Hejsan Buke!
Funderar på vad nästa ras ska bli.
Vill ha en ras som vill arbeta/samarbeta men inte kräver som tex malle, bordercollie osv.
Medelstor
Päls så de inte är alltför frusna
Vill hålla på med tävlingslydnad, agility och rally
Det första jag tänker på är Labben
Men finns det några kennlar som har DP labbar?
För jag vill inte hålla på med jakt men vill verkligen inte ha en fet utställningslabbe!
Pratade med några tjejer som födde upp/utbildade assistanshundar och de pratade om att de blandade "vanlig" med jakt för att få en lagom arbetsvillig men ändå lugn hund.
Har inte hittills kunnat hittat någon "vanlig" uppfödare som verkligen jobbar med hundarna och som är lite smalare och mer atletisk.
Och hur är det med matfixering?
Med Hoffen är jag kanske lite tveksam om den är på gränsen till att kräva lite mkt.
Och om det är lite mkt vakt?
Någon som har koll på mentaliteten? Om det finns både skärpa och osäkerhet samtidigt?
Eller har ni något annat tips på ras som jag inte har tänkt på?
Funderar på vad nästa ras ska bli.
Vill ha en ras som vill arbeta/samarbeta men inte kräver som tex malle, bordercollie osv.
Medelstor
Päls så de inte är alltför frusna
Vill hålla på med tävlingslydnad, agility och rally
Det första jag tänker på är Labben
Men finns det några kennlar som har DP labbar?
För jag vill inte hålla på med jakt men vill verkligen inte ha en fet utställningslabbe!
Pratade med några tjejer som födde upp/utbildade assistanshundar och de pratade om att de blandade "vanlig" med jakt för att få en lagom arbetsvillig men ändå lugn hund.
Har inte hittills kunnat hittat någon "vanlig" uppfödare som verkligen jobbar med hundarna och som är lite smalare och mer atletisk.
Och hur är det med matfixering?
Med Hoffen är jag kanske lite tveksam om den är på gränsen till att kräva lite mkt.
Och om det är lite mkt vakt?
Någon som har koll på mentaliteten? Om det finns både skärpa och osäkerhet samtidigt?
Eller har ni något annat tips på ras som jag inte har tänkt på?