Inte i Sverige/FCI än men de jobbar på det på ett sätt som verkar seriöst. SKK ger dispens för att föda upp silkens.Åh silken Men är det verkligen en ras?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte i Sverige/FCI än men de jobbar på det på ett sätt som verkar seriöst. SKK ger dispens för att föda upp silkens.Åh silken Men är det verkligen en ras?
Inte i Sverige/FCI än men de jobbar på det på ett sätt som verkar seriöst. SKK ger dispens för att föda upp silkens.
Ja .. jag vet inte .... kanske något med storleken och pälsen (Och när man arbetar heltid med långa resor så funkar det inte alls med hund)@mamman & @Nota som briardägare undrar jag förstås varför ni drömmer i smyg och varför ni inte har förverkligat drömmen?
Även jag drömmer i smyg om borzoi och irländsk varghund för de är ju så vackra. Men borzoi går bort för att jag behöver en gårdshund som kan tuffa runt lös och inte är intresserad av att jaga och varghunden väljer jag bort av samma anledningar som redan har nämnts i tråden.
Whippets är ju inte omöjliga att träna med, min valps mamma tävlar rallylydnad mästarklass och hennes bror blev rallylydnadschampion i höstas. Men visst, vill man köra bruks eller lydnad på högre nivå är de väl inte direkt rätt ras.Jag tycker att whippets och silken windhounds är så vackra men de är inte vad jag vill ha i en hund. Kanske någon gång när jag inte vill ha en hund att träna med. Annars är jag så nöjd med tollare att jag inte riktigt vill ha något annat.
Har faktiskt aldrig tilltalats av dobermann, trots att de ju BORDE passa in på vad jag gillar.Jag hör ju att det är dobermann du ska ha Korthårig, elegant och brukshund
Har träffat en del Berger då en på klubben föder upp rasen, var nära på att skaffa en just för det raggiga utseendet är ju hur gulligt som helst
Beroende på linjer är det inte så mkt spring i dem. Eller alltså, de gillar att springa såklart - men jag har aldrig haft några direkta problem med det i träning. Inget som man har haft svårt att arbeta bort liksom.Dobermann och weimaraner. Så otroligt vackra, explosiva, häftiga djur! Men jag jagar inte och skulle bli tokig på en brukshund som hade så mycket spring och så lite (jämfört med vallhundar) will to please som dobber. Så nej, kommer aldrig hända. Men åh, alltså, om bara om vore.
Beroende på linjer är det inte så mkt spring i dem. Eller alltså, de gillar att springa såklart - men jag har aldrig haft några direkta problem med det i träning. Inget som man har haft svårt att arbeta bort liksom.
Och du borde prova en dobbis! Du kan få testa att träna med ammo om du kommer till Skåne
Ja och nej.Mjo, men jämfört med hundar som aussie, schäfer, kelpie osv är det väl rätt mycket mer egna idéer? Jag tänker nästan lite boxer när jag träffar en del dobbers, de är ju allvarligare men har det där "äääh, jag hittar på nåt själv, f'uck y*u!" Det gäller säkert inte alla linjer, men ja... och sen är det hälsan.... men jag är galet förtjust i dem och har alltid varit.
Och tack för erbjudandet, Ammo verkar vara en himla trevlig grabb jag har träffat en del av din uppfödares hundar när jag figgat på hennes MH-bana för några år sen, och de är ruskigt fina!
Jag med! Och sedan efter en hel drös med år tänkte jag att man kan väl vidga vyerna och letade hund av andra raser, fick en rottweilervalp och insåg hur perfekt hon var. Tyvärr dog hon och efter nästan ett år köpte jag en unghund, en siberian huskyomplacering. Han har absolut inte varit några problem och jag älskar honom djupt, men så fort jag ser en dobermann hugger det till i hjärtat och hela jag stannar upp. Det ÄR något med dobermann, något visst, något speciellt och gudars skymning, vad jag hoppas att jag en dag i mitt liv kan köpa en dobermann igen. Jag faller alltid tillbaka på dobermann, hur jag än försöker tänka att det finns andra raser också. Märkligt det där!Jag köpte min drömras så jag har den redan, men det är kul att se alla andras
Det är för att du inte kom och kollade på Ammo när vi var hos dig, då hade du varit SÅLD. Säger viHar faktiskt aldrig tilltalats av dobermann, trots att de ju BORDE passa in på vad jag gillar.
Men nej, jag håller mig till mina beauceroner, de har inte mer päls än att jag tycker det är helt okej.
En "vanlig" cocker har en del hälsoproblem och tycker de är lite för stora. Jaktcockrar upplever jag som friskare, men jag jagar inte. Har varit inne på pudel tidigare och har inte helt släppt det kanske, men många mellanpudlar som jag träffat är så himla ängsliga.Varför drömmer du just om cavapoo istället för cocker eller pudel?
En "vanlig" cocker har en del hälsoproblem och tycker de är lite för stora. Jaktcockrar upplever jag som friskare, men jag jagar inte. Har varit inne på pudel tidigare och har inte helt släppt det kanske, men många mellanpudlar som jag träffat är så himla ängsliga.
Cavalier har också en hel del hälsoproblem och tilltalas inte så mycket av utseendet på de renrasiga, om man nu ska kolla på de specifika raserna som är i cavapoon
En "vanlig" cocker har en del hälsoproblem och tycker de är lite för stora. Jaktcockrar upplever jag som friskare, men jag jagar inte. Har varit inne på pudel tidigare och har inte helt släppt det kanske, men många mellanpudlar som jag träffat är så himla ängsliga.
Cavalier har också en hel del hälsoproblem och tilltalas inte så mycket av utseendet på de renrasiga, om man nu ska kolla på de specifika raserna som är i cavapoon
Tror du har betydligt större chans att hitta en hund du trivs med i 15 år om du hittar rätt uppfödare av pudel istället.En "vanlig" cocker har en del hälsoproblem och tycker de är lite för stora. Jaktcockrar upplever jag som friskare, men jag jagar inte. Har varit inne på pudel tidigare och har inte helt släppt det kanske, men många mellanpudlar som jag träffat är så himla ängsliga.