Jag har provat. Det var i landstingets regi och av en nyutbildad hypnosterapeut. För mig fungerade det inte. När det gäller så mycket pengar vill det mycket till innan man provar. Hur mycket forskning finns det på dess effektivitet och för vilka åkommor kan det rekommenderas?
Jag gick nog ett halvår i hypnosterapi till ingen nytta alls.
Som sjukskriven hade jag inte mycket pengar alls och jag fick pussla för att få det att gå ihop. Men jag ville bli frisk och hade hört mycket positivt om meditation. Dessvärre trodde jag mig inte kunna meditera men jag hade läst om en
cd-skiva som skulle vara väldigt effektiv med djup meditativ effekt direkt. Den ville jag ha så jag sålde grejer på tradera för att få ihop pengarna. När jag fått ihop tillräckligt köpte jag skivan och den blev vändpunkten för mig. Tur var ju det för det var ett ganska stort utlägg för mig.
Jag är nog rätt säker på att jag inte är ensam om att betala ur egen ficka för alternativ behandling när den ordinarie sjukvården misslyckas, men man får nog ta och granska de olika alternativen innan man väljer något att satsa på.