Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

kl
Jag hoppar oxå in i denna tråden. För det är ju fortfarande vinter i slutet av februari:)
Känns skönt att ha gått från spyflyga till att bli mer människa även om jag fortfarande måste äta var tredje timma för att må bra.
Alla byxor börjar bli små nu snart dax att handla lite nya kläder.

... och jag började använda mammakäder nästan omedelbart efter positivt test!
IOFS gick jag upp 4 kilo de två första veckorna, pga av all mat som ville in tillbaka i systemet, jag var mitt uppe i Nutrilettkur när jag blev gravid. magen svällde, brösten svällde och allt jag hade såg fördjävligt ut! så ett par byxor fick det bli. fick en massa klädr av min syster åxå, hon hade inte fött än, men hade ett gäng mammakläder liggandes till mig.

Vindvissla:
Jag blir lika chockad varje gång jag ser din mage, den var ju så liiiiten i början och vad har hänt?!!?!??! man kan ju tro att du är gravid... :D;)
kappan är lika luddig inne och VARM var den!!! passar bra om jag ska till Sibirien nån gång. :banana:

Verona:
Jag har åxå sammandragningar. precis som du beskriver, inte ont, men lite obehagligt! kan få flera gånger i timmen vissa dagar!

Jag var på Glukosbelastning idag. 10 över 8 hade jag fått i mig den vidriga sockerlösningen, spetsat med citron. Pratade i telefon till 20 i 9. Läste till 9 och sen somna jag som en gris och sov till 5 i 10. hade precis vaknat till liv och börjat känna mig som en människa igen när klockan på Lab ringde (jag hörde den :D ) och sköterskan kom och hämtade mig. 15 minuter över 10 kom jag ut från Sjukhuset, hade inte ätit nått sen kvällen innan, har 1.3 mil till jobbet och börjar halv 11! vad gör man??!! lite pinsamt å komma försent andra dagen på jobbet, men det var nog ingen som vågade säga nått, jag är ju gravid. :D

provet såg iallafall bra ut tror jag, hade 4.5 innan och 5.6 efter, min syster, lämpligt nog utbildad sjuksköterska, sa att det var br iallafall, men jag ska till BM på torsdag, så hon säger väl mer vad det innebär antar jag.

å jag kände min bäbis mitt på magen, under revbenen förut. så långt upp har jag inte känt den innan! börjar bli verklighet nu och jag börjar så smått inse att jag ska föda om 12 veckor. :eek:
hjälp?

Usch, undrar om jag får göra ett sånt där glukostest denna gången. Förra graviditeten slapp jag för här gör de tydligen bara på de som är i "riskzonen"/för högt BMI eller hur hon nu uttryckte det. Hu, nu väger jag 10 kg mer än när jag blev gravid förra gången :o så antagligen åker jag på det...

*KL*

Jag har oxå sammandragningar, minns inte att jag kände de såhär förra gången.

Det märks på maken att han är mera med på vad som är på gång nu, frågar ofta om hon är vaken och ligger i soffan och petar mig i magen så hon sparkar tillbaka :love:

Jag är sjukt trött, får höra i princip 1 ggr om dagen "F*n vad sliten du ser ut" och jag kan bara kontra med att det ser i alla fall 1000 ggr bättre ut än vad jag känner mig *suck*
Ständigt helt sjuk trötthet, jag skulle kunna somna ståendes, och pannknack :( Fogarna ska vi inte prata om.

2 kg typ har jag gått upp..

hos oss är det rutin för alla som väger över 90 kilo vid inskrivningen.
å just den dagen hade nån råkat lägga på mig en osynlig ryggsäck med 15 kilo sten i, kan inte förstå varför? :D

men det låter ju inte alls bra!!!

har du pratat med BM om det?
antagligen är det för lite koffein som orsakar din trötthet, drick mer kaffe!!! :D

2 kilo.
det är vad jag har gått i ena stortån. :grin:
men det verkar som dom redan smala håller sig smala och tjockisarna växer över alla rimliga gränser.
som jag.
13 kilo.
å ja är i vecka 28.
:crazy:

Det lät som en hemsk undersökning jag skulle inte klara av det då jag som måste äta var 3de timma för att inte må dåligt

Kaffe? Är du tokigt det smakar ju sk*t! Tro mig jag har försökt och även vart tvungen vissa dagar (Tur våran kaffemaskin på jobbet kan göra någon chokladmix så de inte smakar så j*vligt)

14 kg gick jag upp med Rasmus, gissa om BM skrattade åt mig när jag överlycklig och ganska impad över mig själv står på vågen på förlossningen "Kolla kolla jag väger över 60 kg!!

Dom sista 4 kg kom de sista 4 veckorna, då gick jag upp 1 kg i veckan å levde typ på filmjölk å banan :rofl:

Kan ju lägga in en bild på 2kgs kulan
29154508.jpg

Senast ändrad:

Alltså liten är att ta i, i början av denna grav såg jag ut som i v 20 med Sam! Men visst har den växt, jag ser inte fram emot de närmsta 15-17 veckorna. Vill bara bli av med kulan och ha bebisen nu!

min kula får gärna va kvar, den är inte så stor än, men resten av kroppen kan gärna sluta växa nu!!! :p

Mina bröst har vuxit typ 4 storlekar, de får oxå gärna sluta nu! Sen är ju alla bhar felkonstruerade, för de är ju så urringade att bröstvårtorna hoppar ur!

Skulle gått å lag mig för 40 min sen, men bebis är vaken och det syns så tydligt på utsidan av magen när hon sparkar :love:

Har du testat Twilfit? Jag har aldrig gått därifrån utan att vara frälst, amningsbh eller vanlig spelar ingen roll.

Här sparkas det också hejvilt. Känns som jag har magsjuka utan magsjuka :D Och storebror somnade i sängen av sig själv, han var heltrött!

29155872.jpg

bäbis till vänster om naveln. i full färd med att tryck sig ut!
tröttnar nog aldrig på att se det. :love:

Och att känna det, jag älskar att sitta med handen på magen och dubbelkänna, både utanpå och inuti!

Måste bara få säga... du måste skoja, vart har du gömt dina kilon!!! Mina gömmer sig inte lika väl kan jag säga :devil: Tycker du ser jättefin ut på bilderna ända från början! Jag har oxå gått upp 12kg redan oxå... suck, mitt mål var ju att gå upp typ 10 på hela graviditeten men det kan jag ju se mig om stjärnorna efter :mad:

hos oss är det rutin för alla som väger över 90 kilo vid inskrivningen.
å just den dagen hade nån råkat lägga på mig en osynlig ryggsäck med 15 kilo sten i, kan inte förstå varför? :D

Skrev just ett inlägg som försvann... Suck...

Då slipper jag förhoppningsvis!!! Jag tycker bara det är så konstigt att man gör så olika. Min svägerska som bor i ett annat län fick göra testet och hon vägde nog bara 50 kg vid inskrivningen. Där var det tydligen standard så det gjordes på alla. Dessutom visade hennes något höga värden så hon fick lite tillsägelse. Så egentligen borde alla göra testet, men de drar väl in på allt som kostar.

Förresten tyckte jag att jag kände en spark igår för första gången på utsidan när jag hade händerna på min mage! Mysigt, jag längtar efter den där alien-magen som lever rövare. Det var ett så mysigt kvällsnöje!

Jag kom att tänka på en sak nu när jag var inne och läste lite på ett annat forum. Det gäller det där med att byta från spjälsäng till vanlig säng. I januari (eller om det nu blir februari) ska ju den nya bebisen förhoppningsvis ta över spjälsängen som William fortfarande sover i. Jag har hela tiden tänkt mig att det bara är att byta hux flux när bebisen kommer (om vi nu inte blir tvungna eller vill byta innan). Men så läste jag nu att det kan ju faktiskt vara smidigt att ha vant in det stora barnet vid den nya sängen. Då tänker jag främst på att i den nya sängen kan ju barnet kliva upp när det själv vill och nattningarna kan ju därmed bli lite besvärliga. Likaså om barnet vaknar på natten. Huuu :eek:, William som har lärt sig låsa upp ytterdörrarna, nu blir jag nervös... Om han är frisk sover han alltid hela nätter så jag borde inte vara rädd för att han låser upp, men man vet ju aldrig. Får kanske skruva dit en extra hasp högt upp...

Hur hade ni gjort? Eller hur planerar ni göra med syskonen? Det känns smartast att vänja dem vid nya sängen ett tag innan bebis kommer för sen har man ju en till att tänka på och ta hand om. Ibland händer det ju att man är själv med nattning och sånt.

Gud, vad jag funderar! Allt annat som jag gått och funderat på sen han föddes (tex hur gör man för att få barnet att börja äta mat, sluta amma, ta flaskan, äta välling osv) har löst sig av sig själv så det kanske detta också gör...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka