aprilmaj
Trådstartare
Där står att den är avställd efter att bilfirman köpte den. En månad efter besiktning.biluppgifer-sidan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Där står att den är avställd efter att bilfirman köpte den. En månad efter besiktning.biluppgifer-sidan
Där står att den är avställd efter att bilfirman köpte den. En månad efter besiktning.
Det beror på vad som åsyftades i annonstexten. Om däcken är standardbredd men lägre profil så blir resultatet ungefär som @Elisha skriver ovan. Litet "närmare" och mer tydlig vägkontakt på bekostnad av litet komfort, bilen upplevs gärna litet stötigare eftersom det inte finns lika mycket fjädringsväg i själva däcken.Har läst på lite mer om den där BMW:n. Det stod någonstans att den spårade pga däcken. Hur blir det på hala väldigt backiga och kurviga vägar?
Fast bilfirmorna brukar väl ha sina bilar avställda?Där står att den är avställd efter att bilfirman köpte den. En månad efter besiktning.
Japp det kan mycket väl stämma, BMW är ett favoritfordon för unga testosteronstinna pojkar. jag vet flera bara påmion lilla ort som kvaddat sina. Och några som inte överlevt den kvaddningen. Någonstans lär försäkringsbolagen ta ut det antar jag.På biluppgifter.se stod att snittpremien för bilförsäkring för den bilen är över 8600 kr/år Kan det stämma?
Jag har kört flera Citroen och varit nöjd, framför allt med XM i o m gashydralfjädringen.Jag ska köpa en annan bil, en kombi. Bor på landet och åker en del grusvägar. Kör därutöver till och från jobbet, totalt ca åtta mil/dag på kurviga och backiga vägar. Behöver en stadig bil som klarar halka, men som inte känns tung och svårmanövrerad.
Har läst att flera lovordar Skoda Superb. Fördelar jämfört med t ex VW Passat? Har också kollat på någon BMW-modell och även en Toyota. Har Skodan så mycket högre skatt än de andra och varför i så fall?
@aprilmaj sportstolar har även en skjutbar del av sitsen som gör att du kan ställa in längden på sitsen efter hur långa ben du har . Det är ett måste för våran familj då vi har så olika benlängd och maken hittar sällan stolar där han får det stod för benen som han behöver .Rails är takräcken, så du kan spänna fast tex takbox etc. Sportstolar gör att du sitter lite mer fast i sätet, har lite kuddar på sidorna. Tänk en sadel med djupt säte och mkt stöd, liknande så. Skönt för vissa men är man tex bredaxlad som jag kan man få en känsla av att sitta för fast och obekvämt. så det är en smaksak!
och gamla tanter som gillar att köra bil....Japp det kan mycket väl stämma, BMW är ett favoritfordon för unga testosteronstinna pojkar. jag vet flera bara påmion lilla ort som kvaddat sina. Och några som inte överlevt den kvaddningen. Någonstans lär försäkringsbolagen ta ut det antar jag.
Det är en av orsakerna till att jag aldrig ens skulle överväga en BMW. Min bror däremot skulle aldrig kunna leva utan BMW....
och gamla tanter som gillar att köra bil....
P.s nu vet inte jag din ålder @aprilmaj, men för *host* oss äldre så är den inte så dyr...
Japp det kan absolut stämma.På biluppgifter.se stod att snittpremien för bilförsäkring för den bilen är över 8600 kr/år Kan det stämma?
Känner mig träffad sänkt, breda lågprofildäck och lite för stora fälgarDet beror på vad som åsyftades i annonstexten. Om däcken är standardbredd men lägre profil så blir resultatet ungefär som @Elisha skriver ovan. Litet "närmare" och mer tydlig vägkontakt på bekostnad av litet komfort, bilen upplevs gärna litet stötigare eftersom det inte finns lika mycket fjädringsväg i själva däcken.
Om däcken däremot är bredare än original så kommer bilen att bli litet mer instabil på spåriga vägar, den kommer att tendera att vandra i sidled - upp och ner på hjulspårens sluttande sidor. Det kan vara rejält tröttande om man kör mycket på vägbanor som är slitna.
Oftast är det barn och ungdomar som monterar överdrivet breda däck, framför allt av estetiska skäl. På en vanlig familjebil innebär det enbart nackdelar, i form av spårkänsligheten samt högre bullernivå från vägljud samt högre bränsleförbrukning samt större risk för vattenplaning. Dessutom är däck med lägre profil och/eller större bredd alltid dyrare än motsvarande däck i standarddimension.
Breda lågprofildäck slutar att vara ett säljargument när köparen är äldre än 20...
Jag är också en tant som gillar när det går undan i bilkörningen. Min jobbväg har inte så många raksträckor med bra sikt. Alltså behöver (jojo!) jag kunna axa snabbt om jag ska komma förbi de som är ute och söndagsköroch gamla tanter som gillar att köra bil....
P.s nu vet inte jag din ålder @aprilmaj, men för *host* oss äldre så är den inte så dyr...
Jag tittade på Hondorna och de förbrukar mycket mer bränsle än t ex BMW.Jag skulle aldrig köpa BMW, asdyra att äga.
Själv så älskar jag min superhonda, bästa bilen jag ägt. Förstår varför Honda ofta hamnar i topp.
Min är från 2007 och har inte så mycket som en rostprick.
Jag tittade på Hondorna och de förbrukar mycket mer bränsle än t ex BMW.
0,49 på "den där BMW:n" i blandad körning.Jag har en diesel suv som drar 0,7 i blandad körning, det tycker jag inte är så farligt
0,49 på "den där BMW:n" i blandad körning.