Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle gissa på mörkbrun, ffa med avseende på den kolsvarta födelsefärgen, konstigt nog så föds de svarta mer i den nyans som fölungen har på bilden när den är 1 månad, dvs älgfärg
Svarta islänningar är ofta ljusare än svarta varmblod.
En brun häst är eg en svart häst med ett "tilläggsanlag" som heter aguti och gör att den svarta färgen koncentreras till tagel och ben.Hej på er!
Jag undrar vilket som är mest dominant av svart och brunt?
Mamman är brun och har både brunt och svart bakom sig.
Pappan är svart och har också både svart och brunt bakom sig tror jag!
tack för svar!!
Den där skulle jag absolut påstå att den är svartJag har läst hur länge som helst men insett att jag inte kan läsa mig till svaret på min fråga . Bättre att lägga ut bilder!
Mitt föl blev reggat som svart, men jag är liiite tveksam till om hon ska vara det verkligen? Hon föddes kolsvart, men är så ljus så ljus nu i fölpälsen. Jag skulle tippa att hon blir mörkbrun som mamman. Mamman föddes grå och är idag svart om vintern, brun om sommaren. Pappa är mörkbrun.
Den färgen kallas bleksvart och är den svarta motsvarigheten till ljusbrun resp ljusfuxHela livet.
De kan vara ännu ljusare än denna.
Jag fortsätterMmm, det var ungefär så jag tänkte oxå. Mamman är ju den som borde vara svart isf, hon var älggrå som föl. Men hon blir så himla ljus sommartid, även om hon är svart vintertid.
Men id-kontrollanten var så säker, svart, sa hon bara, när hon var helt ljusbrun . Hon reggar mest islänningar och de har ju en uppsjö av färger, så man tycker hon borde kunna, men det kanske skiljer en del mellan raserna?
Det är lite för lite information för att kunna ge något riktigt bra svar.Mitt bruna sto ska betäckas till våren med en flugskimmel. Hingstens mor och far är båda avblekbara skimmlar, tyvärr vet jag inte hur stoets föräldrar ser ut...
hur tror ni det fölet kommer se ut?
Tack på förhand
jag är dålig på de prickiga, men såvitt jag har förstått är det alltid synligtKL
Vet någon om anlaget som ger knabstrupfläckar är synligt eller kan ligga latent?
Tänker på att jag känt flera hästar med knabstrupern Silverking III i stammen och det verkar som att bara de med synliga prickar för dem vidare.