vilken hund passar oss?

Sv: vilken hund passar oss?

Calazirya skrev:
Jag förstår inte riktigt vart du ville komma med ditt inlägg ?

Du svarade mig på ett inlägg som inte var riktat till dig , jag har aldrog kritiserat dig och din kunskap så vitt jag vet !



Men det var ju precis dethär jag menade, men jag skrev inte precis exakt som du!



Varför skriver du detta till mig ?
Har jag i denna tråd skrivit något som motsäger sig detta du skrivit eller vad ?




Jag hänger i med här heller, vart var du otydlig, vart har jag missförstått dig och vart i detta svar finns förtydligandet ?

/ en någon yr Calazirya ;)

Jag missade ditt tidigare inlägg och trode att ditt svar var riktat mot mig därför förtydligade jag mig. My bad! Sorry!
 
Sv: vilken hund passar oss?

Men jag är ju ingen expert :crazy: .Har en dalmatiner nu som är tre år,och han är bara underbar och passar mitt liv perfekt :love: .
I senast hundsport har du en rasspecial om Dalmatiner,som jag tycker stämmer hyggligt.Och i Härliga Hund # 5 med.
Sen står ju mycket på hemsidan www.dalmatiner.nu
ananrs kan jag rekommendera dig prata med uppfödaren till min hudn.Hon har haft dalmatiner i över 30år.
 
Sv: vilken hund passar oss?

Spelar de någon större roll vad man har för hund?
Jag tar med mig våran jämthund till stallet, särskilt om jag ska rida ut själv eller bara vill ha sällskap vid mockningen.

Eller okej, de kanske spelar roll vad för slags hund man har lite iallafall.
Men kan de vara så stor betydelse?
/Sandia
 
Sv: vilken hund passar oss?

Spelar de någon större roll vad man har för hund?
Jag tar med mig våran jämthund till stallet, särskilt om jag ska rida ut själv eller bara vill ha sällskap vid mockningen.

Eller okej, de kanske spelar roll vad för slags hund man har lite iallafall.
Men kan de vara så stor betydelse?
Jag tänkte då messt bara när man har den i stallet inte hur man lever i övrigt.
/Sandia
 
Sv: vilken hund passar oss?

springsten skrev:
är i tankarna om att skaffa hund men jag kan inte bestämma mig för vilken ras.
vi bor i hus ute på landet med stor gård och nära till skogen :) , har 1 katt och 2 hästar. vill ha en hund som kan vara med mig när jag rider så den lär vara lite halvstor för att orka springa med.
inte långhårig (ner till tassarna långhårig) som lossar tonvis med hår, (inte så praktiskt heller när pälsen tovar in sig i kottar och kvistar i skogen :rofl: ) men behöver heller inte vara korthårig. för står ni vad jag menar? träffade en polsk vallhund som var klippt och den var ur gullig, lite korta ben dock..... *river och slite mitt hår* labrador och schäfer skulle också kunna vara något.

hmmm... någon som har något tips? :bow:
något speciellt jag ska tänka på?

Jag skulle föreslå en borderterrier. Har själv 1, snart 2 stycken, och min hänger alltid med när jag rider. Inte för små och inte för stora, men kan hänga med hur länge som helst. (De är ju avlade för att orka hänga med hästar på räv/grävlingsjakt.)

Sällskapliga, extremt gosiga(:D ), MKT barnvänliga osv.
Bra om du vill träna agility också. Lättlärda och smarta. Min tränar jag en helt del viltspår och grävling på (Och en hel del agility) det är de underbara till.

Bra päls, blöter inte ner och det fastnar absolut ingenting i pälsen.

Mycket trevliga hundar.(:love: )
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 202
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej, jag skulle vilja ha lite råd och tankar om vilken ras som skulle passa mig. Jag är en 30åring som bor i centrala Stockholm. Har ett...
2
Svar
37
· Visningar
3 995
Senast: Lingon
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Innan jag blir bara mer ledsen på situationen. Well, here we goo.. X har alltid haft hund. Alla dessa hundar har...
2
Svar
20
· Visningar
2 704
Senast: MadicDomino
·
Övr. Hund Jag och sambon funderar på att köpa hund i år och jag hoppas kunna få lite råd av alla kunniga Bukare där ute. Sambon och jag har...
2
Svar
36
· Visningar
6 339
Senast: FannyoArre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp