Vilken är din FavoritHingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Emsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 196

Emsan

Trådstartare
Vilken hingst tycker du överlag ger bra hopphästar?
Bra kapasitet och bra modell? Vilken är din favorit hingst som du gärna betäcker med?
Klart att mycket beror på stoet också men det hade varit roligt att se vilka hingstar som är mest populära.

Sv: Vilken är din FavoritHingst?

Jag skulle garna betacka med Sandro Boy:d :love:

Cortez och Irco Marco är två "linjer" som jag gärna ser i mina stammar. Cor de la bryere är väl den hingst som jag hållit högst av alla någonsin, är mkt svag för

Av de riktigt gamla hingstarna är bla Landgraf,Cordon Bleu och Prince Fair** killar som får min puls att öka fortfarande.

Feliciano! Han ger stor hoppkapacitet, gott temperament, hög ridbarhet och korrekta ben. Hans nackdel är att han är lite tung men om man som jag har ett ädelt och högbent sto är det inga problem.

Sandro Hit o Don schufro.

En dag ska jag betäcka mitt ena sto med nån av dom!

Majim G och Aerline H är mina favoriter.

Hade gärna betäckt med nån av dem! Gillar allroundhingstar, och dessutom är de riktigt bra exteriört.

Enda felet med Aerline är väl färgen.. :angel:

Tja, nu är ju inte hoppning min starka sida kanske...

Men skulle jag välja en svenskstationerad hingst som är i avel idag skulle det nog bli Camaro M tror jag - med rätt sto givetvis!

Jag har väl vissa funderingar på Hip Hop till våren. Eller möjligen Chicago Z. Mitt sto är väldigt korrekt i benen och så har jag pratat med en som sett många av Chicagos avkommor som säger att han inte nedärver sina ben. Och hoppa kan ju den hingsten. Om han nu blir kvar i sverige. Det har väl förekommit en del bud vad jag hört...

Har sett många finna avkommer efter cagliostro och Elmshorn så de ligger varmt om hjärtat till det ena stoet som nu är betäckt med Feliciano som också är en jätte fin hingst.
Älskar även Sandro Boy :love:

Tycker om många avkommer e Robin Z, Cortez Irco Mena och Elmshorn.

Av de lite yngre hingstarna tycker jag Carthageno är jätte fin, men hans avkommer är ju inte så gammla.

Av dagens hingstar i Sverige, så tycker jag att Lucky Point och Camaro M är klart intressanta.

Men det finns ju så otroligt många fler, Feliciano-Hip Hop,QE-Qalle, Rambo-Hermes,Tornesh,Metal,Nobel mm mm mm....

Puttar!:angel: Vill veta fler buke favoriter bland hingstar?

Bland de svenska hingstarna ligger Aerline H varmast om hjärtat, Men jag har fallet pladask för den belgiska hingsten Upsilon van der Heffnick, och kommer nog betäcka med honom till våren om Eklunda väljer att behålla honom bland import hingstarna.

hm, hoppanlag vet 17, men favoithingstar har jag.:D

Kronprins 1946, var en riktig pärla i mina ögon, Isvind 1924, är inte heller dum...

Feliciano utan tvekan. Han lämnar avkommor som hoppar bra och dessutom inte kräver att man är proffs som ryttare.

Om jag hitter ett bra sto så vill jag betäcka med VDL Empire. Verkar helt komplett men man vet ej ännu vad han nedärver...

Men jag skulle våga prova. Han är så fin!!

Feliciano utan tvekan. Han lämnar avkommor som hoppar bra och dessutom inte kräver att man är proffs som ryttare.

Mitt 9åringa gammla tävlingsto som är syster med Richmond Park är Betäckt med Feliciano så det ska bli kul att se vad som tittar ut till våren.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: Roheryn
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 386
Senast: cili
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 741
Senast: ildiko
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka