Jag vet ju inte den ekonomiska statusen. Hon skrev 10 000 kr. Men hon vill inte lägga pengar på det så då förstår jag inte varför du ska diskutera det?Du tyckte att avbetalningsplan var en god idé. Då kan det knappast vara billigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet ju inte den ekonomiska statusen. Hon skrev 10 000 kr. Men hon vill inte lägga pengar på det så då förstår jag inte varför du ska diskutera det?Du tyckte att avbetalningsplan var en god idé. Då kan det knappast vara billigt.
Du måste inte diskutera någonting, men jag tycker att det är viktigt att påpeka det oansvariga i din rekommendation. Det är ju tex fler än TS som läser den här tråden.Jag vet ju inte den ekonomiska statusen. Hon skrev 10 000 kr. Men hon vill inte lägga pengar på det så då förstår jag inte varför du ska diskutera det?
Fast rekommendera något så dyrt till någon som börjar tappa hoppet är oansvarigt. Tänk om denne skulle förstöra sin ekonomi på kuppen. Då blir det verkligen inte bättre.
TS tyckte att det var för dyrt, tror inte ens hon nämnde ngn summa utan bara konstaterade just det. Sen anser kanske jag att i sett all alternativmedicin är dyr. Jag vill att medicinsk bethandling ska vara bevisad och testat.Om jag vara resonerar allmänt kan jag nog tänka mig att 10.000 kan vara både dyrt och billigt. Dyrt om det inte fungerar, billigt om det fungerar och kan vända mitt mående till det bättre så jag slipper sjukskrivningar etc.
Till ts, stor kram från mig! Jag tror det är klokt att först prova den traditionella vården innan man hoppar på den alternativa.
Yoga var alldeles för dyrt. Kan man göra det hemma?
Jag tror inte jobbet är destruktivt alls heller, jag skulle inte klara en sjukskrivning. Klättrar på väggarna då!
Jag går på Prima vuxenpsykiatri redan. Och har också testat DBT, men inte för mig.
Om jag vara resonerar allmänt kan jag nog tänka mig att 10.000 kan vara både dyrt och billigt. Dyrt om det inte fungerar, billigt om det fungerar och kan vända mitt mående till det bättre så jag slipper sjukskrivningar etc.
Till ts, stor kram från mig! Jag tror det är klokt att först prova den traditionella vården innan man hoppar på den alternativa.
Något som hjälper mig är att aldrig tillåta mig att ligga kvar i sängen och fundera när jag har sovit.Jag vill bara krypa ner i sängen, dra täcket över mig och somna.
@MissFideli
Jättetråkigt att höra att du mår så dåligt. Jag tror du kan få den hjälp du behöver av en skicklig terapeut, men tyvärr tycks de flesta såna jobba privat. Att inte kunna vara flexibel med tider t.ex. är osannolikt dumt - vilken seriös människa jobbar så??? Jag ser att du inte har världens bästa ekonomi men en privat session varannan vecka är överkomligt och om du verkligen vill ta dig ur din situation kanske en bättre investering än att valsa runt i vården. Beroende på var du bor kan jag tipsa om bra personer.
Ja det var kanske inte så smart uttryckt. Om det är överkomligt eller inte måste ju TS avgöra.Enligt den här sidan http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?ID=185& kostar ett besök sällan mindre än 800 kr. Det hade jag aldrig haft råd med varannan vecka. Jag tycker faktiskt att det är lite fräckt att mena att om Ts verkligen vill ta sig ur sin situation så är det överkomligt. För mig hade det inneburit att alla mina matpengar hade gått åt. Då hade jag nog inte mått så bra även om jag hade fått superbra hjälp med annat. Inte alla har råd med privat vård hur bra det än är som investering.
Äh, jag förstår att det är av omtanke. Försöker byta bostad nu, får se hur lätt det är. Tänkte byta till Vaxholm eftersom jag jobbar där, det skulle sänka hyran med 2000 och spara åtminstone 700 i bränsle varje månad.
Det låter som en bra idé. Har du varit ut något idag? Jag hävdar envist att promenader är en fantastisk form av självhjälp.
Vaxholm är ju mer eller mindre på landet. Skall du hyra så kanske det här passar?Tack hörrni Jag har varit i valet och kvalet om jag skulle försöka byta eller ej, jag vill ju helst ut på landet. Men jo, det får bli så om jag hittar nått bra.
Vaxholm är ju mer eller mindre på landet. Skall du hyra så kanske det här passar?
http://www.blocket.se/stockholm/Gaststuga_64477227.htm?ca=11&w=1
Äh, jag förstår att det är av omtanke. Försöker byta bostad nu, får se hur lätt det är. Tänkte byta till Vaxholm eftersom jag jobbar där, det skulle sänka hyran med 2000 och spara åtminstone 700 i bränsle varje månad.