Sv: Vilken lättnad
hej!!
Jag vet hur det känns, jag lovar jag vet verkligen
för 2 år sedan var jag med om en stor olycka, jag vaknade totalförlamad från hakan o ner!
det tar tid o man inser att livet är annorlunda än innan.
jag har oxå egen häst, och för mej som inte kan rida honom fullt ut måste jag oxå be om hjälp. men för mej att sitta o titta på honom när han får avlastning från ridbanan eller ridhuset gör mej lycklig. att se honom hoppa som han älskar är en känsla av något jag kan ge min häst något tillbaka för allt han ger mej.
tack vare honom är jag på väg tillbaka till livet, det är den bästa sjukgymnastik man kan få, det tar en evinnerlig tid att borsta lite granna bara, och att rida en liten stund är slitsamt, att köpa alla special lösningar för att kunna utföra det enklaste. jag vet inte hur dina dagar ser ut, mina lever jag genom personlig Assistans. alla som jobbar hos mej e häst tjejjer, som älskar min häst.
jag var nog en gång en ganska hyffsad dressyrryttare, och i dag är jag så lycklig som en idiot för att klarat att trava ett varv.
man behöver inte vara hur duktig som helst, rida hur hårt som helst, man kan låta sig bli berikad bara att njuta av sin hästs vackra rörelser. att rida ett litet tag o njuta av den lyckan, och sedan lämna över till någon som kan hjälpa en att förvalta sin häst. det kan göra gott i själen.
Jag ser det aldrig som att nån rider gratis, jag tackar dem innerligt för hjälpen med min bästa vän, så han får det han behöver när han ger mej det jag behöver.. jag skulle aldrig kunna ha det så att min häst fick offra för min skull, trots att lyckan han ger mej är offantligt
Till alla er som är rädda för vad som händer om det värsta händer en.
jo man grinar, man dör en smula, sedan måste man välja vara sjuk/handikappad eller fortsätta leva, fast på andra villkor.
nu är inte min väg den enda rätta, och känner du att det är lösningen för dej att fodra ut din häst så hoppas jag att du mår bra och hittar andra givande sätt att gå vidare med ditt liv.
Grodis, som varken kan rida på riktigt, sköta häst eller sig själv men är en lycklig hästägare till en välstimulerad häst.