Vill ze zöta Zonic o Zelda! Hur går det, Diego?

ako

Trådstartare
Undrar så mkt hur det går för de små tvillingarna o det skulle förgylla helgen att få se någon ny bild på dem. Du kanske kan be Alexandra W lägga ut igen?

Znälla, znälla ;)

Åh, vad roligt att ni bryr er ! Tack snälla.
De mår jättebra båda två, ska försöka få ut bilder under morgondagen.

Har försökt halva dagen att få ut bilderna på webben utan att lyckas.
Vill ni se så får jag antingen maila dem eller om någon av er kan lägga ut dem åt mig ??

Tack snälla, jag mailar dem åt dig.

Det slank med en bild på min andra fölis född i onsdags e, Zephyr - Falleur - Furioso III.
Den ena bilden på tvillingarna är väldigt suddig, men den fick vara med ändå för den var så fin.

Snacka om jackpot på färgerna, båda sabino precis som mamma ! Säger jag som älskar hästar med mycket tecken.

Jättefin mamma, det har verkligen tagit på henne. Ökar hon nått i vikt eller kommer hon se ut sådär tills dom är avvanda?

Kattmammor kan se hemska ut medans dom diar och sen tar det ett bra tag innan dom är uppe i bra hull igen.

Åhhhh, sicka små dodisar! :love: Gud, vad roligt att båda klarat sig! :) Ser fram emot fler bilder.... :d

Håller med ovanstående. Verkligen jackpot på färg! :love:

//Alice

Vi stödmatar båda fölen varannan timme med Salvana, först vägrade Zelda att ta napen men nu matar vi i hink och då dricker de utan problem båda två.
I början var det tydligt att inte mjölken räckte, de buffade på juvret, bytte spene hela tiden och vevade med frambenen när de skulle dia och var tydligt hungriga, det rann väl inte till i den takten de drack antar jag.
Nu har vi inte de problemen längre, båda är nöjda och mätta och det är möjligt att vi stödmatar i onödan, men eftersom Nikki (mamma) är så tunn så fortsätter vi ändå för hennes skull.
Hon tar sig sakta men säkert i hull och jag hoppas att betet ska göra susen, men hon ser verkligen för djävlig ut trots fri tillgång på hösilage och lucern samt mer kraftfoder än de andra hästarna får tillsammans, tur man bor 3 km in på en privat väg så ingen ser henne....då blev jag väl anmäld.

Båda fölen är tyvärr X-benta och det slutar nog med ytterligare en vända till Strömsholm för att korrigera detta.
Vet inte hur länge man avvaktar, men jag tycker inte det blir bättre.

De är verkligen underbart att se dem tillsammans, de leker och busar i ena sekunden och i nästa lägger de sig tätt brevid varandra sover.
Trots en veterinärräkning som fick min semester att gå upp i rök och en massa extra jobb skulle jag inte vilja ha detta ogjort för allt i världen.

Nämenguuud, så näpna de är.. man ser ju 'buset' i ögonen på dom, så de verkar må alldeles prima! :D
Den andre hingstungen såg väldigt läcker ut också :love:

Självklart har ju stoet gett allt och mer därtill till 'Z&Z', annars skulle de väl knappast ha överlevt alls.. försök (om det går) att ge henne mindre mängder kraft.. men desto oftare, svårt att genomföra kanske!?

Jättemycket lycka till!!! :)

Jättefina ser de ut, pigga och krya! Tänk vad häftigt och underbart att tvillingarna överlevde bägge två. :)

Hon får 3 givor kraftfoder /dygn, ca 1 kg/giva (havre, betfor och soja) och 1 giva med Fibergi Elit (1 kg),totalt alltså 4 kg kraftfoder fördelat på 4 givor, dessutom som sagt fri tillgång på hösilage (äter ca 15-20 kg/dygn) och lucern hackad strå (Hon är inte så förtjust i lucern men petar i sig ca 2-3 kg/dygn).
Jag vågar inte ge henne mer, särskilt inte nu när det börjar komma gräs i hagarna, funderar på att ta bort sojan så det inte blir för mycket protein.
Hon tappar iallafall inte vikt och magarna är bra på både henne och fölen och det är ju det viktiga.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 805
Senast: Imna
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 390
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 231
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar