Vilken ras?

Sv: Vilken ras?

Kanske en Jack Russel skulle passa dig bra?
Eller möjligen Borde Collie :banana: Lycka till!
 
Sv: Vilken ras?

Vet du mycket om de två raserna du rekommenderar trådskaparen?

Som jag har förstått det, så är BC bland de mest arbetskrävande hundar man kan ha. Trådskaparen vill ha en sällskapshund för mys, ridturer o lite agility.

Vore intressant att veta varför du rekommenderar BC?
 
Sv: Vilken ras?

hej :) jag har inte läst vad all ahar skrivit men jag svarar endå.
det första jag tänkte på är jackrussel,
bra på agility, och klarar att springa med en häst långa turer.
Även foxterrier är bra på agility och uthållig,
den ser ut som en jackrussel men är lite större.

Lycka till!
 
Sv: Vilken ras?

Måste slå ett slag för welsh corgi cardigan, en underbar ras, passar utmärkt i stallmíljö, och med sin vädertåliga päls, och sin gårdshunds mentalitet. Har själv erfarenhet och är nöjd. Ta och kika in på den off corgi sidan och läs mera om rasen http://www.swck.org/
 
Sv: Vilken ras?

min familj har en tollare. vi bor på landet och har hästar och det funkar jättebra.
hunden är ju bara 8 mån ännu men han följer redan med ut på ridturer i skogen och det funkar skitbra.
tollare är ju även en otroligt bra ras när det gäller agility.
jag har börjat smygträna lite med min hemma och han är huuuur duktig somhelst.
en supertrevilg ras som älskar att jobba och hålla igång och är mycket lättlärda.
men kräver otroligt mkt arbete. men har du tid och ork med det så tror jag att tollare skulle vara perfekt!

lycka till med vad det än blir :)
 

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 934
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 529
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
8 912
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp