Sv: Vilka ska ni rösta på?
Ja jag anser att en människa som inte står under kontrakt ska ha rätt att satsa sin tid o kunskap på i stort sett vad som helst. Så länge det inte är brottsligt.
Och hittills har jag inte sett ngr fakta som skulle leda till det som brottslig verksamhet brukar leda till, nämligen rättsligt efterspel.
Men nu har du chansen, anmäl Bildt, ta fram dina fakta och få honom fälld, det skulle väl bli en skaplig skalp....
Men du tycker alltså inte att det är ett problem att Bildt har varit med i styrelsen för Lundin som stått anklagade för folkrätts brott (under en period när Bildt varit insyltad) och trots detta är vår utrikesminister?
Återigen, har han begått några brott som utrikesminister?
Återigen, det är en viss skillnad med att vara anklagad och bli fälld i en domstol
Jag ser det som mycket problematiskt i t.ex fallet Persson och Shibbye, men återigen - det kanske inte är ett problem eftersom han heter Carl Bildt och inte, låt oss säga, Jonas Sjöstedt?
I fallet med de två journalisterna så kanske det var en fördel att Bild hade kontakter. Vad det gäller journalister så är det ju ett typexempel på ett planerat vinstgivande projekt som gick snett men som av yttre omständigheter räddades och nu ger en hyfsad avkastning.
Jag tycker det är problematiskt, punkt. Även om de inte blir fällda någon gång, så anser jag att utrikesminister med kopplingar till ett så stort företag med tveksamt rykte INTE är en bra kombination - lika lite som andra tveksamma fall är särskilt lyckade att ha i styrande positioner i samhället. Men du tycker helt uppenbart att det är okej att göra lite vad som, oavsett hur det påverkar förtroendet, så länge en tillhör Alliansen (eller iaf inte är KOMMUNIST! ). Så tolkar jag dig eftersom din argumentation mest verkar bygga på att nedvärdera och missförstå och då är det lite svårt att få grepp om vad du annars tycker.
Ja jag anser att en människa som inte står under kontrakt ska ha rätt att satsa sin tid o kunskap på i stort sett vad som helst. Så länge det inte är brottsligt.
Och hittills har jag inte sett ngr fakta som skulle leda till det som brottslig verksamhet brukar leda till, nämligen rättsligt efterspel.
Men nu har du chansen, anmäl Bildt, ta fram dina fakta och få honom fälld, det skulle väl bli en skaplig skalp....