Sv: vad har ni gjort idag?
Dagen började urdåligt för vår del och jag var rätt arg ett tag. Vi hade tänkt spåra, så en kompis var snäll och la två viltspår i går eftermiddag efter mina önskemål.
Idag så packade jag ryggsäcken och begav mig till det första spåret. På vägen dit mötte jag en tjej med en golden och hunden hade en rådjusskank med orange lina i munnen. I handen hade hon flera spårsnitslar och en till rådjusskank. Redan här misstänkte jag att allt inte stod rätt till då linan var exakt en sådan jag hade (neonfärgad paracord) och dessutom fastsatt på ett visst sätt på själva benet. Jag frågade henne hur spåret gått och hon sa att det gick perfekt och jag undrade då om hon sett mina spår i skogen då hon kom ut från ett väldigt närliggande ställe där vi hade vårt första spår. Nej var svaret, hon hade inte sett mina spår, sen gick hon snabbt därifrån. Behöver jag säga att hon tagit mina snitslar och skankar
Mina hundar var taggade då jag packat rätt ryggsäck, så jag band upp dem och lade snabbt två nya rakspår, gick 7 km rundan och sedan åter och de fick gå varsitt personspår. Att lägga ett rakt spår var enklast för jag hade inga extra markeringar med mig och jag är glömsk om jag skulle försöka komma ihåg landmärkena för vinklarna osv. Det blev ju ingen ideal liggtid, men hundarna blev nöjda i alla fall och det är ju huvudsaken.
Jag träffade också på en för mig okänd hundras under rundan, det var en black and tan coonhound och det var en mycket trevlig individ, vacker var hon också.
Tack Red_Chili för att du påminde mig om en viktig sak som vi inte tränat så mycket, ensamhetsträningen.......nu fick jag panik, vi ligger verkligen efter med den!
Fick du förresten mitt svar på ditt meddelande till mig, tänkte bara kolla då jag inte riktigt fattade hur man svarade på meddelanden?
/ Kayoba