Vilket märke på täcke till Quartrar????

Sv: Vilket märke på täcke till Quartrar????

Jag använder också shires täcken, från det att mina var små fölisar tills nu (2år) och alla täcken passar väldigt bra, och till det priset så tycker jag det är det bästa man kan få. De få revor jag har fått på täckena har gått att fixa med lappen man får med, annars tycker jag att kvalitén på utetäckena är väldigt bra och hästarna får ha skarpa tänder för att kunna bita sig igenom, men är dom experter så... :smirk:. Mina hästar biter varandra och bråkar i hagen men hittills har de inte lyckats ta sönder täckena. Jag har både täcken med och utan hals, den ena hästen har fått manen skavd på ett ställe, men vet inte om det är täcket som har orsakat det, just nu håller håret på att växa ut och det tycks inte skava mer, så troligt är nog att hon lyckats klia av sig det på nått vänster (har både inne och ute täcke med hals).

hmmm.. inte lyckades du få avskavd man med halstäcke eller???? Det har jag då aldrig vart med om. Men de utan hals kan gå hårt åt manar,de som har hårdare kantband.

jajemen, vet inte hur det gått till, men hästen som har skavd man har inne och ute täcken med hals :crazy:. Den andra hästen har ett ute täcke utan hals, men hon har ingen skavd man :confused:, men, men hästar lyckas ju med det mesta utan att man alltid förstår hur...

*KL*

Själv har jag så många hästar att jag inte kan köpa svindyra täcken.... Men det gör ingenting för de absolut bästa täckena jag har haft är köpta på Ullared! Vet inte ens om det är något märke men jag tror att det är typ samma täcken som de som säljs 10 gr dyrare med en märkeslapp på!

Dom ligger på mellan 199:- och 399:- och då pratar vi även fullfdädrade vintertäcken med mkt fyllning, andasfunktion, ripstop och med eller utan hals!

Outstanding!

Sist köpte jag på mig 35 täcken.... olika storlekar och modeller och de har den absolut bästa passformen av alla täcken jag har provat!!!

Och jag har som sagt testat många.....Visst finns det "likvärdiga" men ska jag välja mellan två likabra varav det ena kostar 399:- och det andra 2000:- så vet jag ju vilket jag väljer :angel:

*rekomenderas*

jajemen, vet inte hur det gått till, men hästen som har skavd man har inne och ute täcken med hals :crazy:. Den andra hästen har ett ute täcke utan hals, men hon har ingen skavd man :confused:, men, men hästar lyckas ju med det mesta utan att man alltid förstår hur...

JAg använder sällan halstäcke längre, inte utan manetamer under iaf..... hade det på alla en säsong, och ingen av dom hade någon man kvar efteråt.... :crazy:
Halstäckena skaver av den!

*hugger första bästa knapp*

Jag har precis motsatta bekymmret med täcken till min QH.. Hon fullkomligen SPRÄNGER täckena i bogen, och arslet hänger ut i bak..
Får köpa täcken i storlek 155cm när hon egentligen behöver 140cm:o

Hon är fyllig.. Kallas hulken.. Inget passar..

Ska börja ta in horsewares täcken nu, hoppas de i QH modell passar bättre:) De andra ifrån horseware är för tighta.

*hugger första bästa knapp*

Jag har precis motsatta bekymmret med täcken till min QH.. Hon fullkomligen SPRÄNGER täckena i bogen, och arslet hänger ut i bak..
Får köpa täcken i storlek 155cm när hon egentligen behöver 140cm:o

Hon är fyllig.. Kallas hulken.. Inget passar..

Ska börja ta in horsewares täcken nu, hoppas de i QH modell passar bättre:) De andra ifrån horseware är för tighta.

*KL*

Nu vill jag se bilder på "hulken"

Jag med! jättespänd att se detta fenomen :bump:

Tar mig friheten att lägga till ett täckesmärke, Sverigetäcket. De har modeller med halvhög hals och bogveck. De ligger perfekt och är mkt prisvärda. Jag har haft samma problem just att hitta täcken som inte glider nedanför manken.

*KL*

Själv har jag så många hästar att jag inte kan köpa svindyra täcken.... Men det gör ingenting för de absolut bästa täckena jag har haft är köpta på Ullared! Vet inte ens om det är något märke men jag tror att det är typ samma täcken som de som säljs 10 gr dyrare med en märkeslapp på!

Dom ligger på mellan 199:- och 399:- och då pratar vi även fullfdädrade vintertäcken med mkt fyllning, andasfunktion, ripstop och med eller utan hals!

Outstanding!

Sist köpte jag på mig 35 täcken.... olika storlekar och modeller och de har den absolut bästa passformen av alla täcken jag har provat!!!

Och jag har som sagt testat många.....Visst finns det "likvärdiga" men ska jag välja mellan två likabra varav det ena kostar 399:- och det andra 2000:- så vet jag ju vilket jag väljer :angel:

*rekomenderas*

Någon mer som gör som jag då :D känner att det inte är någon idé att köpa svindyra täcken när mina hästar ändå avverkar täcken som andra käkar barkis, senaste veckan har 3 täcken gått sönder. :mad:

jag kör också på ullaredtäckena, alla har funkat jättebra, håller tätt och har bra passform :) enda nackdelen är att storlekarna kan vara lite underliga ibland, jag tar alltid mått på mina hästar och mäter på täckena innan jag köper dom, sånt funkar ju när man bara har 3 att köpa till :D

Om det bara hade varit lite närmare till ullared...

Jag håller mig i samma prisklass...men handlar oftast på Börjes då jag bor 5 minuter ifrån;). Har inte blivit missnöjd med ett enda täcke, någonsin, därifrån...eh, jo när jag köpte ett svett(nät)-täcke till min höga och långa varmblodstravarvalack (många år sedan nu)...det nådde ner till strax nedanför knäna på honom, fram alltså:eek:...men å andra sidan kostade det bara ca 30 spänn så jag kände inte att det var en förlust...;)

Nu har jag ett ofodrat regntäcke som nyligen är inköpt...passar rätt ok på min kraftiga donna, stl 135:
Lilly080321_1.jpg

Köp ett täcke med omlottknäppning. De går att göra mycket mindre framtill då du kan ändra i båda sidor. (hade jag till unghäst med tunn framdel, passade jättebra)

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 586
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 741
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 815
Senast: Amaranthe
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 379
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka