Sv: Vinter 09-10 mammor
... och jag började använda mammakäder nästan omedelbart efter positivt test!
IOFS gick jag upp 4 kilo de två första veckorna, pga av all mat som ville in tillbaka i systemet, jag var mitt uppe i Nutrilettkur när jag blev gravid. magen svällde, brösten svällde och allt jag hade såg fördjävligt ut! så ett par byxor fick det bli. fick en massa klädr av min syster åxå, hon hade inte fött än, men hade ett gäng mammakläder liggandes till mig.
Vindvissla:
Jag blir lika chockad varje gång jag ser din mage, den var ju så liiiiten i början och vad har hänt?!!?!??! man kan ju tro att du är gravid...
kappan är lika luddig inne och VARM var den!!! passar bra om jag ska till Sibirien nån gång.
Verona:
Jag har åxå sammandragningar. precis som du beskriver, inte ont, men lite obehagligt! kan få flera gånger i timmen vissa dagar!
Jag var på Glukosbelastning idag. 10 över 8 hade jag fått i mig den vidriga sockerlösningen, spetsat med citron. Pratade i telefon till 20 i 9. Läste till 9 och sen somna jag som en gris och sov till 5 i 10. hade precis vaknat till liv och börjat känna mig som en människa igen när klockan på Lab ringde (jag hörde den
) och sköterskan kom och hämtade mig. 15 minuter över 10 kom jag ut från Sjukhuset, hade inte ätit nått sen kvällen innan, har 1.3 mil till jobbet och börjar halv 11! vad gör man??!! lite pinsamt å komma försent andra dagen på jobbet, men det var nog ingen som vågade säga nått, jag är ju gravid.
provet såg iallafall bra ut tror jag, hade 4.5 innan och 5.6 efter, min syster, lämpligt nog utbildad sjuksköterska, sa att det var br iallafall, men jag ska till BM på torsdag, så hon säger väl mer vad det innebär antar jag.
å jag kände min bäbis mitt på magen, under revbenen förut. så långt upp har jag inte känt den innan! börjar bli verklighet nu och jag börjar så smått inse att jag ska föda om 12 veckor.
hjälp?