Vilket värdesätter ni högst?

Sv: Vilket värdesätter ni högst?

Hästar har alltid varit det enda för mig. Jag har bott i stallet nästan. När jag fick min egna häst hade jag precis fått min första hund också. Det var något som hände då. Jag tappade den där gnistan för hästeriet som jag alltid har haft innan.

Hunden och träningen har fått mitt intresse allt mer och ibland funderar jag på att avsluta mitt liv bland hästar. Men jag tror att jag kommer ångra mig så jag har bestämt att ge det en chans fram till sommaren. Blir det inte bättre så säljs hästen.
 
Sv: Vilket värdesätter ni högst?

Älskar alla mina djur (tre hästar, fem katter en hund- kanske snart två) som individer, och skulle inte kunna välja bort någon av dem till förmån för de andra.

Däremot om man tänker hästar/hästintresse i allmänhet och hundar/hundintresse i allmänhet blir faktiskt valet däremot ganska lätt. Hästar är mitt liv, mitt jobb och mitt största intresse. Alla mina vänner (med några få undantag) är hästmänniskor, och jag lever verkligen i hästvärlden och trivs med det. Utan hästlivet är minst 80% av mig och min identitet borta. Hunden för mig är mer av en familjemedlem och renodlad hobby, hästarna är både fritid och jobb och allt.

MEN hunden som individ vore precis lika svårt att välja bort, om inte svårare, som att välja bort en av hästarna. Förstod ni hur jag menade?
 
Sv: Vilket värdesätter ni högst?

Det låter så :). Och, off topic, snart har jag antagligen en likadan "lillhund" som du...
 
Sv: Vilket värdesätter ni högst?

Om jag måste välja, så blir det hunden. Hästen är visserligen jätteviktig för mig och det är skönt att komma upp till stallet och kunna koppla bort allt annat ett tag. Men jag har svårt att tänka mig ett liv utan hunden som kurar ihop sig jämte en i soffan på kvällen efter att man varit ute å promenerat eller tränat.
Hästen är och förblir nog en ren hobby för mig. Jag kommer alltid att träna och kanske tävla lite med hästen. Men jag är beredd att satsa mer på hunden.

Jag har sysslat med hästar sedan jag var liten. Men när jag skaffade hunden för ett år sedan kändes det att alla bitar föll på plats direkt. Så har det aldrig känts med någon häst jag ridit.

Men jag hoppas att jag aldrig behöver göra det valet. Jag vill ha båda. :love:
 
Sv: Vilket värdesätter ni högst?

Japp, Zorro, vår femårige Springerhane, ska få en liten cockerspanielflicka som kompis. Den lilla trubbisen beräknas flytta hit om fyra veckor. Spännande... Hon har samma färg som din Lowa.
 
Sv: Vilket värdesätter ni högst?

Jag skulle välja hundarna. De har jag ju med mig nästan överallt, de är som skuggor bakom mig vart jag än går:love:.

Hästarna älskar jag också men de har jag ju inte lika nära förhållande till. De träffar jag ju bara när jag är stallet.

Hundarna är ju mer en del av vardagen, de träffar mina kompisar, åker och handlar, plockar bär, åker på semester (visst är de duktiga!!!)! Nä,men ni fattar hur jag resonerar. Jag skulle känna mig så oerhört ensam utan hundarna!!!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 278
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 428
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 237
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp