Vindfleece

Fast hur tror du plastfleecen ser ut om man har den som ytterplagg i snö? Antingen lika mycket snö på eller så smälter det och blöter upp hela plagget och barnet fryser... Ull har helt klart fördelen av att även värma när den än blöt.
Vi har inte sån där fluffig fleece som yttersta plagg. Den windstopperfleecen som jag rekommenderade är blank på utsidan och fluffig inuti. Då fastnar inget.

Jag har goretex på min unge. Då skakar jag bara av snön, han blir aldrig blöt och blir han lerig ställer jag honom i duschen i yttrekläderna och duschar av allt.

Vi gillar olika :)

Mvh Miks

Vi har inte sån där fluffig fleece som yttersta plagg. Den windstopperfleecen som jag rekommenderade är blank på utsidan och fluffig inuti. Då fastnar inget.

Jag har goretex på min unge. Då skakar jag bara av snön, han blir aldrig blöt och blir han lerig ställer jag honom i duschen i yttrekläderna och duschar av allt.

Vi gillar olika :)

Mvh Miks
Ja absolut! ;) Själv köpte jag mig en softshell jacka eftersom det skulle vara så otroligt bra... För mig var det en katastrof, jag är för varm, blir svettig, jackan blir iskall och jag fryser... Så efter det har jag nästan helt gått över till ull som faktiskt fungerar för mig. ;)

Nej, det konceptet kände jag inte till. :) Tänkte bara på vanliga ullunderställ.

Nja vanligt ullunderställ är just underställ istället för vanliga kläder.

Sen finns alla varianter. :) Ullfrotté till lager 1 eller 2, ullfleece/stickat/kokt ull/vadmal till lager 3 eller ytterlager.

Jag hade fått panik på de där kläderna! Sorry! Snön sitter ju i kockor och allt kommer hamna på hallgolvet när man kommer in! :nailbiting:

Jag tycker bättre om kläder i material där snön inte fastnar. Jag förstår en del av grejen med ull men inte fullt ut.

Tur vi gillar olika :)

Mvh Miks

Tjaaa, en grej med ull är ju just det där med plast i haven...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fleeceklader-orsakar-utslapp-i-hav_8041914.svd

Man måste nog inte ha ullkläderna ytterst i djup snö iofs, vi kör med overall och Ivanhoe jackan under overallen i snö. Men höst och vår kan man ha den överst. Ull har också fördelen att den inte drar så nedrans mycket damm och smuts som fleece och inte behöver mjukmedel för de blir inte så elektriska.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 346
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 521
Senast: Queen
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 306
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar