Vilka ska/är/har varit på VM i Norrköping?

Sv: Vilka ska/är/har varit på VM i Norrköping?

CarolaLind skrev:
SKULLE ha varit... :crazy: :(

Vilka är och tävlar från österrike? *Nyfiken* Om ngn har uppgifterna...

Österrikes lag:
Marlies Feldmann/ Bjarki fra Aldenghoor
Elke Schäfer/ Blær frá Minni-Borg
Maria Nussdorfer/ Brúnhildur fra Minni-Borg
Reinhard Loidl/ Dagsbrún von Marchegg
Oliver Kubinger/ Freyja frá Brunastöðum
Lucia Koch/ Fúni frá Stóra-Hofi (YR)
Signý Aðalsteinsson/ Goði frá Arnarstöðum (YR)
Karin Litschauer/ Hriki vom Burghauserhof
Nadine Andert/ Kvistur frá Hofi (YR)
Andreas Hoepfner/ Leiri frá Brúnastöðum
Cordula Wimmer/ Náttfari frá Jarðbrú
Piet Hoyos/ Sjarmi frá Skriðuklaustri

/Malin

*hugger knapp*

Vilket VM!!!

ÅH! Alla intryck flyter ihop lite såhär dagen efter, men T.1.-finalen var en fantaskt upplevelse. Gåshud och tårar i ögonen!

Generellt kan man väl säga: Vilka hästar! Vilka ryttare! Fantastiskt. Ryktena är många om det osportsliga beteendet och vad som är sant och inte är ju svårt att säga.
Väldigt synd för Jessica och Jórik att det fantastiska första löpet i speedpassen inte räknades! Hennes lycka var underbar att se! Men kul att guldet och det nya världsrekordet kom till Sverige ändå.

Lite buke-folk hann jag se ockås! Kul att träffa er som jag inte träffat förr!

Shoppingen gjorde ett stort hål i plånboken, men glad är jag!!!

/Malin

VM en vecka som inte glöms.

Kom dit förra måndagen och har jobbat som funktionär i VMtältet, insläppet, inchekningen och security.

Veckan har varit helt fantastisk, kom hem idag på eftermiddagen!

Alla dessa undebara hästar, trots att jag jobbat hela veckan har jag fått sett alla jag velat se, och blivit kär, Jarl frá Midkrika, tänk ojoj!!

Det osportsliga betendet det ryktas om var ett skrik från en ryttare åt en annan ryttare, som helt plötsligt har en häst som vägrar gå in i startboxen, när han leder över ryttaren brevid och vet att han vinner om dom inte tävlar eftersom han mycket väl vet vilken häst som går snabbast i en duell. Och Mjölnir var kolugn när han skulle gå in i startboxen har jag hört från källa som stod i närheten. Men det är ju som sagt bara rykten att Magnus S skulle ha tagit ur Mjölnir ut startboxen frivilligt.

Freyr skrev:
Österrikes lag:
Marlies Feldmann/ Bjarki fra Aldenghoor
Elke Schäfer/ Blær frá Minni-Borg
Maria Nussdorfer/ Brúnhildur fra Minni-Borg
Reinhard Loidl/ Dagsbrún von Marchegg
Oliver Kubinger/ Freyja frá Brunastöðum
Lucia Koch/ Fúni frá Stóra-Hofi (YR)
Signý Aðalsteinsson/ Goði frá Arnarstöðum (YR)
Karin Litschauer/ Hriki vom Burghauserhof
Nadine Andert/ Kvistur frá Hofi (YR)
Andreas Hoepfner/ Leiri frá Brúnastöðum
Cordula Wimmer/ Náttfari frá Jarðbrú
Piet Hoyos/ Sjarmi frá Skriðuklaustri

/Malin

:bow:

Tack snälla för info! Jag ser att jag verkligen BORDE varit där eftersom jag hade kunder i startfältet. Surt sa räven..men så är det..än så länge kan man inte klona sig... :smirk:

vad tråkigt att du inte kunde komma! Det var uuunderbart fantastiskt!
Dessutom skulle jag villa träffa dej!

/Malin

O jag hade velat träffa fler av er men såg inte en skymt av nån (förutom en). Nu vet jag ju knappt hur ni ser ut, men ändå. Jobbade då det var Buke-träff. Men de som var funktionärer hade lätt hittat mej på Himmelstahus matsal när jag serverade lunch, det sa jag ju i en tidigare tråd. Iofs är det inte lätt hitta folk på sönd när vi var 10 000 betalda biljetter. O vissa som vet hade sett oss med en gång.

Freyr skrev:
vad tråkigt att du inte kunde komma! Det var uuunderbart fantastiskt!
Dessutom skulle jag villa träffa dej!

/Malin

Förstår att det var sagolikt! Dessutom kommer jag att få en klubba i nacken av en viss kund för att jag inte dök upp och tog hand om "min häst" :D

Nåja, så är det!

Vi får träffas någon annanstans!!

Stockholm? Där ska jag stå och göra reklam så det vore dumt och missa.... :cool:

Tja jag Cheeserica, yew96fq + pojkvän, moli, assa, Freyr och Thrandur hade en väldigt trevlig liten mini - Buke - träff som slutade med grillkväll och så småningom party i Rackethallen. Jättetrevligt tyckte "grillmästaren" iaf ;)

När skall du vara i Stockholm då? Och var där?

/Malin

Demon skrev:
Har varit här sen tisdagen förra veckan. Just nu sitter jag och väntar på min tur att byta om till prisutdelningen. :D
Varför så tidigt?
Jag har mina aningar, men svar vore inte helt tokigt.
jag åkte ner på Tisdag(framme tisdag kväll, hann gå lite på nationskvällen) och stannade till på söndag. :rofl:

Jag var där uppe och fick träffat A_M iallafall! Såg Freyr på en läktare och vinkade, men sen blev det tyvärr inte mer av det.
Handlade korv gjorde jag,men jag visste inte att det var någon ifrån Buke som stod och sålde den.... :)

/Emma

*hugger en knapp*
LEVDE ju typ på korv hela veckan! Men eftersom det var maken som fick handla, var ju upptagen i montern hela tiden, så hade man ju missat korv-bukefalisten iaf... Lade någon möjligen märke till en ursygg kille som jämt köpte fyra korvar till lunch? ;) ..det var min man det... :)

skuggi skrev:
*hugger en knapp*
LEVDE ju typ på korv hela veckan! Men eftersom det var maken som fick handla, var ju upptagen i montern hela tiden, så hade man ju missat korv-bukefalisten iaf... Lade någon möjligen märke till en ursygg kille som jämt köpte fyra korvar till lunch? ;) ..det var min man det... :)
Vilket stånd hade du?

/Emma

hmm.. får man skriva det här då tro? Eq..oft .. ;) säger det något?

skuggi skrev:
hmm.. får man skriva det här då tro? Eq..oft .. ;) säger det något?
Hmm..dåligt med det.. :confused:
Tycker jag var inne i alla tält som fanns...
/Emma

Var oxå där hala veckan, vilken underbar känsla att se ett VM!!! Jag hann tyvärr inte se alla grenar eftersom jag precis som Skuggi satt i ett av tälten, Nordi** Hor**Se**** om man skan skriva så. :)
Träffade några av SIF forumets användare, hörde att det även varit Buke träff, synd att man missade.
Vi får ta igen det nästa VM om typ 14 år eller hur länge det nu var kvar tills det blir i Sverigen igen...

Svíþjóð skrev:
Varför så tidigt?
Jag har mina aningar, men svar vore inte helt tokigt.
jag åkte ner på Tisdag(framme tisdag kväll, hann gå lite på nationskvällen) och stannade till på söndag. :rofl:
Jag var nere på tidigare än tisdagen för vi träffa släkt och vänner innan. Men började jobba på vmet på tisdagen. jobbade i stallarna så vi behövde va där lite tidigare och så va jag med och byggde upp läktarna. :smirk:

Stod bredvid Svea-Sverigetäcket :) liksom bakom stora läktaren...

Okej, trevligt.
Vad innebar det att jobba i stallarna?
vad fick ni göra?

Vi behöver inte vänta till nästa VM för att träffas:-) Varför inte på Vången nästa sommar? Jag grämer att jag inte spanade in Nickis stånd. Jag gick förbi varje gång suck. det dummaste jag gjort! Lite kul med norrlänningar.

A-M

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 314
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 448
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 304
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 316
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar