Vilken läkare ska jag välja?

seahawk

Trådstartare
Jag råkade ut för en olycka för snart två år sedan och skadade min fot svårt. Tyvärr har jag bestående problem och nu vill försäkringsbolaget att jag ska boka tid hos läkare för bedömning för eventuell ersättning.

Frågan är då vilken läkare jag ska välja för bedömningen?!

Läkare 1: Den läkare som opererade mig efter olyckan. Han gjorde ett fantastiskt jobb och gjorde det bästa möjliga för att reparera min fot.

Fördel: Han opererade mig och vet hur ”illa” det var/är.
Negativt: Känns tråkigt att komma tillbaka och säga att jag har problem när jag ändå tycker att han gjorde ett bra jobb..

Läkare 2: Får boka tid hos en okänd läkare.
Denne har isf ingen bakgrundsinformation, mer än vad jag berättar, men det ska väl egentligen inte spela någon roll.

Så vem hade ni valt?
 
Sv: Vilken läkare ska jag välja?

Jag skulle helt klart välja den första om det kändes som en trygg/trevlig person. Just för den bakgrundsinfo han redan har. Jag har svårt att tro att en läkare tar illa upp för att du har bestående men trots lyckad(?) operation, du lär knappast vara den första eller den sista som det blivit så för. ;)
 
Sv: Vilken läkare ska jag välja?

+ Kibani

Tack för era svar!
Det lutade åt läkare nr 1 innan, eftersom jag var väldigt nöjd, så det blir till att boka tid nu då!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 050
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 834
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 332
Kropp & Själ Har sedan flera år sett ut som jag vore gravid. Vissa har till och med frågat. Har testat mig men det har varit negativt. Har inte...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
18 825
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp