Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade varit intressant att veta vilken kennel du anser vara en av landets främsta
Ja det är synd man inte kan köpa där!
Håller på att leta bland vanliga uppfödare, men än verkar "vanliga" bara ha tjocka utställningslabbar tyvärr
Visst är det så Jag känner ju till de som hyllar kennlar jag inte vill ha ifrån.Nu skrev jag EN AV landets främsta. Sen är det inte jag som anser det utan det är ett antagande jag gjort utefter att den kenneln ofta nämns i bland kenneltips och bruksfolk.
Smaken är säkert som baken hos hoffe också. Det finns många som rekommenderar schäferkennlar som säljer bra och har supernöjda kunder men jag själv skulle aldrig ta en hund där ifrån
Storleksmässigt är de i storlek med en labbe, pälsvård beror på om man är intresserad av utställning eller inte. Den Eng springer spaniel vi hade tidigare använde vi till praktisk jakt och klippte ner, jag klippte själv ett par gånger om året och borstade igenom pälsen vid behov, oftast ihop med kloklippningen.Tycker de är lite på gränsen till små.
Så behöver de väll trimning och ganska mkt pälsvård?
Vet inte riktigt haft kompisar men de raserna och har aldrig riktigt gillat dom tyvärr.
Men även de omplacerar osv ibland. Det skadar inte att skicka en intresseanmälan till dem. Om man kan tänka sig en tik och "offra" två valpkullar så är ju det ett alternativ
Ja att ta en omplacering skulle jag kunna tänka mig om det är en ganska ung hund