Vilken ras?

Sv: Vilken ras?

Jag har dvärgschnauzer och dom är med mig till stallet varje dag och också med när jag är ute och rider.

Fungerar utmärkt. Jag har också en beauceron som ockå är väldigt bra med hästarna men hon kräver betydligt större utrymme och som hon FÄLLER!
Det gör inte dvärgarna!
 
Sv: Vilken ras?

söt, men va kort nos den har. tycker "utställningshundarna" man sett har mycket längre nos.
 
Sv: Vilken ras?

Hej!
Jag har faktiskt en Tollare och jag kan varmt rekomendera denna ras! (Fast även jag är såklart partisk). Lättlärd, otroligt kvick (bra till agilityn), lagom storlek, ingen pälsvård och en allmänt trevlig hund.

"Nackdelen" om man nu ska uttrycka det så, är att den kräver en del aktivering så man bör vara beredd på att ägna tid åt sin hund varje dag och inte bara räkna med att den får tillräckligt med aktivering under ridturerna, utan någon slags hjärngympa krävs med jämna mellanrum.
 
Sv: Vilken ras?

Nu kan jag inte den rasen och jag bara spånar lite. Kan det inte vara den svarta nosen som gör den ser kort ut? Är ju just bara "nosdelen" som är svart och svart förminskar ju (tycker jag iallafall)
 
Sv: Vilken ras?

Om man vill ha en hund med lite päls, med "på/av-knapp" och med ett glatt humör så kan man ju alltid göra lite reklam för finsk lapphund (nae, inte alls partisk ;) ). Men de är lättlärda, framåt och lite mitt emellan i storleken.

www.slk.nu
 
Sv: Vilken ras?

okej=) är hon importerad eller finns de kennlar här i sverige? har för mig att de va typ bara 3 hundar som reggades för två år sen eller nått. vilket borde betyda att man mporterat eller bara fött upp en enda kull det året.
 
Sv: Vilken ras?

Köp en blandras:) , de är oftast mycket friskare än renrasiga. Dessutom brukar de vara billigare.
 
Sv: Vilken ras?

jag har ingen aning om hur den är men såå vacker, och ganska ovanlig.

Berger des pyrenees a face race:love:

Lancashire Heeler. Jättetrevliga å söta små vovvar. vet dock inte så mycket om dom heller=) är inte så inne på vallvovvsingar=)

men det är ju bara att läsa på om dessa och se viken som kan tänkas passa


Australian Cattledog
Australian Kelpie
Australian Shepherd
Bearded Collie
Beauceron
Belgisk Vallhund
Bergamasco
Berger des Pyrénées à Face Rase
Berger des Pyrénées à Poil Long
Berger Picard
Border Collie
Bouvier des Flandres
Briard
Ca de Bestiar
Cão da Serra de Aires
Cão Fila de Sao Miguel
Collie, korthårig
Collie, långhårig
Gos d'atura Catala
Holländsk Vallhund
Hrvatski Ovcar
Juzjnorusskaja Ovtjarka
Komondor
Korthårig Collie
Kuvasz
Lancashire Heeler
Långhårig Collie
Maremmano-Abruzzese
Mudi
Old English Sheepdog
Perro de Pastor Mallorquín
Polski Owczarek Nizinny
Polski Owczarek Podhalanski
Puli
Pumi
Schapendoes
Schipperke
Schäfer
Shetland Sheepdog
Slovensky Cuvac
Welsh Corgi Cardigan
Welsh Corgi Pembroke
Vit Herdehund

Jag antar att du inte har minsta lilla kunskap om flertalet av raserna som du har med i ditt inklägg? En del av dem är direkt olämpliga att rekommendera till en gansk okunnig perosn, som ska ha med hunden i stallet:crazy: :eek:
 
Sv: Vilken ras?

Jag skulle rekommendera följande kriterier när du letar stallhund.

1.Lätt för att funka bra med andra hundar
2. Ingen jaktinstinkt
3. Ingen vaktinstinkt
4. Hyfsat med päls.
5. Inte för aktivteskrävande
6. ha fysik för att hänag med på ridturer.
 
Sv: Vilken ras?

ähhh.. storlek på lägenhet är inget prblem, jag har 67 cms hund (flat på 39 kvm idiotplanerad etta) inne ska det sovas och ev godissökas, allt "jobb" sker ju ute. Flat är väl kanske inte idealet om man inte tycker att det är skitkul att vara ute några timmar om dagen, alla kan ju inte vara som min... Och ska det vara flat ska det vara bra föräldrar på dem.

Jag säger som föregående, något lättlärt och en sällskapshund.

Leta noga, köp inte första bästa schäfer/trevurens/border collie som min kompis... utan fundera över vad raserna innebär, fråga vad föräldrarna kräver. Men som sagt, LÄTTLÄRD... terrier (med vissa undantag) och även heelers, många renodlade storviltsjägare samt polarhundar brukar kräva mer av sin ägare.
 
Sv: Vilken ras?

som jag skrev har jag noll koll på vallhundarna.

sen vet jag inte om du uppmärksammade att det inlägget inte var till TS utan till Pacific som ville ha en hund med vall i.

rekomenderade inteå någon av hundarna. krev att det bara va att läsa på om dessa. kopierade alla raser från grupp 1.
 
Sv: Vilken ras?

a022.gif


Du får allt ta och plocka fram den vetenskapliga bevis för den teorin, det är mycket mer avancerat att förklara HUR dom blir friskare och väldigt sällan man korsar så medvetet att dom faktiskt bli friskare..

Men du ( m.f ) får väl leva i Er fantasivärld, tycker inte om att man kör med falska påståenden till någon som ska köpa hund för första gången bara.

s018.gif
 
Sv: Vilken ras?

Jag har en riktigt stallhund. En vanlig blandraskorsning - Border Collie/Labrador. Tänkte skaffa mig en Jack Russel snart också, då det är en klassisk och tuff stallhund. :)
 
Sv: Vilken ras?

a022.gif


Du får allt ta och plocka fram den vetenskapliga bevis för den teorin, det är mycket mer avancerat att förklara HUR dom blir friskare och väldigt sällan man korsar så medvetet att dom faktiskt bli friskare..

Men du ( m.f ) får väl leva i Er fantasivärld, tycker inte om att man kör med falska påståenden till någon som ska köpa hund för första gången bara.

s018.gif

Hur kan ni använda sådana bilder? :crazy: :)
 

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 934
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 529
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
8 912
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp