Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Vilka fina bilder!
Vad kostar det att göra 3D-bilder? Tror inte att vi har det på vårat sjukhus så det blir bara traditionellt UL.

Igår inbillade jag mig att jag kännde någon som knackade en bit nedanför naveln. Det höll på en stund så det kan lika gärna ha varit en spasm. Det är ju inget ovanligt för att vara mig, men det var nog lite annorlunda den här "spasmen".

Just nu är jag förvisad från sambon. Min mage har ju under graviditeten sagt upp bekanntskapen med mig och jag har inte kunnat hålla en vetig kost för att den ska hålla sig i trim.:o Nu skulle jag kunna sälja gas till tyskarna. Zyclon B, släng'et i väggen!:p
Men torkade persikor är ju så gott. I mängder.:D

Jag vill också ha såna... Vilken vecka tar man såna i?

Hur går en ul undersökning till förresten? Är det som man ser på tv, d.v.s de har någon gel på magen och sen en manick som de rör runt lite med?

Det är nog som man ser på tv, de kör runt med en manick i lite gel på magen. Iallafall gjorde de så på lillasyster när hon gjorde ul. Jag var med då.

Sedan finns det vaginalt ul, men det gör man väl bara väldigt tidigt? Vid provrör och så?

Det var faktiskt helcoolt verkligen. Och hon visade och pekade och det kändes verkligen att det var mer för mig (och mitt nöjes skull) än rent medicinskt. Jag gjorde mitt på Emma ultraljudsklinik här i Malmö och det kostade 1600 kr. Jag fick en bilddvd och en videodvd och en hel radda bilder. De rekommenderar att man gör det mellan v 22-30, innan finns det risk att man inte ser något och efter v 30 blir det för trångt där inne.

Jag är jätteglad att vi tog reda på könet, det känns jättebra!

Idag har jag shoppat en mammakjol och lite långa toppar, när jag blev flyttad tillbaka 2 veckor blev det ju genast mycket mer lönt :D

Det är som ett helt vanligt ultraljud med maskiner och sånt, sen klickar hon på en knapp så det blir 4D istället. Så det är inget konstigt egentligen, bara lite ny teknik!

Vad är det för kön då?
Har du sagt A så måste du ju säga B också! :D;)
Alla blir ju jättenyfikna!!:bump:

ja, det ser jag ju nu. :grin: *lite halvt om halvt dyslextisk* :D

annars är emma ett underbart namn! :angel:

kan bli knasigt annars. :rofl:

kom på ett nytt namn igår! adam! jättefint! vi har ju sen länge bestämt att han ska heta Hugo i andranman, efter andreas morfar och Adam Hugo Johansson funkar.
Hugo Adam funkar inte.
Hugo-Adam.
låter weird som fasen.
som Super-Mannen, fast inte lika fränt. :grin:

så det blir till att fundera vidare!!!

Just nu är jag förvisad från sambon. Min mage har ju under graviditeten sagt upp bekanntskapen med mig och jag har inte kunnat hålla en vetig kost för att den ska hålla sig i trim. Nu skulle jag kunna sälja gas till tyskarna. Zyclon B, släng'et i väggen!

har vi samma sambo tro? :D
fast när han gnäller för mycket brukar jag kontra med att tiita strängt på honom och påminna om att det faktiskt är hans bäbba jag har i magen och han ska bara vara tacksam att det inte är han som blir skrot i hela kroppen, går upp 30 kilo och får hängpattar och bristningar. :mad: då brukar han bli tyst och bara muttra lite åt mina fina gasprestationer. :banana:

Men han kan ju heta Adam Hugo och ändå ha Hugo som tilltalsnamn? Jag tyckte det var fint.

men Hugo blir andranamn, så om andreas godkänner adam, så blir det Adam Hugo.
och mamma får bara försöka låta bli att kalla sitt stackars barn för Hugo-adam!

Om du har ganska högt ljud så hör du att banrmorskan berättar vad hon gör på mitt UL när hon kollar njurarna.
http://www.youtube.com/watch?v=JabEmKIl3m8

Här pratar jag så mkt att jag la över musik *hahah*
http://www.youtube.com/watch?v=ewwSnTVMFv4

Först får man dra ner byxorna så höller de på en kall gele på magen
28989776.jpg

Sen kör de med en grej på magen och barnmorskan sitter vid en dator där hon har massa olika funktioner och kan mäta och sånt.
28989774.jpg

De kollar på bebisen från alla möjliga håll och mäter och donar. De kollar ju på bebisen både uppifrån och underifrån, och kollar på allting och mäter.

Men jag älskar ju att vara gravid så måste ju ha bild på allt! Nästan så jag bad maken ta kort när de gjorde FVP oxå men kände att vi hade annat att focusera på då :crazy:

Bokade nyss ett 3D/4D UL den 31 oktober :bump:

Senast ändrad:

KL
Idag har jag varit på ultraljud, och allt såg så fint ut så! Blev flyttat från den 9/1 till den 17/1, så jag blev inte flyttad så mycket som jag trott att jag skulle bli. Och lilla räkan visade stolt upp könet, Det var också det enda som spontanvisades, annars fick det knuffas och buffas för att kunna se ordentligt! En liten flickräka fick vi veta att det bor i magen!

När slutar man le fånigt!?! :love: :love: :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka