Ville bara visa...

Sv: Ville bara visa...

De är söta när de är små men jag gillar ändå när de är trimmade bättre. Du har ingen bild där han är uppställd?
Varifrån kommer han?
Har ju själv två stycken dvärgar...

Senast ändrad:

Visst är de söta lurviga, men klart snyggare trimmade... Har ingen riktigt bra uppställd bild... han är inte så sugen på att stå än :angel:. Ligger helst på rygg, men vi ska börja träna på det alltmer...

http://s207.photobucket.com/albums/bb58/sorunda3/?action=view&current=Bilderfrnkamera2039.jpg

http://s207.photobucket.com/albums/bb58/sorunda3/?action=view&current=Bilderfrnkamera2036.jpg

Han är från Kennel Agnelis (www.agnelis.com) som har både dv och schnauzer

Senast ändrad av en moderator:

Min Nikta kommer från Schnauzi-Hero's
DSC00314.jpg

Ser lite luggsliten ut eftersom hon har valpar men tycker ändå den fångar hennes sätt så bra.

och Leia från Kissmeth's
Leialvudden.jpg

Bild från förra året när hon var 9 månader, har ingen nyare bra bild när hon är uppställd...

De är verkligen superfina! Börjar längta lite till Wilton blir stor... klart det är härligt med valp - men det är ännu härligare att ha hund!

Uppsynen på schnauzer är helt makalös härlig.
Lite som; "Jag hör alldeles utmärkt vad du säger, jag förstår bara inte vad det har med saken att göra?"

Haha precis! Jag är helt kär i Dv schnauzer. Tycker inte det finns någon annan hundras som är något så när likadan; i både utseende men mest personlighet.

Härliga bilder på härliga hundar.
Har tyvärr inga nya bilder som finns på webben men min avatarbild är bara någon dag gammal.
Jycken blir 12 nästa gång.

Å nu blir jag ju ännu mer övertygad om att det är en dvärgschnauzer som blir hund nummer två. :love:

Mina föräldrar hade en liten tik när jag växte upp. Helt underbar hund. Fantastisk att arbeta med. :love:
Skulle ha blivit en kanonhund i agility, men mina föräldrar var inte så sugna på att tävla å när jag väl blev tillräckligt gammal för det, så var hunden lite för gammal för att springa runt på banorna.
Men jag byggde egna banor hemma på gräsmattan och tränade på. :D

Söööta alla shncuazrars äär! :love: Är allt för kär i min lille sötis! :D
Just nu är jag i stockholm på semester, ska vaar här i fyra dagar... Men jag saknar henne Redan, Min lille Tova! Hur ska jga klara mejj i 3 dagar till!!!!!?? :angel:

Ajaa ;P

Tova har såååååå mkt underull, (eller vad det nu heter) så ibland om man inte borstar henne så kan det vara lite svårare att se att det är wen dv,schnauzer.. nej, så mkt har hon inte men det vill inte försvinna fast vi borstar med sen sådan dära spec "kniv" "kam" .... *suck* Det är nog dags att trimma henne igen! ;)

Vad fin han blev! Jättesöt innan också men jag tycker dom är så snygga trimmade :love: Jag längtar så tills min lilla vilde blir vuxen och tills jag kan trimma henne men det är några veckor kvar.
Hon är 3 månader nu, på korten är hon ca 2 månader.
Min första DS och jag är redan helt säker på att jag valde rätt ras!
pic_show_id12376283.html

Från Kennel Hotpinsch i vällingby. Nu heter den Cycorns tror jag. Här e hemsidan, http://www.cycorn.se/

Tycker själv att den kenneln inte var så bra, i alla fall inte då vi köpte våran (för 9 år sedan). Hon som hade kenneln importerade mycket dv schnauzrar från spanien, där också spikes mamma kom ifrån. Vi skulle få stamtavla två veckor efter köpet eftersom hon inte fått den från spanien än. Men vi fick den aldrig, och eftersom ingen av mina föräldrar var intresserade av att ställa ut (och jag själv var bara 10 år) så brydde sig ingen om att ringa eller så. Plus att hon inte infromerade oss om att spikes pappa hade en ärftlig ögonsjukdom (katarakt) :cool:. Det fick jag reda på när jag sökte på hans far på SKK Hunddata.

Men,men Spike mår i alla fall bra och jag älskar honom över allt! :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 586
Senast: fixi
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 524
Senast: IngelaH
·
Hundträning Detta gäller min mammas hund och hon är den som tränar med hunden så jag har nog inte svar på alla frågor men skulle vilja höra lite...
2
Svar
29
· Visningar
2 201
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar