Vilket märke på täcke till Quartrar????

r_freddy

Trådstartare
Håller snart på att bli galen på att inte hitta något täcke som ligger helt hundra på min lilla quarter.
De blir helt enkelt för vida i halsen så de hänger ner ganska långt på bringan.
DVS han får problem att röra sig.
Benvecken gör ju ingen nytta som helst då :( då allt hänger ner framtill.

Något märke på täcke som ni tycker fungerar på era quartrar?
Som inte är för stora i halsen.

Har sett att en del har Amigo till sina quartrar. Fungerar dessa bra trots att den inte finns benveck?

Tacksam för hjälp :bow:

Sv: Vilket märke på täcke till Quartrar????

Håller snart på att bli galen på att inte hitta något täcke som ligger helt hundra på min lilla quarter.
De blir helt enkelt för vida i halsen så de hänger ner ganska långt på bringan.
DVS han får problem att röra sig.
Benvecken gör ju ingen nytta som helst då :( då allt hänger ner framtill.

Något märke på täcke som ni tycker fungerar på era quartrar?
Som inte är för stora i halsen.

Har sett att en del har Amigo till sina quartrar. Fungerar dessa bra trots att den inte finns benveck?

Tacksam för hjälp :bow:

Rambo och Bucas...

Över lag tycker jag att Horsewares täcken ligger bra på QH. Amigo kan vara lite för långa ner mot benen men ligger bra övrigt. Rambo ligger naturligtvis bäst (=dyrast) och Rambo-QH ligger klockrent på alla QH jag har provat!

Någon som vem om Rambo-QH kommer att komma med mer fodring?

Jag är ny på detta forum :o

KL.
Täcke med omlottknäppning brukar funka kanon.

Jag har köpt världens bästa täcke till min lilla dam. Hon blir aldrig blöt i det och det sitter kanon. Alla shire täcken tycker jag är kanon till bra priser. Har även stalltäcke som sitter som handen i handsken :)
OBS!!!! täcket på henne är alldelens för stort men det ligger bra iaf...

litet plus är ju färgen oxå.. det är vinröd metallic skiftar i 2 olika färger.. Komer det i grönt nästa år så ska andra damen få ett. Hon har i dag ett Hansbro som ligger bra det med samt att det var cool färg med kamoflage :)

Det har löstagbart foder så det finns 3 olika tjocklekar på foder. Samt att vi valde till halskrage som är avtagbar.

Har samma Hansbo till min lille quarter, och gillar det skarpt :love:. Trots att det var lite stort förra året (han var två då), så funkade det fint. Och att man kan byta foder tycker jag är :banana:.
Tyvärr hann jag köpa mitt blåa innan det gröna häftiga kom ut :(

Ute täcke har jag Mark Todd täcke som kostade en förmögenhet men har nu varit helt underbart i många år :love:

Inne täcke har jag horsewear täcke och mitt senaste inköp är ett dominio? täcke från Granngården vilket är över förväntan med tanke på det långa priset:D

Horsewares täcke är outstanding.
Har Amigo och de är inte så stora i halsöppningen, men som någon skrev så går de ganska långt ner på benen.
Köpte detta för det goa priset på ett kvalitetstäcke och är helnöjd.

Sedan har jag köpt Horsewares ponnyserie Rhino och det funkar kanon. Det är ju inte lika långt ner på benen och passar kanon.
Men jag fick köpa en storlek större än vad jag har i tex Amigo, Rambo.

Vill nu ha tag på ett Sheet från den nya serien från Horseware till quarter..
Någon som har tips om var jag får tag på dessa ???
Gärna någon nätbutik.

Jag har köpt världens bästa täcke till min lilla dam. Hon blir aldrig blöt i det och det sitter kanon. Alla shire täcken tycker jag är kanon till bra priser. Har även stalltäcke som sitter som handen i handsken :)
OBS!!!! täcket på henne är alldelens för stort men det ligger bra iaf...

Har haft samma problem med min QH att inga täcken passar men så köpte jag likadant täcke som Linnzan. Ruskigt snyggt (älskar rött) och sitter riktigt bra på honom.

Annars har han BoT täcke(bävernylon, sommartäcke) och Finntack (travartäcke också detta i bävernylon)

Shires, horseware, catago, horsesaver och jacsons är de täcken jag vet som brukar ligga bra på den typen av häst!

kanske vi skulle tala om vad detta underbara täcke heter :) Det heter Stormcheeta Combo.

vart får man tag på shires täckena?
förövrigt hur är dom om det går en reva i dom?

*hon med hästen som hett sönder sitt 3 täcke på två månader*

okej! men tror knappast att det följer med så stora lappar så att dom matchar hålen hon gjort hitilts, och då går hon ändå ensammen.. fattar verkligen inte hur hon lyckas!

just det, en till fråga, shires täckena med hals hur är dom mot manen?
vill självklart inte nöta bort min otroligt långa å fina man :D

dom är så vida i halsen så jag tycker dom är snälla mot manen. Samt att de är nylonfoder i halsen så de glider lätt. Den hästen jag har det till har större täcke än hon behöver. Vill man inte ha skav på quarter så har jag upplevt att man ska gå upp i storlek. Den där lilla damen på ca 145 i manken har ett 155 cm täcke.

jaah asså jag vet inte vad jag ska ta mej till med Tequila, hon river bara sönder alla täcken,. senast idag var hela bogen uppriven på det nyaste täcket..
jaa isf kanske man får beställa ett 155, hon har 145 annars..

aha... är hon en sån rackare som sliter sönder det i bogen??? eller finns det nått i hagen som hon skrubbar mot???

jadu asså ena gången hade hon fastnat när hon rev hagen för typ 20gången, nu vet jag inte vad hon har gjort men säket bitit eller nått.. dock har hon slutat rymma *pepparpeppar* så nu kanske dom håller lite bättre iaf..

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 586
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 741
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 815
Senast: Amaranthe
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 379
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka