Sv: Vinter 09-10 mammor
haha, jag kan inte ens skylle på överlängd, jag är "bara" 1,75 lång.
får ta till alla tjockisars favoritorsak till övervikten, grov benstomme....
nä, men faktum är att om jag har varit på utvärdering om min hälsa genom jobbet, där de mätte och gjorde en uppskattning på mitt skelett och det visade sig att min optimala vikt är 84 kilo. då är jag varken överviktig eller underviktigt, i förhållande till benstommen!
faktiskt väldigt skoj att höra!
runt där är det jag brukade väga åxå.
då har jag 40/42 på kläder och ser bra ut.
gjorde av mig av med hästen för ca ett år sedan och la på mig 11 kilo, iom att jag inte rörde mig lika mycket längre och när jag äntligen tog tag i min vikt och gått ner 5 kilo så blev jag gravid och fick avbryta min diet. hade inte ork eller lust att tokträna på det sättet jag gjorde heller, så kilona kom som ett brev på posten!
jaja, säger som Verona, bara att gilla läget och se glad ut.
går man dessutom jävligt fort är det ingen som hinner märka alla valkar.
Vår_Vinter:
Usch, vilken jobbig sits ni hamnat i!
Här är det ganska vanligt att killarna åker till Norge och jobbar, men jag känner ingen som blivit pappa, så jag vet inte riktigt hur det funkar med de 10 dagarna tex.
pröva att ringa 0571-239 03 och prata med dom.
det är en arbetsförmedling, Morokuliens infocenter, som liggr på gränsen mellan sverige och norge några mil härifrån. de kan ALLT om hur det är svensk och jobba i norge och vet garanterat svaret på alla era frågor. de kan säker hjälpa er med alla papper och sånt åxå, det är ju lite plock med det där.....
min gubbe ligger ute alla ojämna veckor, och är den ledig alla jämna veckor. som tur är så är det bara ett säsongsjobb och han slutar där sista oktober. vi ska ha 19 novomber, så det kunde inte bli bättre!
förra vintern jobbade han som allt-i-allo åt en rik gubbe (inte en sån allt-i-allo då, utan en sån som kapar ved, siktar matjord, bygger lite och grejjar i största allmänhet.
) och den gubben ringde förra veckan och undrade på när Andreas slutade jobba med kalkningen och när han kunde börja jobba hos honom igen.
så han behöver iallafall inte bekymra sig för att bli arbetslös!!!
å han är så gammalmodig, så han tar på sig att jobba och få in pengar till oss och jag får alla föräldradagar av honom.
fast november och december är han hemma, nån måste ju städa och laga mat när jag inte orkar (hans egna ord...)
Nu ska jag åka och titta på mina vänner när de hopptränar!