Skogstroll
Trådstartare
Ännu en sån där tråd..Jga och sambon är inte riktigt överens om rasval..tyvärr fick vi avliva vår rottweiler på 7 år när vi fick barn för tre veckor sedan, han visade tylig aggressivitet mot barnet, och det är ett prblem som alltid funnits med honom tyvärr..jag lider fruktansvärt av sorgen efter honom då jag skaffade honom ensam, och levde ensam med honom i fem år..han var mitt allt, men man kan inte riskera ett barn..så är det..Vi funderar på en ny hund till hösten. Jag vill gärna ha en lite mindre ras denna gången, typ en dansk svensk gårdshund eller likanande, men min sambo känner att han är mer kompatibel med en större hund. Jag vill ha en smart hund, han med, jag vill absolut inte ha en jakt hund, med stark jaktinstinkt. Vill inte heller ha en terrier ras, som är ettrig och skällig eller liknande. Vi är mycket ute och går i skogen, bor på en gård. Vi är inte jätte intresserade av att träna bruks. Men gärna småkurser och kanske svamp-sök osv. Plockar massor av svamp. Det ska vara en bra familjehund, helst inte alltför långhårig. Inte en jättestor ras. Vänlig och familjekär. Jag vägrar rottis, amstaff, dobbermann, shäfer och andra stora raser. Jag vill ha en hund som inte är alltför svår att lämna bort, som de flesta kan gå ut med osv..min sambo vill helst ha en rottweiler till så vi har lite dödläge här..tacksam för tips!