakom ;)

Jag är i v. 18+3 nu enligt UL och har nog känt rörelse i 6 veckor. Det är 4 veckor sen maken kände första sparkarna.

Då utesluter vi tarmarna.:D

Kan ju vara muskelspasmer, men det låtsas vi inte om. Fast fosterrörelser är jag ganska säker på att jag känner. Det liksom "skvätter omkring" där inne.

Jag har gått 17 v och 2 dagar, är alltså i v 18. I morgon har jag gått hela fyra månader. Helt otroligt att jag snart är i femte månaden.

Nä, nu satte den igång igen och nu känner jag tydligt att det där är inga muskelspasmer, det är en liten kotte som klappar mamma i magen.:love:

+turbofling och kpist!

Vad bra! För jag ler fortgarande saligt! Det är helt ofattbart fantastiskt att det bor en liten flicka i min mage! Jag kan inte beskriva känslan, men det är klart, ni vet ju hur det är!

jag kände nog aldrig det där riktigt....
för mig var det bara helt naturligt, en bäbis lixom. ingen big deal med det!

men nu däremot! äntligen börjar jag åxå känna samma glädje och längtan som er. är i v 27, så det är väl dags antar jag!

*kl*

Nu börjar jag känna att sparkarna blir starkare och starkare, det är så härligt! :D Idag började bäbis sparka upp mot bröstkorgen för första gången och det var starka sparkar! Nedåt har jag ju moderkakan så det blir ju lite dovare sparkar där nere så det var riktigt mysigt att känna sparkarna högt upp :love:

*lånar min egen knapp*

oh, ni visa och erfarna mödrar, upplys en ännu icke införstådd! :bow:
är det OK att man måste knipa järnet när man nyser, för att inte hela urinblåseinnehållet (nåja, en liten skvätt då) ska hamna där det normalt inte ska vara vätska av det slaget?

min syster börjar tröttna på mina eviga frågor, så jag får alternera med er ibland! :D

Tyvärr blir det lätt så, bäckenmuskelaturen förslappas av vikten från livmodern med innehåll. Det är bara att göra knipövningar redan nu för det blir inte bättre när bebisen är ute. (Min parner tyckte de var jätteroligt när Rasmus var nyfödd och drog gärna roliga skämt och berättade roliga historier så jag börja asgarva :mad:)

Tror siffran för hur många som blir lite inkontienta efter förlossningen (tyvärr) är väldigt hög. Så knip. 3 korta - vila - 3 långa -vila osv. Försök att göra det till en vana. Varje gång du går ut från badrummet eller nått.

*kl*

Nu börjar det bli nervöst, på trosdag är det ul :crazy: Men självklart är man nyfiken oxå.
NU har det iaf börjat synas säger alla. PÅ bara en natt så såg magen helt annorlunda ut mot förut.

Hoppas allt ser bra ut på ul, då kanske vi vågar börja köpa lite saker. Blir dyrt om vi ska köpa ALLT sista månaden. Snälla pappa hjälper oss med en barnvagn eftersom han gjorde det åt syster :love:

Någon som har tips på en bra barnvagn? Den ska vara lätt att köra i snö och slask, inte för stor och för tung. Det ska även vara en duo vagn så vi slipper köpa en till barnvagn sen.

Det är ju den som kostar mest. Sen ska jag sätta ut bilen på föräljning oxå och hoppas på att hitta en ny bil. Men det kan ju ta månader att sälja den. :crazy: Annars får vi klara oss med sambons till att börja med. Mycket som ska hinnas med på "kort" tid.

Hela lägenheten ska möbleras om oxå, och mycket ska ut från den. Hur vi ska hinna vet jag inte, måste få sambon till att lyfta arslet o slänga hans fula köksbord :angel:

Senast ändrad:

Tyvärr rä ju duovagnar både stora och tunga. Jag hade en Brio Happy sittvagn till Rasmus, med en mjuklift han låg i i början sen bäddade jag i sittdelen och sen växte han ju även i den. Den är väl lika stor som alla vanliga vagnar och jag tror den vägde 16 kg. Men jämfört med de emmaljunga cerox vagnar jag kört som mina kompisar haft så var brion miljoner gånger lättare att gunga och den rullade typ av sig själv när man var ute. Oavsett väglag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka