Jag tycker du ska vänta lite, nu har han ju fått hjälp eller hur? Och du älskar honom. Dessutom verkar inte du vara i ett tillstånd där du borde ta livsviktiga beslut. Vad är det värsta som kan hända om du ger er lite mer tid? Hur skulle det kännas att bryta upp? Kan ni ta en liten paus kanske?
Du skriver att det är hans fel att du gått in i väggen. "Vad hans sjukdom ställt till med." Så kan du inte tänka, det är inte någons fel, inte hans och inte din, ni är två människor med psykiska problem som ni behöver hjälp med.
Det är inte lätt att vara den sjuka i en relation och hela tiden ha skuldkänslor för att man inte orkar vara en bättre partner.
Jag är fysisk sjuk och inte psykisk, men det är svårt ändå. Det kräver mycket energi när man inte har någon, att vara en god partner. Varje gång jag säger nej jag orkar inte väller skuldkänslorna upp för jag vill ju så gärna men det hjälper inte vad hjärnan vill när kroppen är trasig. Ibland tvingar jag mig till att göra saker ändå. Trots att vi pratar öppet om det och trots att min pojkvän är väldigt förstående och aldrig skulle säga/göra något för att ge mig dåligt samvete är det väldigt jobbigt och sorgligt att känna sig som en bromskloss.
Din kille kanske gör så gott han även om du inte uppfattar det så. Det är jätteviktigt att ni kan prata om det, öppet och ärligt, utan att du skuldbelägger honom. Du måste förstå att det är sjukdomen som gör att han inte ger dig den bekräftelsen du behöver, det är inte pga att han inte bryr sig. Om du inte fixar att stanna kvar pga att du blir medsjuk så får du såklart gå. Men som sagt tycker jag att du borde ge det lite mer tid om ni älskar varann, känns dumt att ge upp nu. Och jobba på dig själv och dina egna problem för det är inte bara hans fel att du mår dåligt nu, ni måste båda gå i terapi, enskilt och tillsammans, om ni vill rädda er relation.