Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon växlar även vid korta spår. Som det verkar har hon ju kommit på att det är dubbelt så kul att kunna gå både mitt och det riktiga så varför inte liksom.Kattmaten är inte lika lockande som ett äkta vilt Kanske testa att lägga många kortare spår så hon inte "ger upp" och byter när de kommer en störning.
Inte som jag vet om.Svårt…
Du har inget vilthägn eller liknande i närheten?
I så fall kan du ju fråga ägaren om du får lägga spår där, då har det ju garanterat gått något över spåret och du har en garanterad störning.
Funderar på att testa konkurrens i spåret, läste om någon som lät hundarna byta av varandra för att tagga dom på spåret. Kan det vara värt att testa?
Ni som lägger blodspår själva har ni ansökt om tillstånd från Jordbruksverket? Eller har ni löst det på något annat sätt?
Jag är skitnervös, ska gå mitt första anlagsprov om en vecka Känns som jag inte litar på mig själv att bedöma om vi är redo för det, men provledaren jag pratat med tyckte absolut vi skulle prova. Jag har ju aldrig gått ett spår som någon annan lagt så det kommer kännas jättekonstigt att inte veta om vi är på rätt väg. Tycker dock jag känner hunden rätt väl så jag ser om hon spårar det riktiga spåret eller på måfå. Men jag är ändå jäkligt osäker
Vad har ni för erfarenhetsberättelser från era hundarna (och era) första anlagsprov när ni var helt färska? Känns skitsvårt!
Jag är skitnervös, ska gå mitt första anlagsprov om en vecka Känns som jag inte litar på mig själv att bedöma om vi är redo för det, men provledaren jag pratat med tyckte absolut vi skulle prova. Jag har ju aldrig gått ett spår som någon annan lagt så det kommer kännas jättekonstigt att inte veta om vi är på rätt väg. Tycker dock jag känner hunden rätt väl så jag ser om hon spårar det riktiga spåret eller på måfå. Men jag är ändå jäkligt osäker
Vad har ni för erfarenhetsberättelser från era hundarna (och era) första anlagsprov när ni var helt färska? Känns skitsvårt!
@Snurrfian jo helt klart, men jag har så svårt att lita på mitt omdöme att vi är redo.
Har era hundar spårat helt klockrent alla spår ni gått innan anlagsprovet?
Vi har nåt spår som varit sådär (mest för jag klantat mig och lagt spåret på dåligt sätt) och andra klockrena. Så det känns lite att det kan gå hur som helst har ju aldrig gjort detta innan så jag vet ju inte vad som förväntas och hur perfekt allt ska utföras. Hon är ju som sagt en hund och med bra och sämre dar.